شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

بررسی روزنامه‌های شنبه سوم شهریور

 

روزنامه‌های شنبه سوم شهریورماه، موضوع‌های متفاوت و گوناگونی را پوشش داده‌اند. از بسته ۱۸ میلیون یورویی پیشنهادی اروپا به ایران، تا احتمال استیضاح دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا و موضوعات اقتصادی و تناقض در آمارهای ارائه‌شده، از موضوعات مورد توجه روزنامه‌های امروز ایران است. قهرمانی ایران در رشته کبدی در هر دو بخش مردان و زنان که برای اولین‌بار در آسیا اتفاق افتاده هم در روزنامه‌های امروز، بازتاب وسیعی داشته است.

 

روزنامه کیهان: بسته‌ای برای تحقیر ایران

 

روزنامه کیهان در گزارشی با اشاره به بسته ۱۸ میلیون دلاری پیشنهادی اروپا به ایران ، آن را تحقیر ایران دانسته و نوشته: کمیسیون اتحادیه اروپا، پنج‌شنبه هفته گذشته ارائه بسته حمایتی ۱۸ میلیون یورویی به ایران را تصویب کرد.

سایت اتحادیه اروپا نوشت، اولین بسته حمایتی کمیسیون اروپا برای حمایت از توسعه اجتماعی و اقتصادی ایران به ارزش ۱۸ میلیون یورو شامل ۸ میلیون یورو برای کمک به بخش خصوصی، تصویب شد.

سایت اتحادیه اروپا ادامه داد، پروژه امروز اولین پروژه برای بسته حمایتی ۵۰ میلیون یورویی اروپا در حمایت از ایران است. این‌ها بخشی از همکاری‌های دو طرف بعد از توافق برجام است.

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: با این اقدامات، اتحادیه اروپا حمایت خود از مردم ایران و [حمایت از] توسعه پایدار و صلح‌آمیز آنها را نشان می‌دهد. این [اقدام] مشوّقی برای مشارکت بیشتر همه طرفین، در ایران به‌ویژه در بخش خصوصی است.

براساس آنچه در سایت اتحادیه اروپا آمده است، فعالیت‌های بخش خصوصی شامل حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط ایرانی، گسترش زنجیره ارزش منتخب و کمک فنی به سازمان توسعه تجارت ایران است. کمیسیون اتحادیه اروپا در بخشی از این کمک ۱۸ میلیون یورویی، ۸ میلیون یورو برای حمایت فنی در زمینه چالش‌های محیط‌زیستی و ۲ میلیون یورو حمایت برای کاهش آسیب مواد مخدر اختصاص می‌دهد.

کیهان در ادامه نوشته: این بسته اروپایی، بیشتر از آنکه نشان دهنده حمایت از ایران باشد، اقدامی تحقیرآمیز است.

اکنون حدود ۱۰۰ روز از خروج آمریکا از برجام سپری شده است. در این مدت دولت‌های اروپایی دقیقاً مشابه رفتار خود در پسابرجام، سرسوزنی در مقابل کارشکنی‌های آمریکا و محروم شدن ایران از حقوق برجامی خود واکنشی از خود نشان ندادند.

در مدت زمان مذکور، اروپایی‌ها با کلی گویی و بکارگیری ادبیات شعارزده، از مشخص کردن راهکار و مکانیسم‌های اجرایی و تضمین عینی، خودداری کردند.

اما ماجرا تنها به این بی‌عملی ختم نشد؛ اروپایی‌ها صراحتا اعلام کردند که «تلاش ما برای حفظ برجام همسو با منافع آمریکاست» و«نگرانی‌های مشترکی با آمریکا درباره برنامه موشکی ایران داریم».

اروپا در حالی ارائه بسته حمایتی ۱۸ میلیون یورویی به ایران را تصویب کرد که تنها در یک مورد، بانک مرکزی ایران در دی ماه ۹۶ برای آزادسازی ۴/۹ میلیارد دلار پول ایران نزد موسسه مالی کلیراستریم لوکزامبورگ- یکی از مؤسسات تابعه بورس آلمان- به دادگاه شکایت کرد.

علاوه ‌بر این پس از امضای برجام، آمریکا تنها در یک قلم ۲ میلیارد دلار از اموال ایران را بلوکه کرد و اروپا هیچ واکنش قابل قبولی به این غارتگری نشان نداد.

 

روزنامه جهان صنعت
روزنامه جهان صنعت: این بسته آن بسته نیست

 

روزنامه جهان صنعت در مورد پیشنهاد ۱۸میلیون دلاری اروپا از قول بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرده که این بسته ربطی به بسته اقتصادی برجام ندارد و توضیح داده که  سخنگوی وزارت امور خارجه درباره اخباری که پیرامون بودجه‌ای که از سوی اتحادیه اروپا به ایران تخصیص داده شد، اظهار داشت: کمیسیون اروپا روز پنجشنبه ۱۸ میلیون یورو برای اجرای پروژه‌های توسعه‌ای در ایران تخصیص داد که این میزان بخش اول از بودجه ۵۰ میلیون یورویی است که به همین منظور از سوی کمیسیون اروپا اختصاص داده شده است. بهرام قاسمی افزود: رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر امور خارجه ایران بیانیه مشترکی را ۱۶ آوریل ۲۰۱۶ در تهران امضا کردند که ناظر بر همکاری میان طرف‌های ایرانی و کمیسیون اروپا به‌عنوان بازوی اجرایی اتحادیه اروپاست. این همکاری‌ها پیرو تبادل هیات‌های بلندپایه میان طرفین وارد مراحل اجرایی در حوزه‌های مختلف مانند حوزه کشاورزی، مهاجرت، صنعت و آموزش عالی شده است. کمیسیون اروپا به نوبه خود سهم بسزایی را در تقویت همکاری‌ها بین اتحادیه اروپا و ایران دارد. حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط و ارائه کمک‌های فنی به سازمان توسعه تجارت ایران بخشی از این پروژه‌ها هستند. قرار است طرف‌های ایرانی برای اجرای این پروژه با مرکز تجارت بین‌المللی، کارگزاری‌های کشورهای عضو اتحادیه اروپا و سایر سازمان‌ها همکاری کنند. قاسمی در پایان تصریح کرد: این بودجه مربوط به همکاری‌های ایران با نهاد اتحادیه اروپایی است و ربطی به بسته اقتصادی مطرح شده اروپا که قرار است در چارچوب برجام و برای مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران ارائه شود، ندارد.

 

روزنامه ابتکار: هفته سیاه کاخ سفید

 

روزنامه ابتکار در گزارش اصلی خود از هفته سیاه کاخ سفید و احتمال استیضاح دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا خبر داده و نوشته: ترامپ کاملا می‌داند چگونه در جامعه آمریکا می‌شود با افکار عمومی بازی و از این طریق منافع شخصی خود و خانواده را تقویت کرد. ترامپ همچنین می‌داند چگونه می‌توان با کنگره آمریکا بازی کرد. باید توجه داشته باشیم که تعداد زیادی از افراد کنونی کنگره افراطی هستند و در بعضی موارد از ترامپ نیز افراطی تر هستند بنابراین امکان استیضاح کردن ترامپ از طریق این کنگره خیلی کم است.

تمامی حواشی و جنجال‌های پیرامون دونالد ترامپ از زمان ورود او به کاخ سفید با اعتراف وکیل سابق او مبنی بر تخلف انتخاباتی و دادن حق السکوت به دو زن وارد مرحله‌ای جدید و مخاطره آمیز برای ریاست جمهوری آمریکا شد. مایکل کوهن سه‌شنبه هفته گذشته که تحلیل‌گران از آن به عنوان سه‌شنبه سیاه ترامپ نام می‌برند، علاوه بر اعتراف به تخلف انتخاباتی برای ترامپ و رشوه به دو زن که قصد افشاگری روابط خصوصی با ترامپ در ایام انتخابات را داشتند، موارد اتهامی همچون فساد مالی و فرار از مالیات را نیز به گردن گرفت.

ماجرای کوهن زمانی آغاز شد که اف‌بی‌آی با ورود به محل کار او در نیویورک نوار ضبط شده ترامپ مبنی بر پرداخت رشوه ۱۳۰ و ۱۵۰ هزار دلاری به دو زن را کشف کرد. پس از این ماجرا به گفته لانی دیویس، وکیل کوهن، او منافع خانواده و کشورش را به ترامپ ترجیح داده و حقیقت را راجع به رئیس ایالات متحده آمریکا اعلام کرد.

حال گفته می‌شود که کوهن که سال‌ها به عنوان یکی از افراد نزدیک به حلقه ترامپ در کنار وی حضور داشته است، قصد دارد در مورد پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا نیز شواهدی را در اختیار بازرس مولر قرار بدهد تا مجازات احتمالی ۶۵ سال زندان او کاهش یابد.

در همین رابطه و در حالی که اوضاع کاخ سفید پس از اعترافات کوهن به شدت متهلب شده و بسیاری از سیاستمداران دموکرات شعار استیضاح ترامپ را مطرح می‌کنند، شبکه تلویزیونی ‌سی‌ان‌ان در گزارشی اعلام کرد که در صورت مسجل شدن این اقدامات ممکن است کنگره آمریکا رای اعتماد از ترامپ را پس گرفته و او را از ریاست جمهوری عزل کند.

 

روزنامه جوان: استیضاحم کنید، اقتصاد به‌هم می‌ریزد

 

در همین حال روزنامه جوان در گزارشی از قول ترامپ تاکید کرده که در صورت استیضاح او اقتصاد امریکا به هم می ریزد و  نوشته: تنها یک روز بعد از تهدید رئیس‌جمهور امریکا به سقوط بازار بورس امریکا در صورت استیضاح شدنش، رودی جولیانی وکیل او نیز هشدار داد که اگر ترامپ استیضاح شود، امریکایی‌‌‌ها شورش خواهند کرد. در حالی که نشانه‌ای علنی از وضعیت پیش از ناآرامی در امریکا داده نمی‌شود، ظاهراً اشاره ترامپ و حامیانش به شورش احتمالی «اکثریت خاموش‌» است که بار‌‌‌ها از آنها به عنوان حامیان ترامپ یاد شده است. دونالد ترامپ هم روز پنج‌‌شنبه با اشاره به «کارهای بزرگی‌» که بعد از ورود به کاخ سفید انجام داده گفت:« «می‌توانند فردی را از کار برکنار کنند که کارهای فوق‌العاده‌ای انجام داده است؟‌» رودی جولیانی وکیل ترامپ، یک گام از این هم جلوتر گذاشته و گفته که در صورت استیضاح ترامپ در دوره جدید کنگره امریکا، مردم این کشور علیه این تصمیم شورش خواهند کرد. جولیانی که در جریان سفری به اسکاتلند در مصاحبه با اسکای‌نیوز سخن می‌گفت، افزود:‌«ترامپ تنها به دلایل سیاسی استیضاح خواهد شد و مردم امریکا علیه او شورش خواهند کرد.» ‌جولیانی با تکرار صحبت‌های ترامپ درباره اینکه کوهن برای کسب تخفیف در محکومیت خود «در حال داستان‌سرایی است»، افزود: «این آقای کوهن درباره تبانی با روسیه هیچ نمی‌داند. او درباره جلوگیری از اجرای عدالت نمی‌داند. او یک دروغگوی بزرگ است.»

جوان در ادامه نوشته: وزیر دادگستری ایالات متحده به تازه‌‌‌‌ترین انتقادهای ترامپ واکنش نشان داد و بر حفظ استقلال دستگاه قضایی امریکا تأکید کرد. ترامپ روز پنج‌‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز بار دیگر از اینکه وزیر دادگستری در پرونده دخالت احتمالی روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ از خود سلب مسئولیت کرده ابراز ناخشنودی کرده بود و به طور تلویحی جف سشنز را بی‌کفایت خواند. جف سشنز در واکنش به انتقاد تند دونالد ترامپ مبنی بر اینکه او کنترلی بر وزارت دادگستری ندارد گفته است از روزی که مسئولیت این وزارت‌خانه را بر عهده گرفته بر آن تسلط داشته و تاکنون «‌موفقیت‌های بی‌نظیری‌» کسب کرده است. وزیر دادگستری ایالات تأکید کرده که تا زمانی که او این مسئولیت را بر عهده دارد عملکرد وزارت دادگستری تحت تأثیر ملاحظات سیاسی قرار نخواهد گرفت.

 

روزنامه وطن امروز: پروازهای داخلی هم لاکچری شد

 

روزنامه وطن امروز در گزارشی با اشاره به افزایش قیمت بلیت هواپیماها تاکید کرده که با توجه به گرانی قیمت بلیت ، حتی پروازهای داخلی هم اکنون لاکچری به حساب می آید و نوشته: رئیس سازمان میراث فرهنگی وقتی از دستور شبانه روحانی برای رسیدگی به گرانی بلیت هواپیما خبر داد نمی‌دانست فقط چند ساعت بعد از این جمله تبلیغاتی، نرخ پروازهای داخلی نجومی‌تر از همیشه می‌شود.

به گزارش «وطن‌امروز»، آزادسازی و شناورسازی نرخ بلیت هواپیما آن روی دیگر خود را نشان داد و پروازهای عادی و داخلی را هم لاکچری کرد تا فرودگاه‌ها کمی خلوت شوند. قیمت بلیت تهران- کرمانشاه تا یک میلیون تومان افزایش یافت و نرخ بلیت در مسیرهای دیگر چند برابر شده و مسافران دائمی خطوط پروازی را با مشکل مواجه کرده است. واکنش معاون وزیر راه در این‌باره نیز این بوده که جوگیر نشوید و اگر قیمت‌ها مانند سابق شود صنعت هواپیمایی از بین می‌رود! علی عابدزاده گفت: متاسفانه نگاه لوکس به صنعت هواپیمایی، خسارات زیادی به آن وارد کرده است. اگر آزادسازی نرخ بلیت صورت نمی‌گرفت صنعت هواپیمایی کشور از بین می‌رفت. یکی از مسائلی که تا ۲ سال قبل داشتیم این بود که خطوط هوایی نمی‌توانستند پول سوخت خود را بپردازند، آزادسازی نگرش‌ها را عوض کرد هرچند برخی مشکلات وجود دارد.

وطن امروز در ادامه نوشته: مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری درباره قیمت بلیت پروازهای داخلی به فارس می‌گوید:‌ اینکه در چند سایت، نرخ‌های نجومی بابت پروازهای داخلی معرفی شده است،‌ مبنای قیمت‌گذاری بلیت هواپیما نیست. به ادعای رضا جعفرزاده، مبنای نرخ‌های بلیت هواپیما، قیمت‌های درج شده روی خروجی سایت‌های شرکت‌های هواپیمایی است و ارائه نرخ بیش از آن قیمت‌ها تخلف محسوب می‌شود و همانند گذشته اگر آژانسی یا سایتی بالاتر از نرخ‌های مذکور قیمت ارائه دهد، متخلف محسوب می‌شود و آن هم از طریق بازرسی‌ها، در  مکانیسم‌های نظارتی مشخص و اعمال قانون می‌شود. بنا بر این گزارش، اصرار سازمان هواپیمایی کشوری بر متعادل بودن قیمت‌ پروازها تا جایی پیش رفت که آرش خدایی، قائم‌مقام رئیس سازمان هواپیمایی کشوری که‌ عموما هم در رسانه‌‌ها ظاهر نمی‌شود، در یک برنامه تلویزیونی حاضر شد و اعلام کرد: اینکه گفته می‌شود سازمان هواپیمایی کشوری پشت افزایش قیمت پروازهای داخلی است صحت ندارد، به نظر ما رفتن این پول به جیب یک‌سری واسطه‌ها در قالب چارتری یک خسارت مطلق برای صنعت هواپیمایی است.

 

khorasan
روزنامه خراسان: آغاز محاکمه علنی مفسدان اقتصادی

 

روزنامه خراسان در گزارش اصلی خود از آغاز محاکمه علنی مفسدان اقتصادی خبر داده و نوشته: قوه قضاییه از امروز به روند برخورد با مفاسد اقتصادی و ارزی با برگزاری دادگاه های علنی در هفته جاری سرعت می بخشد و بر این اساس دادگاه رسیدگی به اتهامات یک متهم بزرگ فساد اقتصادی، امروز و دادگاه اخلال گران ارزی از فردا، یک شنبه به صورت علنی برگزار می شود.

پیش از این رئیس قوه قضاییه در نامه ای به رهبر انقلاب، خواستار اختیاراتی ویژه برای رسیدگی سریع تر به پرونده های مفسدان اقتصادی و اخلال گران ارزی شده بود، که رهبر انقلاب با این درخواست موافقت فرمودند.

به گزارش خبرگزاری میزان، جلسات رسیدگی به اتهامات اخلال گران در نظام پولی و ارزی کشور از روز یک شنبه ٤ شهریور ماه آغاز به کار خواهد کرد. این دادگاه‌ها به صورت علنی برگزار می‌شود و انتشار اسامی متهمان و همچنین محتوای جلسه برای رسانه‌ها بلامانع خواهد بود. همچنین جلسه رسیدگی به اتهامات حمید باقری درمنی متهم بزرگ  فساد اقتصادی امروز صبح به ریاست قاضی صلواتی برگزار خواهد شد.

نام حمید باقری درمنی که براساس گزارش خبرگزاری فارس، به اتهام افساد فی الارض محاکمه می‌شود، برای اولین بار در تاریخ ۸ خرداد ۱۳۸۶، مطرح شد و در آن زمان، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اطلاعیه‌ای از دستگیری وی به عنوان قاچاقچی و مفسد اقتصادی دانه‌درشت خبر داده و از او به عنوان «بدهکار دو هزار میلیارد تومانی بانکی که یک روز پس از دستگیری با دادن تعهد اخلاقی آزاد شد» نام برده بود.

 

روزنامه همدلی: کاش دلسوز داشتند

 

روزنامه همدلی در گزارش اصلی خود با اشاره به مدل طلای آسیایی رشته کبدی در بخش زنان و مردان برای نخستین بار نوشته: کره جنوبی در دوره گذشته بازی‌های آسیایی در رشته کبدی در اصطلاح زنگ تفریح حریفان بود و تیمش را در اینچئون برای کسب تجربه به کارزار المپیک آسیایی فرستاد. دیروز آنها در فینال مردان با تیم ملی کبدی مردانمان روبه‌رو شدند و قبل از آن هند را در مرحله گروهی بردند و از سد پاکستان در دیدار نیمه نهایی. ماجرای حضور کشورهایی نظیر کره جنوبی، چین، ژاپن و به طور کلی قدرتهای برتر ورزش آسیا در بسیاری از ورزش‌ها از جایی شبیه تیم کبدی کره در دوره قبل آغاز شد، اما امروز آنها در بسیاری از رشته‌های ورزشی حرف اول را در قاره کهن می‌زنند. ماجرا برای تیم‌های ملی ایران در بازی‌های آسایی کاملا متفاوت است. آخر، مدیران با تدبیر و آینده‌نگر ورزش ایران اصطلاحات و جملات و سخنرانی‌هایی دارند که در عالم مدیریت ورزش افتخار ثبت آن را در حکم یک اختراع به نام ایران عزیز زده‌اند. بعد از مصدومیت کیمیا علیزاده و منتفی شدن حضور او در جاکارتا مسئولان با بینش ورزش ایران در شورای عالی در یک تصمیم جمعی پرچم کاروان ورزش ایران را به یک زن سپردند. همان روزها بود که نام فرزانه فصیحی سریعترین دختر ایران را از فهرست بازی‌های آسیایی خط زدند.

زهرا موسوی مدیر امور زنان وزارت ورزش همان روزها، می‌گوید در رشته جودو شش سهمیه برای زنان و شش سهمیه مردان برای شرکت در بازیهای آسیایی وجود داشته، اما فدراسیون جودو خودسرانه از سهمیه زنان برداشته و بر سهمیه مردان افزوده است. همان دور و بر بود که سهمیه تیم بانوان در رشته پاراگلایدر را به مردان این رشته هدیه کردند تا به قول آقای شهنازی کاروان کیفی راهی جاکارتا شود. پاروزنان روئینگ ایران در بخش بانوان دیروز گل کاشتند و دو مدال نقره صید کردند اما نازنین ملایی اشک‌ریزان نام مربی‌اش را فریاد‌ می‌زد و‌ می‌گفت حق من نقره نبود. چرا؟ چون در کاروان اعزامی به بازی‌هایی آسیایی جایی برای روانشناسان وجود نداشت. کاروان ورزشی ما باید با کیفیت به سوی شرق آسیا‌ می‌رفت به همین دلیل هم بود که مسئولان و همراهان و با کیفیت‌هایی که به هیچ کاری جز رفتن به ناهار و فرستادن ورزشکار تیر وکمان به ناهار اشتغال نداشتند، با مسئولان امنیتی دهکده به خاطر نداشتن آیدی‌کارت درگیر بودند و فحاشی‌هایشان در سالن مسابقات کبدی عالم‌گیر شد و فرزندانشان در اینستاگرام از حضور مقتدرانه در جایگاه‌ها عکس یادگاری‌ می‌گرفتند. حضور همان‌ها البته واجب‌تر بود از ورزشکاران بانویی که سهمیه گرفتند اما مدت‌ها تلاش‌شان به باد فنا رفت و البته واجب‌تر از حضور روانشناسان و مربیان تغذیه و خیلی متخصص دیگر که کارشان را بلد بودند اما نرفتند به جاکارتا تا کاروان کیفی‌تری از کشورمان در جاکارتا حضور داشته باشد.

 

روزنامه ایران: تا ۱۳۹۸ با قالیباف اقتصادی

 

شهاب پاک‌نگر در ستون طنز روزنامه ایران نوشته: همان‌طور که می‌دانید، سال آینده انتخابات مجلس را پیش رو داریم. در کشور ما مرسوم است هرچقدر به یک انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، مسئولان هم دلسوزتر می‌شوند. در آخرین موردِ دلسوزی، دکتر قالیباف طی یک نامه ۱۱ صفحه‌ای به سران قوا، کلی راهکار اقتصادی پیشنهاد دادند. در ادامه چند دلیل می‌آوریم که چرا باید به این نامه توجه ویژه کرد:

قالیباف اولین کسی بودند که در زمینه شفاف‌سازی اقدام کردند. اگر خاطرتان باشد ایشان بین دو نیمه مناظرات انتخاباتی روی یک کاغذ یک رو سفید، در سه خط لیست اموال‌ خود و خانواده‌شان را منتشر کردند. حالا درست است که سند خاصی برای اثبات آن لیست وجود ندارد ولی این تقصیر شهردار سابق تهران نیست. مجلسی‌ها اوایل قرار بود که فقط روزهای تعطیل تحقیق و تفحص از شهرداری را متوقف کنند، اما یکدفعه خوردند به تعطیلات نوروز، بعد تعطیلات آلودگی هوا و... متأسفانه این هم از بدشانسی کاپیتان قالیباف است که توفیق نمی‌شود تا مردم بفهمند ایشان چطور با استفاده از راهکارهای صحیح اقتصادی، شهرداری را مدیریت می‌کردند. حتی یک منبع خبری که نمی‌خواست نامش فاش شود به ما گفت که قالیباف بدون این‌که کسی بفهمد، مقداری از سه میلیون پس‌اندازش را هم به حساب شهرداری می‌ریخت تا صرف هزینه‌های شهری شود.

نکته دیگری که ما را مجاب می‌کند تا سراغ راهکارهای پیشنهادی قالیباف برویم، این است که آقای دکتر زودتر از هرکسی مشکلات کشور را شناسایی کردند. مثلاً در بحران آب؛ زمان شهرداری ایشان، هر روز کلی درخت قطع می‌شد. ما آدم‌های ساده لوح اعتراض می‌کردیم که چرا سرانه فضای سبز پایتخت کم شده و تهران دیگر کمربند سبز ندارد. در حالی‌که این ظاهر ماجرا بود. شما حساب کنید اگر این دار و درخت‌ها قطع نمی‌شدند ما الآن همین یک‌ذره آب را هم نداشتیم. البته شهرداری آن زمان بیکار ننشسته بود. روی تمام دیوارها نقاشی‌های خوشگلِ فضای سبز می‌کشید تا مردم طبیعت را کنار خودشان حس کنند. تازه کم شدن فضای سبز برای تهران درآمد زایی داشت. الآن کشور پر است از منابع طبیعی، اگر با الگوبرداری از مدیریت شهری تهران، بیاییم این جنگل‌ و کوه‌ها را هم به برج‌سازان عزیز واگذار کنیم و تراکم بفروشیم، قطعاً مشکلات اقتصادی کشور حل خواهد شد. حالا اگر رئیس‌جمهوری نمی‌خواهند به تمام حرف‌های دلسوزانه دکتر قالیباف عمل کنند به ما ارتباطی ندارد. ولی حداقل باید به آن بخش نامه که شهردار سابق تهران به سامانه «نیما» نقد داشتند، به‌صورت ویژه توجه کنند. اصلاً وقتی سامانه «باقر» (مخفف به امید قالیبافِ رئیس‌جمهوری) را دم دست داریم، چرا «نیما»؟!

 

روزنامه قانون

 

کارتون سمانه روح الهی در روزنامه قانون: «صعود و سقوط آزاد»

 

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More