شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

توقف پخش موسیقی مایکل جکسون در تعدادی از رادیوهای نیوزیلند و کانادا

پس از پخش مستند جدیدی در مورد اتهام سوءاستفاده جنسی مایکل جکسون از کودکان، تعدادی از ایستگاه‌های رادیویی نیوزیلند و کانادا پخش آثار این ستاره فقید موسیقی پاپ را متوقف کردند.

در این مستند دو قسمتی به نام «خروج از نِوِرلند»، که اخیرا از شبکه تلویزیونی کابلی «اچ.بی.او» پخش شد، دو مرد جوان به نام‌های وِید رابسون و جیمز سِیفچاک مایکل جکسون را متهم می‌کنند که وقتی بچه بودند، چندین سال از آن‌ها سوء‌استفاده جنسی کرده است.

«خروج از نورلند» از نام ملک خصوصی مایکل جکسون، نورلند (Neverland Ranch)، گرفته شده که مزرعه‌ای بزرگی در ایالت کالیفرنیا است.

بازماندگان مایکل جکسون در اعتراض به این مستند، آن را تخریب شخصیت در اذهان عمومی توصیف کردند و در نظر دارند علیه شبکه تلویزیونی اچ.بی.او شکایت کنند.

در رسانه‌های اجتماعی، تعدادی از هواداران مایکل جکسون از او دفاع کردند و برخی نیز از افرادی که مدعی‌اند قربانی مایکل جکسون بوده‌اند حمایت کردند. بعضی‌‌ها می‌گویند پس از این اتهام‌ها، گوش دادن به آثار مایکل جکسون برایشان راحت نیست.

در نیوزیلند بسیاری از ایستگاه‌های رادیویی مهم، از جمله رادیوی تجاری «مدیا‌ورکس» پخش آهنگ‌های مایکل جکسون را متوقف کرده‌اند.

مدیر این رادیو، در بیانیه‌ای، اعلام کرد: «آهنگ‌های مایکل جکسون فعلا در فهرست پخش مدیا‌ورکس نیست. این بازتاب خواست و سلیقه شنوندگان ماست. وظیفه ما این است که موسیقی‌ای را پخش کنیم که مردم می‌خواهند بشنوند.»

«ان.زد.ام.ایی» نیز پخش آثار مایکل جکسون را قطع کرده است. مدیر بخش سرگرمی این رسانه به روزنامه نیوزیلند هرالد گفت: «فهرست پخش موسیقی ما هر هفته تغییر می‌کند و در حال حاضر آثار مایکل جکسون در این فهرست نیست.»

یک سخنگوی رادیوی دولتی نیوزیلند نیز گفت آثار مایکل جکسون فقط در مواردی پخش خواهد شد که «بخشی از خبر باشد یا به یک گزارش حال‌و‌هوای لازم را بدهد.»

اما در آمریکا، روز دوشنبه و پس از پخش قسمت دوم این مستند، اپرا وینفری در برنامه‌ای تلویزیونی با وید رابسون و جیمز سِیفچاک مصاحبه کرد.

در این مصاحبه، وید رابسون گفت: «من متوجه نمی‌شدم کارهایی که مایکل جکسون با من می‌کرد سوءاستفاده جنسی است.»

او با اشاره به شهرت و موقعیت مایکل جکسون افزود: «تدارکات مدت‌ها قبل از این‌که حتی ما یکدیگر را ملاقات کنیم شروع شده بود.»

اپرا وینفری در بخشی از برنامه تلویزیونی‌اش، که بیش از ۱۰۰ قربانی آزار جنسی میان تماشاچی‌ها حاضر در استودیو بودند، گفت: «از نظر من، این لحظه فراتر از قضیه مایکل جکسون است.»

او در ادامه افزود: «این لحظه‌ای است که به ما امکان می‌دهد فساد و ناهنجاری اجتماعی را ببینیم. اگر این (فیلم مستند) چشم شما، بینندگان ما، را باز کند تا بفهمند چنین اتفاقی چگونه رخ می‌دهد، پس نتایج خوبی خواهد داشت.»

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More