شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تلاش برای مهار آتش در میدان نفتی رگ‌ سفید؛ دو کارگر کشته شدند

 

در پی انفجار و آتش‌سوزی در چاه نفتی میدان رگ سفید که موجب آتش گرفتن دکل حفاری ۹۵ فتح شده بود، دو نفر از کارکنان عملیاتی حاضر در منطقه جان خود را از دست دادند.

روز گذشته هنگام عملیات حفاری به دلیل فوران گاز، این عملیات از کنترل خارج و سبب سوختن دکل ۹۵ فتح شرکت ملی حفاری شد. که در این حادثه دوتن از کارکنان این شرکت عملیاتی به نام‌های فرزاد ارزانی بیرگانی و محمد سلیمی چگینی  جان خود را از دست دادند.

شب گذشته وزیر نفت، محسن دلاویز را به‌عنوان نماینده ویژه خود به محل حادثه اعزام کرد تا از نزدیک ملزومات مهار هر چه سریعتر آتش فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، با برگزاری جلسه‌ای،  چگونگی عملیات کنترل چاه بررسی و مقرر شد گروه‌های تخصصی، عملیاتی و پشتیبانی بر اساس برنامه مهار چاه و با درخواست کمیته مدیریت بحران شرکت، به منطقه اعزام شوند.
به گفته سعید قربانی، دبیر کمیته مدیریت بحران شرکت ملی حفاری،  مقرر شد امکانات مورد نیاز بر‌اساس برنامه اصلی ترسیم شده از سوی هر ۲ شرکت و در صورت نیاز از دیگر بخش‌ها تامین و در نخستین فرصت در اختیار گروه‌های عملیاتی قرار گیرد. مهار عملیات برای مهار آتش همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری ایلنا اسامی جان باختگان این آتش سوزی  «محمد سلیمی چگینی» و « فرزاد ارزانی»، کارگرانی که در پست‌های دیده بانی وحفاری در این میدان نفتی مشغول بودند، اعلام کرد.
همچنین «داود فربدی» ،«فرهاد کمایی» و«مهران مهرپویا»  کارگرانی هستند که در این حادثه دچار سوختگی شده‌اند.
به گفته شاهدان این حادثه، دکل ۹۵ پس ازمرخص شدن تیم زمین شناسی شرکت ملی حفاری ایران، هنگام بالا آوردن لوله گاز دچار حادثه شده  و برخی از تجهیزات نیز ذوب شده است.
 

میدان نفتی رگ‌سفید از میدان‌های نفتی جنوب غربی ایران است، که در نزدیکی بندر هنديجان، در استان خوزستان قرار دارد و در فاصله ۱۵۰ کیلومتری از جنوب شرقی اهواز مستقر می‌باشد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More