شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

بررسی روزنامه‌های دوشنبه ۵ شهریور

 

دوشنبه ۵ شهریورماه، روز پرخبری برای روزنامه‌های ایران بود. استیضاح مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد دولت حسن روحانی، رای عدم اعتماد مجلس به او و حاشیه‌های جلسه استیضاح، کشته‌شدن چهار فعال محیط‌زیست در جریان مهار حریق جنگل‌های مریوان و سخنان سخن‌گوی قوه‌قضاییه در ارتباط با محاکمه مفسدان اقتصادی، ازجمله مواردی است که روزنامه‌های امروز چاپ ایران، به آن توجه نشان داده‌اند.

همچنین درگذشت جان مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی نیز در روزنامه‌های امروز، باعنوان مرگ کسی که آرزوی بمباران ایران را داشت، بازتاب داشته است.

 

روزنامه وطن امروز: دومین قربانی روحانی

 

روزنامه وطن امروز در گزارشی درباره عدم رای اعتماد مجلس به مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی نوشته:  مسعود کرباسیان روز گذشته در جلسه استیضاح خود با رای نمایندگان مجلس از وزارت اقتصاد کنار گذاشته شد. وکلای ملت با ۱۳۷ رأی مثبت،  ۱۲۱ رای منفی و ۲رأی ممتنع از مجموع ۲۶۰ رأی مأخوذه، با ابقای وزیر امور اقتصادی و دارایی در وزارت اقتصاد مخالفت کردند. بعد از علی ربیعی این دومین وزیر اقتصادی دولت است که از سوی مجلس برکنار می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، نکته قابل تامل درباره هر ۲ استیضاح، تلاقی آن با بالا گرفتن مطالبات از دولت برای تغییر تیم اقتصادی و ایام اعلام وصول سوال از رئیس‌جمهور است. به اعتقاد بسیاری از ناظران سیاسی، دولت در نظر دارد برخی تغییرات مد نظر خود در کابینه را با ابزار مجلس و بدون پرداخت هزینه انجام دهد. برکناری ربیعی و کرباسیان با استیضاح نمایندگان در همین راستا مطرح شده است. عدم دفاع روحانی از ربیعی در جلسه استیضاح، غیبت او در جلسه استیضاح کرباسیان و روایت امیرآبادی، عضو هیات‌رئیسه مجلس درباره تلاش مجموعه معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور برای اعلام وصول استیضاح کرباسیان، تا میزان قابل توجهی این گزاره را تایید می‌کند. از سوی دیگر برخی چهره‌های سیاسی معتقدند ربیعی و کرباسیان قربانی طرح سوال از روحانی شده‌اند. به اعتقاد آنها، این ۲ استیضاح در راستای به حاشیه رفتن طرح سوال از رئیس‌جمهور انجام شده است تا روحانی روز آرامی را در زمان حضور در مجلس سپری کند.

 

روزنامه صدای اصلاحات: استیضاح وزیر +۱۸

 

روزنامه صدای اصلاحات اما در گزارشی به حاشیه های جلسه استیضاح وزیر اقتصاد پرداخته و حواشی مربوط به آن را +۱۸ دانسته و نوشته: پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی درحالی به دفاع از وزیر اقتصاد پرداخت که دفاع او از وزیر اقتصاد با حاشیه هایی از جمله اتهام زنی یکی از نمایندگان به خانواده او همراه شد برهمین اساس برخی از اظهاراتش را به دفاع از خود پرداخت. پس از اظهارات نمایندگان موافق وزیر، لاهوتی و حضرتی در موافقت با استیضاح صحبت کردند و کرباسیان هم از فرصت دفاع آخر خود استفاده کرد.در جریان سخنرانی مهرداد لاهوتی، وی در خلال صحبتهایش گفت: «آقای عزیزی کنار بروید تا وزیر صحبت‌های من را بشنوند» در حالی که خطاب لاهوتی به عزیزی نماینده ابهر بود، عبدالرضا عزیزی نماینده شیروان با فریادهای خود به لاهوتی واکنش نشان داد و بعد از چند دقیقه به سمت هیات رییسه رفت و با عصبانیت قصد رفتن به سمت لاهوتی را داشت که با ممانعت وکیلی و امیرآبادی اعضای هیات رییسه مواجه شد.در حالی که تعداد زیادی از نمایندگان برای آرام کردن عبدالرضا عزیزی دور وی جمع شده بودند، لاریجانی از پشت تریبون اعلام کرد که منظور لاهوتی عزیزی نماینده ابهر بوده است. در همین میان نماینده ابهر به شوخی به سمت لاهوتی رفت که او مجددا به سمت تریبون رفت و گفت منظور من آقای عزیزی نماینده شیروان بود.لاهوتی همچنین خطاب به لاریجانی گفت: شما باید جلسه را مدیریت کنید. لاریجانی به او پاسخ داد شما طوری حرف بزنید که من بتوانم مدیریت کنم.

 

روزنامه جوان: محاکمه اقتصادی در دو محکمه

 

در همین حال روزنامه جوان با پیوند زدن محاکمه مفسدان اقتصادی در دادگاه و استیضاح کرباسیان در گزارش اصلی خود نوشته: در حالی که مشکلات اقتصادی، نابسامانی‌های بازار ارز و سکه و قاچاق به مهم‌ترین مسئله روز کشور تبدیل و تغییر در تیم اقتصادی به مطالبه‌ای عمومی و نخبگانی تبدیل شده است، دولت روحانی ترجیح داد، تنها با برکناری رئیس کل بانک مرکزی بر این مطالبات سرپوش بگذارد. برخی خبر‌ها حاکی از این است که دولت به این جمع‌بندی رسیده که اگر دست به ترکیب کابینه بزند، اعتراف به نوعی ناکارآمدی است، بنابراین تصمیمی برای تغییر ندارد و می‌کوشد هزینه آن را به دوش مجلس بگذارد. این در حالی است که نمایندگان مجلس در دونوبت در نامه‌های جداگانه ابتدا با ۱۸۵ رأی و سپس با بیش از ۲۰۰ رأی از روحانی خواسته بودند که نسبت به تغییر تیم اقتصادی دولت اقدام کند، لیکن، چون پاسخی به درخواست خود نگرفتند، تصمیم گرفتند خود دست به تغییر بزنند.اما شاید در میان تمام نطق‌هایی که در موافقت با استیضاح وزیر بیان شد، نطق آتشین الیاس حضرتی بود که فضای مجلس را به نفع استیضاح کرباسیان دگرگون کرد. حضرتی که به رأی فراکسیون امید در خصوص ابقای وزیر اقتصاد معترض بود، ابتدا در جمع خبرنگاران از استعفای خود در فراکسیون امید خبر داد و از بازگو کردن برخی ناگفته‌ها در نطق خود خبر داد. وی سپس به فشار‌های گسترده به وی برای انصراف از استیضاح وزیر اشاره کرد و گفت: جزو طراحان طرح استیضاح آقای کرباسیان نبودم، اما جزو امضاکنندگان بودم. حضرتی با اشاره به اعتماد چند باره ملت به تیم روحانی گفت: تورم و تک‌نرخی شدن آن مهم‌ترین موضوعی بود که ما به آن افتخار می‌کردیم، اما الآن که در شهریورماه هستیم، تورم ۱۵ درصد است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به ۴۰ درصد برسد. ما با این ملت چه‌کار کردیم، این ملت چه گناهی کردند جز اینکه انقلاب کردند و شهید دادند، ما ملت را بیچاره و بدبخت کردیم و آن‌ها را به ذلت کشاندیم. قشر متوسط جامعه امروز به سمت فقر و فلاکت رفتند بنابراین ما نمی‌توانیم نسبت به مردم بی‌تفاوت باشیم، توان و قدرت خرید ملت پایین آمده و ملت احساس بی‌پناهی می‌کنند. حقش بود آقای رئیس‌جمهور، آقای جهانگیری، آقای نوبخت، آقای سیف و آقای نهاوندیان استیضاح می‌شدند ولی ما مجبوریم وزیر اقتصاد را استیضاح کنیم.

 

روزنامه بهار: طرح دلواپسان برای برکناری روحانی

 

اما روزنامه بهار در گزارش اصلی خود از طرحان دلواپسان برای برکناری حسن روحانی خبر داده و نوشته: بعد از پیروزی حســن روحانــی در انتخابات ریاســت جمهوری ســال ۹۲ تنها با فاصله چند ماه خبری در خروجی برخی رســانه ها قرار گرفت مبنی بر اینکه مدرک تحصیلی وی تقلبی اســت و حتی وجود خارجــی نــدارد. اولین گام این ماجرا در ایام انتخابات برداشــته شــد. علی اکبــر کلانتری نماینده مــردم فارس گفت کــه در مجلــس خبــرگان آیت الله کانتــری اعلام کــرد که حسن روحانی، رئیس‌جمهور در تدوین فصل ۴ رســاله دکتری خــود از برخــی کتاب هــای وی سرقت کرده است. بعد از این ماجرا، محمد مهدی زاهــدی وزیر علــوم دولت احمدی نژاد و رئیس کمیســیون آمــوزش مجلس دهم اعلام کرد که مدارک متعددی درباره جعلی بودن رســاله دکترای حسن روحانی به کمیسیون آموزش واصل شده است. ورود آیت الله مصباح یــزدی به این ماجرا به عنوان رهبر مخالفان روحانی طی چند سال اخیر به خوبی حکایت از این معنا داشت که این پروژه به شدت در دستور کار دلواپسان قرار گرفته اســت. مصباح یزدی در جلسه درس اخلاق خود با کنایــه در مورد مدرک حسن روحانی ســخن گفت:» در کشور ما بســیاری از کســانی که مقامات برجسته دارند تحصیل کرده هــای انگلیس و آمریکا هستند، حالا این که دکترا را گرفتند یا خیر نمی دانم اما می گویند در آن تشکیک وجود دارد اما تحصیلات آن هــا غالبا در انگلیس و آمریکا بــوده و به این موضــوع هم افتخار می کنند.

بهار در ادامه نوشته: بعد از این ماجرا دلواپسان ماجرای استعفای روحانی را مطرح کردند و هرچند با واکنش مقامات و جریان های سیاسی کشور مواجه شد اما از جمله مواردی است که نخستین بار از داخل مجلس مطرح شــد و همچنان گاه و بی گاه برخی نمایندگان به آن اشــاره می کنند. اما روحانی در واکنش به این مسئله عنوان کرد که او نه تنها قصد استعفا ندارد بلکه با تمام توان خواهد ماند و دولت بــه کار خود ادامه می دهد. بنابرایــن دیگــر چــاره ای جز ایــن برای دلواپســان نمانده بــود که دوبــاره پروژه شکســت خورده مجلس نهم را در دستور کار قرار دهند. پروژه ای که از سوی اعضای منتسب به جبهه پایداری در آن دوره کلید زده شد و به دنبال طرح عدم کفایت رئیس جمهور بودند. این طرح که بنا بر گفته جلال محمود زاده، خودش طراح آن بود کلید زده شــده و در مجلس امضاهایــی جمع آوری شــد. اما این بار تفاوتی وجود داشــت و آن این بود که تندروها تلاش داشــتند خود را در پشــت این ماجرا مخفی کنند به همین دلیل خبرگزاری تســنیم در گزارشــی با اســتناد به اظهارات ســعید حجاریان که عنوان کرده بــود اصلاح طلبان خواب هایی برای روحانی دیده اند، جلال محمود زاده را عضو فراکســیون امید معرفی کرد و نوشت اصلاح طلبان بــه دنبال اجــرای این پروژه هســتند. در حالی که محمودزاده نماینده مهاباد نه تنها در فراکسیون امید نبود بلکه او عضو فراکسیون ولایی محسوب می شود. با ایــن حــال ماجــرای عــدم کفایت هم بــا واکنــش نماینــدگان مواجه شــد و اصلاح طلبان ســریعا اعلام کردند که هیچ ارتباطی با این ماجرا ندارند و این موجب شد این بار هم تندروها به در بسته مواجه شوند. اما آنها هیچ گاه دســت از تلاش بر نداشتند و حالا بعد از گذشــت ۵ ســال از ریاســت جمهوری حســن روحانی پروژه جدیدی را کلید زدند و آن دوتابعیتی بودن وی است.

 

jomhouri
روزنامه جمهوری‌اسلامی: سوال از رییس‌جمهور، فرصتی برای بیان ناگفته‌ها

 

در همین حال روزنامه جمهوری اسلامی در گزارشی تاکید کرده که طرح سوال از حسن روحانی در مجلس این فرصت را در اختیار او قرار می دهد که ناگفته های خود را بیان کند و نوشته: اکنون که مشخص شده رئیس‌جمهور فردا برای اثبات قانونمداری خود به مجلس خواهد رفت تا به سوال‌های نمایندگان پاسخ بدهد لازم است این سخنان صریح و شفاف و بدون ملاحظه باشد.

پیشنهاد می‌شود آقای دکتر روحانی از تلاش‌هائی که در داخل برای خارج شدن آمریکا از برجام صورت گرفت شروع کند. در اینکه برجام یک دستاورد بزرگ و مهم دولت دولت آقای روحانی است تردیدی وجود ندارد. معیار در این زمینه نظر عموم مردم است نه عده‌ای که منافع سیاسی و اقتصادی خود را در شکست برجام جستجو می‌کردند و می‌کنند. برخلاف این عده، همین حالا هم مردم از اهمیت و ارزش برجام به عنوان یک دستاورد بزرگ می‌گویند و از رئیس‌جمهور آمریکا به خاطر خارج کردن کشورش از برجام ابراز تنفر می‌کنند کما اینکه از سران رژیم صهیونیستی و آل‌سعود نیز به خاطر تلاش‌های زیادی که برای تشویق ترامپ به خروج از برجام کرده‌اند متنفرند. برجام، یک تصمیم استراتژیک نظام بود و هم‌اکنون نیز هست و باید برای حفاظت از آن حتی بدون آمریکا تلاش کرد.

رئیس‌جمهور بایستی با استفاده از فرصتی که مجلس برایتان فراهم کرده به مردم بگوئید چگونه در این کشور عده‌ای با استفاده از چه امکانات و اهرم‌هائی می‌توانند تصمیم مهم و استراتژیک نظام را نقض کنند و در عین حال شعارهای فریبنده انقلابی بدهند.

روزنامه جمهوری اسلامی هم در تاریخ ۱۳ مرداد یعنی سه روز پس از اعلام وصول طرح سوال از زئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی، علیرغم اما و اگرهائی که بعضی از اطرافیان آقای روحانی مطرح کردند و یا قطع نظر از اینکه هدف سوال کنندگان چیست،در مقاله‌ای سوال را فرصت خوبی برای رئیس‌جمهور دانست که می‌تواند با استفاده از آن نه تنها ذهن نمایندگان مجلس بلکه افکار عمومی را نسبت به مسائل پشت پرده وقایع اخیر روشن کند.

روزنامه جمهوری اسلامی تصریح کرده بود اینطور نیست که وقایع هفته‌های اخیر فقط ناشی از فعالیت دست‌های پشت پرده، کارشکنی‌های مخالفان دولت و عوامل بیرونی باشد، این واقعیت را بپذیریم که ضعف دولت هم در پدید آمدن این وضعیت سهم قابل ملاحظه‌ای داشت. در این زمینه و اینکه برای مهار وضعیت نامطلوب کنونی چه باید کرد، این چند نکته را قابل توجه می‌دانیم.رئیس‌جمهور روحانی، به مجلس بروند و به سوال‌های نمایندگان پاسخ بدهند اما صریح و شفاف و بدون ملاحظه. سخن را آقای رئیس جمهور، از تلاش‌هائی که در داخل برای خارج شدن آمریکا از برجام صورت گرفت شروع کنید. در اینکه برجام یک دستاورد بزرگ و مهم دولت شماست تردیدی وجود ندارد. معیار در این زمینه نظر عموم مردم است نه عده‌ای که منافع سیاسی و اقتصادی خود را در شکست برجام جستجو می‌کردند و می‌کنند. برخلاف این عده، همین حالا هم مردم از اهمیت و ارزش برجام به عنوان یک دستاورد بزرگ می‌گویند و از رئیس‌جمهور آمریکا به خاطر خارج کردن کشورش از برجام ابراز تنفر می‌کنند کما اینکه از سران رژیم صهیونیستی و آل‌سعود نیز به خاطر تلاش‌های زیادی که برای تشویق ترامپ به خروج از برجام کرده‌اند متنفرند. برجام، یک تصمیم استراتژیک نظام بود و هم‌اکنون نیز هست و باید برای حفاظت از آن حتی بدون آمریکا تلاش کرد. شما آقای رئیس‌جمهور با استفاده از فرصتی که مجلس برایتان فراهم کرده به مردم بگوئید چگونه در این کشور عده‌ای با استفاده از چه امکانات و اهرم‌هائی می‌توانند تصمیم مهم و استراتژیک نظام را نقض کنند و در عین حال شعارهای فریبنده انقلابی بدهند.

 

khorasan
روزنامه خراسان: انتشار نام قضات متخلف

 

روزنامه خراسان در گزارش اصلی خود خبر داده که قوه قضاییه نام قضات متختلف را افشا می کند و  توضیح داده که نشست خبری داغ محسنی اژه ای در این هفته حاوی خبرهای مهمی از پرونده های متعدد قضایی مطرح در کشور بود؛ از ورود دادستانی به موضوع تهدید رئیس جمهور توسط برخی از روحانیون در قم و یک مداح معروف در تهران گرفته تا دادگاه مشایی و حواشی اش. اما یکی از نکات مهم و مورد انتظار رسانه ها نیز روز گذشته برآورده شد و سرانجام دستگاه قضایی دو قاضی متخلف خود را با اسم و رسم معرفی کرد. صدورکیفرخواست برای ۱۸ اخلال گر بازار سکه و اتهام فساد فی الارض برای سلطان سکه از دیگر خبرهای مهم آقای سخنگو در این نشست ۱۰۰دقیقه ای بود.معاون اول قوه قضاییه در ادامه بخش ابتدایی سخنانش سرانجام نام دونفر از قضاتی را که محکومیت قطعی پیدا کرده اند، اعلام کرد و گفت: محمود سعادت فرزند حسین علی ، رئیس شعبه ۱۰۵ دادگاه کیفری ۲ اصفهان که به اتهام فساد اخلاقی به سلب صلاحیت قضایی و انفصال دایم از شغل قضایی محکوم شد و مجید شکاری فرزند خسرو رئیس شعبه ۱۰۲۴ دادگاه کیفری ۲ تهران که به اتهام دریافت رشوه در دادگاه به سلب صلاحیت قضایی و بازخریدی محکوم شد، از جمله قضات فاسدی هستند که عکس شان نیز به زودی در راستای دستور رئیس قوه قضاییه منتشر می شود.

خراسان در ادامه نوشته: غلامحسین محسنی اژه ای در یکصد و سی امین نشست خبری خود با رسانه ها  ضمن ارائه گزارشی از محکومان اقتصادی قوه قضاییه در سال های اخیر، با بیان این که ۳۱۱ نفر به دلیل فساد مالی محکوم شده اند ، اظهار کرد: در سال های اخیر شش نفر به عنوان مفسد فی الارض به اعدام محکوم شدند که دو نفر اعتراض کردند و حکم شان به ۲۰سال بدل شد، چهار نفر نیز محکومیت قطعی داشتند که حکم یک نفر اجرا شد و یک نفر در حال اجرای بخش های دیگر حکم اش است. دو نفر هم درخواست اعاده دادرسی داده اند که فعلا در حال بررسی است.

وی افزود: همچنین یک نفر به ۲۵ سال حبس ، سه نفر به حبس ابد، ۱۴ نفر ۲۰سال حبس، ۹۵نفر پنج تا ۱۰سال حبس ، ۳۶ نفر ۱۰تا ۱۵ سال حبس و ۱۲۴ نفر به یک تا پنج سال حبس محکوم شدند و کسانی که کمتر از یک سال حبس داشتند ۳۴ نفر هستند. همچنین ۵۴ نفر به انفصال دایم ،۹۳ نفر به انفصال موقت ، ۹نفر به تبعید یک تا هفت سال و ۷۰ نفر به شلاق محکوم شده اند.

 

روزنامه قانون: سیاوشان بر دوش نیشتمان

 

روزنامه قانون در گزارش اصلی خود به فوت چهار فعال محیط زیستی در جریان مهار آتش جنگل‌های مریوان پرداخته و نوشته: ایران دوباره عزادار مدافعان طبیعتش شدونخستین روزهای آخرین فصل تابستان نیز با غم و اندوه محیط‌زیست آغاز شد. روز گذشته به دنبال آتش‌سوزی در جنگل‌های اطراف روستای پیله و سلسی این شهرستان رخ داد، چهار نفر از جامعه محیط‌زیست ایران زمین جان باختند. دو نفر از افراد فوت شده از نیروهای منابع طبیعی شهرستان مریوان به نام‌های محمد پژوهی و رحمت حکیمی نیا و دو نفر دیگر نیز از اعضای انجمن سبز مریوان به نام‌های امید کهنه پوشی(حسین زاده) و شریف باجور هستند. مردمانی که با بیل و کلنگ به‌ جنگ آتش می‌روند، حیوانات سوخته و درخت‌های خاکستر شده جنگل‌هایی که مظلومانه در آتش بی‌تدبیری مسئولان می‌سوزند، تصاویر تکراری است که هرساله در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها منتشر می‌شوند. بارندگی‌های اخیر علاوه‌بر سیل، پیامدهای منفی دیگری نیز درپی خواهد داشت.

دیروز صبح مریوان شاهد یکی از بزرگ‌ترین تشییع پیکرهای عزیزان خود بود. مسیری که از مریوان تا محله دارسیران را مملو از جمعیتی کرد که حامیان و حافظان خود را به دست خاک می سپرد.

انبوه مردم و دوستداران محیط زیست به همراه خانواده های داغداران حادثه آتش سوزی جنگل های مریوان، دیروز پیکر جان باختگان را تا محله دارسیران مریوان تشییع کردند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان پیش از این از کشته شدن ۴ تن و مجروح شدن ۹ نفر سخن گفته بود. او در همین رابطه گفته بود: در این آتش‌سوزی ۴ نفر از هم‌وطنان جان باختند که دو نفر آن‌ها از نیروهای منابع طبیعی شهرستان مریوان و دو نفر دیگر نیز از اعضای انجمن سبز مریوان هستند.محمد پژوهی فرزند احمد،رحمت حکیمی‌نیا فرزند امین،شریف باجور فرزند بایزید،امید حسین‌زاده (کهنه‌پوشی) فرزند احمد ؛۴ نامی بود که به عنوان کشته شدگان این حادثه از آنان یاد شد.آنان که همچون سیاوشان به دل آتش زدند تا حافظ سبزی ماندگار یک سرزمین باشند. هر چند شاید این بار این آتش برآنان گلستان نشد اما نام‌شان به عنوان حامیان همیشگی محیط زیست ایران در یادها باقی خواهد ماند شاید که این بار «دم سیاوشان» چنان خون آنان حافظ منابع طبیعی و محیط زیست و جنگل های ایران شود و به یاد مسئولان بیاندازد که وضعیت منابع طبیعی ایران ناگوارتر از ان است که بتوان به راحتی از آن چشم‌پوشی کرد.

 

روزنامه جهان صنعت
روزنامه جهان صنعت: سه نکته ظریف

 

روزنامه جهان صنعت در ستون طنز خود نوشته:

۱- به سلامتی و مبارکی دومین وزیر هم توسط مجلس برکنار شد. ببینیم نمایندگان عزیز به شعار«‌تا سه نشه بازی نشه» اعتقاد دارند یا خیر!

۲- در این دادگاه مبارزه با مفسدان اقتصادی چه خبر است که هر کدام از این مفسدان عزیز تشریف می‌برند آنجا یک لبخندهای مکش مگر مایی به عکاس‌ها و خبرنگارها می‌زنند که آدم اعصابش خراب می‌شود و می‌خواهد برود دادگاه دو تا بخواباند زیر گوش طرف!

مرد حسابی! پول ملت را خوردی ، اعصاب همه را خاکشیری کردی لبخند هم می‌زنی؟! لبخند برای وقتی بود که هواپیمایت در کانادا فرود بیاید! الان که داخل دادگاهی چند ماه بعد هم احتمالا یک حکم امیرمنصورآریاطور و فاضل خداداد طوری برایت بریدند، خنده‌ات چه قصه‌ای دارد؟آخر دادگاه هم به نظرت همین خنده روی لب‌های جنابعالی هست؟

۳- قیمت پراید دیروز به دانه‌ای چهل میلیون تومان نزدیک شد. حقیقتا زبان ما قصار است از اینکه بخواهیم در این مورد طنزی چیزی بنویسیم. فقط از دولت عزیز بابت تلاش‌هایش برای افزایش روزافزون رفاه مردم تشکر می‌کنیم. آقای روحانی دمت گرم! رییس‌جمهور ندیدیم روی دستت!

 

روزنامه ابتکار

 

کارتون محمد طحانی در روزنامه ابتکار: «قهرمان کاریکاتوری»

 

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More