شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تنبیه بدنی، ۸ دانش‌آموز را در اصفهان روانه‌ بیمارستان کرد

 

هشت دانش‌آموز در اصفهان پس از تنبیه بدنی به دست مشاور مدرسه روانه بیمارستان شدند و اداره آموزش‌ و پرورش استان، مشاور خاطی را فراخواند.

علیرضا مهدی، سخنگوی اداره‌ کل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان، روز دوشنبه ۳۰ بهمن در گفت‌وگویی با خبرگزاری تسنیم، از ضرب و شتم این دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم خبر داد و گفت که  گفت که ماجرا بیشتر یک «درگیری لفظی» بوده است.

او بدون اشاره به چگونگی یا علت این درگیری افزود که مدیر مدرسه و حراست آموزش‌ و پرورش ناحیه، دانش آموزان مصدوم را به بیمارستان انتقال دادند.

به گفته علیرضا مهدی، در حال حاضر ۶ نفر از دانش آموزان مرخص شده‌اند و ۲ نفر دیگر به منظور مراقبت های بیشتر در بیمارستان هستند.

او با اشاره به پیگیری جدی ماجرا از سوی آموزش‌ و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: «مشاور مدرسه روز چهارشنبه دوم اسفند باید برای پاسخگویی حضور پیدا کند و در صورتی‌ که نتواند جواب قانع کننده داشته باشد با او به‌ طور قطع برخورد خواهد شد».

تنبیه بدنی دانش آموزان توسط کادر آموزشی مدارس از حوادثی است که به دفعات در شهرهای مختلف ایران اتفاق می افتد.

در بهمن‌ماه سال جاری نیز در یکی از مدارس غیرانتفاعی دوره‌ دوم متوسطه‌ ناحیه‌ سه مشهد، پسر دانش‌آموزی، به دلایلی که هنوز مشخص نیست، مورد تنبیه بدنی از سوی معلم خود قرار گرفت.

در جریان این حادثه، معلم ضربه‌ای به پشت سر دانش‌آموز وارد کرد که موجب افتادن او بر زمین و بیهوشی‌اش شد. هر چند منصوره شریف‌الحسینی، رئیس اداره‌ی آموزش‌ و پرورش ناحیه‌ سه مشهد، گفته بود که این پرونده تحت بررسی قرار گرفته و پاسخ تکمیلی اداره متبوع نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد، تا به حال هیچ توضیحی از چگونگی روند این پرونده از سوی اداره آموزش و پرورش مشهد منتشر نشده است.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More