شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ثبت رکورد جدید در کشف قاچاق انسان طی یک ماه گذشته در ایران

 

در ماه نخست سال جاری، ۵۶ نفر که می‌خواستند از راه قاچاق زمینی ایران را ترک کنند، توسط ماموران گمرک بازرگان شناسایی شده  و رکورد جدیدی را در کشفیات قاچاق انسان طی یک ماه گذشته ثبت کردند.

به گزارش روابط عمومی گمرگ ایران، این افراد در چند محموله قاچاق با پنهان شدن در چند دستگاه تریلی که حامل بار پنبه و هندوانه بودند سعی در خروج از مرز ایران را داشتند که توسط دستگاه‌های «ایکس ری» کشف و دستگیر شدند. گفته شده که این افراد از تبعه ایران، افغانستان و پاکستان بوده‌اند.

به گفته روابط عمومی گمرگ ایران، با مجهز شدن این سازمان به دستگاه‌های کنترلی پیشرفته، کشفیات قاچاق انسان رشد قابل توجهی داشته است.

وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه ۶ تیرماه گزارش سالانه خود درباره قاچاق انسان در جهان، و رواج این پدیده در کشورهای مختلف از جمله ایران را منتشر کرد. گزارشی که نشان می‌داد ایران همچنان در «سطح سوم» این فهرست قرار دارد.

از سال ٢٠٠٠ میلادی این گزارش هرساله منتشر شده که در آن به چند «سطح» از قاچاق انسان اشاره شده است.

خبرگزاری رویترز نیز روز یکشنبه نهم مهرماه گزارشی با موضوع قاچاق انسان منتشر کرد که در این گزارش ایران، ونزوئلا، جمهوری دموکراتیک کنگو، گینه، سودان جنوبی و سودان نیز به لیست کشورهایی اضافه شده‌اند که قاچاق انسان‌ها در آن‌ها از سوی حکومتشان نادیده گرفته می‌شود و مقامات آنها هیچگونه تلاشی برای جلوگیری از این تجارت غیرقانونی نمی‌کنند.

با انتشار گزارش وزارت امورخارجه، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی با رد اتهام قاچاق انسان در ایران، دولت ایالات متحده را فاقد صلاحیت و مشروعیت لازم و اولیه برای ارائه چنین گزارش‌هایی در مورد سایر کشورها دانست.

سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی دولت آمریکا را متهم کرد که این گزارش‌ها را بر اساس ملاحظات سیاسی و «استانداردهای دوگانه» تهیه می‌کند و محتوای آن مغرضانه و هدف از آنها «خدشه‌دار کردن وجهه جمهوری اسلامی ایران» است.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More