شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تعلیق اردوهای دانش‌آموزی تا اطلاع ثانوی

 

وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای از بازنگری شیوه‌نامه برگزاری اردو و بازدید دانش آموزی و البته تعلیق اردوها و اعزام‌ها تا اطلاع ثانوی خبر داد.

در اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش که روز شنبه یازدهم شهریورمنتشر شد مقرر گردید، یک کارگروه تخصصی با مشارکت معاونت‌های مربوطه نسبت به بازنگری و اصلاح ضوابط و مقررات برگزاری اردوها و بازدیدها اقدام کند. هدف از این رویکرد افزایش ضریب ایمنی دانش آموزان در سفرهای گروهی، ظرف یک ماه آینده است.

همچنین یک تیم تخصصی، ماموریت یافته است تا گزارشی از برگزاری و برنامه‌ریزی اعزام دانش‌آموزان به اردوی مذکور را به همراه علل و عوامل بروز حادثه مورد بررسی و اعلام نظر ارائه دهد.
دستورالعمل و شیوه برگزاری اردوها و اعزام های دانش آموزی در سال ۸۹ توسط حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش دولت نهم به ادارات کل استان‌ها ابلاغ شد.

این دستورالعمل، فصلی مجزا تحت عنوان "ضوابط و مقررات" دارد و اختصاصا در بخشی از آن به "وسایل نقلیه" پرداخته است.
در این دستورالعمل آمده است :  در مسیرهایی که به وسایل نقلیه ریلی دسترسی دارد، استفاده از قطار برای ایاب و ذهاب دانش آموزان مورد تاکید است.
همچنین ، حرکت وسایل نقلیه دانش‌آموزان در شب با رعایت همه ضوابط و مقررات راهنمایی و رانندگی و امور ایمنی درج شده در دستورالعمل بلامانع است.
از دیگرموارد ذکر شده در این دستورالعمل، رعایت مقررات قانونی و سرعت مجاز در حرکت وسیله‌نقلیه از طرف راننده است.

در این مصوبه آورده شده که سرپرستان و مربیان موظفند در صورت عدم رعایت شئونات اسلامی، مقررات قانونی و سرعت مجاز را به راننده تذکر دهند و در صورت عدم رعایت مقررات از طرف راننده مراتب را در اولین فرصت به پلیس اطلاع دهند.
همچنین در بخشی تحت عنوان "پیشگیری از حوادث" تاکید شده است که انتخاب مسیرهای اصلی و امن و پرهیز از مسیرهای فرعی و ناامن الزامی است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More