شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تهرانی‌ها حجم ترافیک را به جاده‌ها سرازیر کردند؛ آسمان تهران آبی شد

 

بسیاری از شهروندان پایتخت، هر ساله در تعطیلات نوروزی،  پس از فراغ از هیاهو و ترافیک سنگین اسفند ماه وقتی تصمیم به سفر می‌گیرند، اغلب به سمت جاده‌های شمال سرازیر می‌شوند تا هم بتوانند با آرامش تعطیلات خود را سپری کنند و هم از الودگی هوا و هیاهوی زندگی شهری بگریزند، غافل از اینکه ساعت‌‌ها در جاده‌های تهران به شمال در یک ترافیک سنگین گرفتار می‌شوند و گاها این ترافیک به یک روز کامل می‌انجامد.

امسال نیز، با آغاز اولین روز تعطیلات نوروزی، نادر رحمانی، رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا،  آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های ایران را در مسیر جنوب به شمال محور کرج-چالوس از ابتدای محور تا کیلومتر ۴ را همراه با ترافیک سنگین توصیف و اعلام کرده است که در محدوده‌های آدران، سد امیرکبیر، تونل شماره پنج و دهانه جنوبی تونل کندوان را با ترافیک نیمه سنگین جریان دارد.

به گزارش تسنیم، از ابتدای طرح نوروزی یعنی۲۴ اسفند، میزان ترددهای جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد افزایش داشته است.

 

  • افزایش تصادفات جاده‌ای

علاوه بر ترافیک سنگین، هر ساله، آمار تصادفات نیز در ایام تعطیلات نوروزی در جاده‌های ایران افزایش می‌یابد.

سرهنگ وهاب‌زاده، جانشین رییس پلیس راه راهور ناجا،‌ اعلام کرده است که ۶۹ درصد تصادفات نوروز امسال را تا کنون خودروهای سواری رقم زده‌اند.

وی گفته است که «عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی با ۴۳/۳ درصد، انحراف به چپ با ۲۴ درصد و تخطی از سرعت با ۲۱درصد بیشترین علل شکل‌گیری حوادث ترافیکی نوروز بوده است».

وهاب‌زاده با اشاره به این که ساعت ۱۲ تا ۲۰ حدود ۳۷ درصد و ۲۰ تا ۲۴حدود ۲۶ درصد تصادفات جاده‌ای رخ داده، می‌گوید، «حدود ۳۴ درصد تصادفات نوروزی از شکل واژگونی بوده که عمدتاً به دلیل خستگی و خواب آلودگی رخ می‌دهد لذا توصیه می‌کنیم رانندگان هر ۲ ساعت یک بار ۱۵دقیقه حتما استراحت کنند».

 

  • آسمان آبی تهران در ۱۳ روز

از سوی دیگر با روانه شدن حجم ترافیک از پایتخت به سمت جاده‌های ایران، آسمان شهر در ایام تعطیلات نوروزی می‌تواند برای مدت کوتاهی از آلودگی نفس راحتی بشکد و تنها زمانی که می‌توان آسمان تهران را آبی دید، در ایام این تعطیلات است.

در اولین روز فروردین، مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از برقراری هوای سالم در تهران در روز جاری خبر داد.

حسین شهبازی در باره شرایط کیفی هوای تهران گفت که بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، شرایط کیفی هوای بیشتر مناطق شهر تهران، روز چهارشنبه در شرایط سالم بوده است.

به گزارش ایسنا، او پیش‌بینی کرد که  تا روز پنجشنبه دوم فروردین، شرایط کیفیت هوای مطلوب‌تری در اکثر مناطق پایتخت برقرار شود.

به گفته شهبازی، در حال حاضر تهران با شاخص ۶۹ دارای هوای سالم است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More