شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تعداد مسمومان آب آلوده در رامهرمز به ۳۵۰ نفر رسید

 

قطعی آب طولانی  در روستای «ابوالفارس» منجر به استفاده مردم از آب چشمه شد و همین مساله باعث شده که تا کنون  ۳۵۰ نفر از ساکنان این روستا روانه بیمارستان شوند.

ٰبه گزارش ایسنا، شکراله سلمان‌زاده رئیس مرکز بهداشت خوزستان،‌ با اعلام این خبر گفت، «از صبح روز شنبه تا ظهر دوشنبه ۱۱ تیر ، مراجعه ۳۵۰  نفر از اهالی روستاهای بخش ابوالفارس به مراکز درمانی گزارش شده است و امروز ۳۰  مراجعه‌کننده به مراکز درمانی داشتیم».

همچنین شاهرخ رفاعی، مدیر بحران رامهرمز،  دهم تیر در توضیح این خبر به خبرگزاری فارس گفت که  از دو روز پیش در پی بیست ساعت قطعی آب در روستای ابوالفارس، مردم  به ناچار از آب چشمه استفاده کردند که روند این مصرف منجر به مسمومیت شهرندان رامهرمزی شد. رامهرمز در غرب استان خوزستان قرار دارد. 

آن‌گونه که مدیر بحران رامهرمز گفته، بعد از وصل شدن آب نیز چندین ساعت آب بدون کلر وارد شبکه شده که همین مساله باعث افزایش تعداد مسمومین شده است.

منابع خبری داخل ایران می‌گویند که افراد مسموم‌شده ساکن سه روستای «شهید رایگانی»، «ستلون» و «کبوتری» در دهستان «ابوالفارس» هستند.

به گفته عطاءالله شیرالی، رئیس مرکز بهداشت رامهرمز  از آب این سه روستا نمونه‌برداری شده و نتیجه بررسی‌ها تا سه روز آینده اعلام خواهد شد.

پیشتر این مقام مرکز بهداشت اعلام کرده بود که  آب دهستان «ابوالفارس» به دلیل «رعایت نشدن اصول کلرزنی» آلوده است. 

از روزهای پایانی خرداد سال جاری تا کنون مردم استان خوزستان بخصوص شهرهای آبادان و خرمشهر، با مشکل کمبود، شوری بالای آب و  همچنین قطع آب در طی ساعتهای طولانی درشبانه روز مواجه هستند که ادامه پیداکردن این موضوع منجر به تجمع‌هایی در گوشه و کنار این شهرها شده است.

بسیاری از مردم آبادان و خرمشهر در روزهای گذشته با تجمع در مقابل فرمانداری خواستار رسیدگی فوری به این مساله شدند. برخی تجمع‌کنندگان با گرفتن بطری‌های آب‌معدنی در دست، حاد بودن مشکل آب شرب آبادان را به مسوولان یادآور شدند.

 

 

 

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More