شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تصویب خیابان مصدق در کمیسیون نام‌گذاری شورای شهر تهران

 

حجت نظری، عضو شورای شهر تهران،  روز شنبه ۱۲ اسفند،‌ از تصویب نامگذاری خیابان کارگر شمالی بین میدان انقلاب تا بزرگراه آیت‌الله حکیم به نام« محمد مصدق » در کمیسیون نام‌گذاری شورای شهر تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری‌ ایلنا، حجت نظری ضمن اعلام این خبر از طریق یک پیام توییتری گفت:‌« در آستانه روز ملی شدن صنعت نفت یک هفته پیش در کمیسیون نام‌گذاری شورای شهر تهران با رای پنج نفر تصویب کردیم که خیابان حدفاصل میدان انقلاب تا بزرگراه آیت الله حکیم به نام مرحوم دکتر محمد مصدق نامگذاری شود».

تصمیم «کمیسیون‌ نام‌گذاری» شورای شهر تهران به تغییر نام خیابان «کارگر شمالی» به «خیابان مصدق» به تایید نهایی شورای شهر نیاز دارد.

حدفاصل میدان انقلاب تا میدان راه‌آهن نیز به نام کارگر باقی خواهد ماند.

محمد جواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی این شورا نیز ضمن تایید این خبر گفت که« در میان چند خیابان پیشنهادی برای نام‌گذاری به نام «یکی از مردان بزرگ تاریخ معاصر ایران،  نام  دکتر محمد مصدق،  برای خیابان کارگر شمالی تصویب شده است».

او ضمن تاکید بر ادامه این روند در صورت موفقیت این پیشنهاد، گفت که در خصوص انجام اقدام مشابهی در آینده، بهتر است از افکار عمومی نیز نظرخواهی شود.

پس از انقلاب اسلامی سال ۵۷، طولانی‌ترین خیابان پایتخت دکتر مصدق نامیده می‌شد ولی بعدها نام آن به خیابان ولی‌عصر تغییر یافت.

در صورت تایید نهایی این مصوبه نام مصدق بار دیگر روی نقشه تهران ظاهر خواهد شد.

این خبر در شبکه‌‌های اجتماعی ایران، واکنش‌های زیادی را برانگیخته است. برخی از  کاربران  در صفحه توییتر خود از این نامگذاری انتقاد و برخی نیز استقبال کرده‌اند.

 

 

 

 

 

 

واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به نامگذاری خیابان کارگر شمالی حدفاصل میدان انقلاب تا بزرگراه آیت‌الله حکیم به نام« محمد مصدق »

 

چهارده اسفندماه، ۵۱ امین سالگرد درگذشت محمد مصدق رهبر ملی کردن صنعت نفت بود. در ادبیات رسمی جمهوری اسلامی چهرهی سیاسی مصدق تاحد زیادی منفی به تصویر کشیده شده. همزمان با سالروز درگذشت او جبهه ی ملی ایران درخواست برگزاری تجمعی در تهران داده است.

کوروش صحتی گزارش می دهد.

 

 

گفتگو با کوروش زعیم عضو جبهه ملی درمورد مراسم یادبود دکتر مصدق

 

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More