شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

بررسی روزنامه‌های دوشنبه ۲۹ مرداد

 

روزنامه‌های دوشنبه ۲۹ مردادماه، پیام محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران خطاب به اروپا را مهم یافته و به آن پرداخته‌اند. همچنین برکناری فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه آزاد و ماجرای پلاکارد جنجالی استخر فرح نیز در برخی روزنامه‌ها بازتاب داشته است.

 

روزنامه جوان: ظریف هم از اروپا ناامید شد

 

روزنامه جوان در گزارش اصلی خود به آنچه ناامید ظریف از اروپا نامیده پرداخته و نوشته: ظاهراً کم‌کم وزارت خارجه دارد به این حرف می‌رسد که نقش اروپا تنها معطل‌کردن ایران در اتخاذ واکنش مناسب مقابل تحریم‌های امریکاست. داور مسابقه‌ای را فرض کنید که مهاجم را ر‌ها کرده، دستان مدافع را در گوشه رینگ گرفته و در گوش او می‌خواند نگران نباش می‌دانم که مهاجم خطا می‌کند، تو فعلاً کتک بخور که روزی قرار است حریف عاقل شود. در واقع داور و مهاجم خطاکار تبانی کرده‌اند و هدف‌شان یکی است و تنها نقش‌هایشان متفاوت است. وزیر امور خارجه ایران هم بالاخره بعد از چند ماه تأخیر از آمادگی نداشتن اروپایی‌ها برای هزینه کردن در موضوع برجام سخن گفته است.

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، در تشریح آخرین اقدامات اتحادیه اروپا برای حفظ برجام و مقابله با تحریم‌های امریکا گفت: «از زمان اظهارات رئیس‌جمهور درباره بسته اولیه‌ای که اروپایی‌ها به ایران ارائه دادند و پس از آن صحبت‌هایی که من در وین و در جلسه کمیسیون مشترک وزرا داشتم، تاکنون اروپایی‌ها نکات جدیدی را مطرح و اقداماتی را در دو حوزه مهم نفتی و بانکی انجام دادند.»

ظریف در مورد اقدامات اتحادیه اروپا در راستای حفظ توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی موسوم به برجام، از جمله به «اجرایی کردن مقررات مسدودکننده» و «مجوز بانک سرمایه‌گذاری اروپا» اشاره کرد. با همه اینها، وزیر خارجه ایران در ادامه گفت‌وگوی خود با «باشگاه خبرنگاران جوان» تأکید کرد: «از نگاه ما این اقدامات بیش از آنکه اقدام عملیاتی باشد اعلام موضع است، هرچند آن‌ها حرکت رو به جلو داشته‌اند، اما اعتقاد ما این است که اروپا هنوز برای هزینه کردن آماده نشده است.»

ظریف با تأکید بر اینکه «اروپایی‌ها تاکنون در ظاهر و در گفتار اراده سیاسی خود را نشان داده‌اند»، گفت: «اراده سیاسی اروپا زمانی قابلیت پاسخگویی از جانب ایران را پیدا می‌کند که با اقدامات اجرایی همراه شود؛ اروپایی‌ها می‌گویند برجام برای آن‌ها دستاوردی امنیتی است، طبیعی است که هر کشوری باید برای امنیت خودش سرمایه‌گذاری و هزینه کند و این هزینه کردن را ما باید در همین ماه‌های آینده ببینیم.»

 

روزنامه وطن امروز: آمریکا به‌دنبال تکرار سناریوی ۲۸ مرداد

 

روزنامه وطن امروز هم در گزارشی به صحبت های ظریف پرداخته و نوشته: ۵ سال پس از مذاکرات هسته‌ای دولت روحانی با آمریکایی‌ها و ۳ سال پس از توافق دولت روحانی با آمریکایی‌ها، حالا محمد جواد ظریف که مسؤول مذاکرات بوده است می‌گوید آمریکا به دنبال کودتا در ایران است!

به گزارش «وطن‌امروز»، ظریف دیروز در حساب توئیترش مطلبی را درباره سالگرد کودتای ۲۸ مرداد منتشر کرد و در آن نوشت دولت آمریکا دنبال کودتایی مشابه کودتای ۲۸ مرداد است. البته ظریف در این توئیت به گونه‌ای نوشته است که نشان می‌دهد به اعتقاد او، آمریکا به دنبال کودتا علیه جمهوری اسلامی ایران است تا یک نظام دست‌نشانده در ایران به قدرت برسد.

ظریف در این توئیت که به انگلیسی نوشته شده، آورده است: «۶۵ سال قبل در چنین روزی، آمریکا دولت منتخب مردمی دکتر مصدق را سرنگون کرده، رژیم خودکامه را دوباره حاکم کرد و برای ۲۵ سال بعد مردم ایران را تحت استیلای خویش قرار داد. اکنون نیز «گروه اقدام» آن کشور از طریق فشار، دروغ‌پردازی و عوام‌فریبی آرزوی تکرار همان سناریو را در سر می‌پروراند. دوباره هرگز».

به گزارش «وطن‌امروز»، انتشار این توئیت در سالگرد ۲۸ مرداد در شرایطی است که امسال همزمان با ۲۸ مرداد در محافل سیاسی و رسانه‌‌‌ای، از  اشتباه روحانی و ظریف در اعتماد به آمریکا و تشابه این اقدام با آنچه مصدق در ۶۵ سال قبل انجام داد، می‌گویند. حالا توئیت محمد جواد ظریف و اذعان او به تلاش آمریکا برای کودتا در ایران نشان می‌دهد ۶۵ سال پس از کودتای ۲۸ مرداد، حالا مجری سیاست تعامل با آمریکا در دولت روحانی نیز ۵ سال پس از گفت‌وگوهای مکرر در وین، ژنو و لوزان و پیاده‌روی‌ها و تماس‌‌های مکرر و ارتباطات ایمیلی فراوان با مقامات آمریکایی، اذعان کرده است نتیجه این مذاکرات، برنامه آمریکا برای کودتا در ایران و از بین رفتن همان دولتی است که ۵ سال با آنها از دریچه تعامل وارد شده بود!

روز گذشته علی لاریجانی نیز درباره رفتار مشابه آمریکا در کودتای ۲۸ مرداد نسبت به دولت مصدق و مذاکرات هسته‌ای در دولت روحانی و توسط محمدجواد ظریف، اظهارنظر کرد. لاریجانی در این‌باره گفت مکر آمریکا در ۲۸ مرداد، امروز در مسأله هسته‌ای هم مشاهده می‌شود.

 

روزنامه قانون: تهدید مشکوک به مرگ مبهم

 

روزنامه قانون در گزارش اصلی خود به پلاکاردی که در یکی از تجمعات علیه دولت روحانی در دست یک طلبه بود پرداخته و نوشته: فوت اکبر هاشمی رفسنجانی، گرچه غیرمنتظره بود اما شاید پیامدها و حرف و حدیث‌های متعاقب آن از مرگش نیز جنجالی‌تر و پرحاشیه‌تر شد؛ به‌نحوی که در موضوع مرگ او شورای عالی امنیت ملی نیز ورود کرد و خواستار بررسی بیشتر علل درگذشتش شد. هرچند تا این لحظه سند یقین‌آوری مبنی بر مرگ غیرطبیعی او در دست نیست اما شائبه چنین فرضیه‌ای تا آنجا وجود دارد که چندروز پیش برخی از نیروهای افراطی در تجمع طلاب، طرفداران مذاکره با کشورهای غربی را به سرنوشت هاشمی رفسنجانی تهدید کردند. «ای آن‌که مذاکره شعارت، استخر فرح در انتظارت» شعار نوشته‌شده بر پلاکاردی بود که اشاره به محل درگذشت و سرنوشت هاشمی رفسنجانی داشت.

نعمت احمدی از حقوقدان‌های نزدیک به خانواده هاشمی رفسنجانی به «قانون» می‌گوید: «این شعار حاوی دونکته مهم است؛ نخست آنکه گویندگان این شعار باور دارند که برخی افراد در مرگ آقای هاشمی رفسنجانی دست داشته‌اند و دوم آنکه حامیان مذاکره را تهدید به چنان حالتی می‌کنند که به‌نظر می‌رسد مخاطب خاص چنین شعاری، حسن روحانی باشد».

قانون در ادامه نوشته: علیزاده طباطبایی، وکیل خانواده هاشمی رفسنجانی باور دارد که اقدام اخیر در تجمع طلاب بر شائبه مرگ مشکوک اکبر هاشمی رفسنجانی دامن زده و مصداق بارز تهدید رییس‌جمهور به قتل است. او به «قانون» می‌گوید: «مرگ آقای هاشمی ابهام بزرگی را در جامعه ایجاد کرد به‌نحوی که حتی شورای عالی امنیت ملی نیز به‌موضوع مرگ وی وارد شد و مساله را تحت بررسی قرار داد زیرا وجود مواد رادیواکتیو در خون مرحوم هاشمی مساله‌ای جدی است که نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت. هرچند من هیچ اطلاعی از نتیجه بررسی‌‎های انجام‌شده توسط شورای عالی امنیت ملی ندارم اما ورود این نهاد مهم به موضوع نشان از وجود شائبه مهم در پرونده فوت آقای هاشمی دارد. ادعای مطرح‌شده در شعار تجمع طلاب به چنین موضوعی دامن زد و مطرح‌کنندگان آن به صراحت پذیرفتند که در مرگ مرحوم هاشمی دست‌هایی دخیل بوده‌اند. با پذیرش چنین پیش‌فرضی، ایشان رییس‌جمهور را به سرنوشت آقای هاشمی یعنی مرگ غیرطبیعی و مشکوک ارجاع دادند؛ به‌نحوی که گفتند اگر رییس‌جمهور راه مذاکره را ادامه بدهد، نتیجه‌ای جز عاقبت آقای هاشمی نخواهد داشت.

 

روزنامه بهار: ماجرای یک پلاکارد

 

روزنامه بهار هم در گزارش اصلی خود در مورد این پلاکارد جنجالی نوشته:  همچنان ماجرا تجمع طلاب و آن پلاکارد بحــث برانگیز که روی آن نوشــته شــده بود » ای آنکــه مذاکره شعارت/اســتخر فــرح در انتظــارت« در رسانه های رسمی و شــبکه های اجتماعی مورد بحث اســت و به عقیده بسیاری این نوعی تهدید و البته افشــاگری بوده است. افشاگری از این جهت که آنها مطلع هستند که درگذشت آیت الله هاشمی طبیعی نبوده و دســت هایی در این ماجرا حضور داشــته اســت و تهدید از آن جهت کــه روحانی را به عاقبتی چون عاقبت مورد ادعای آنها در خصوص هاشمی تهدید کرده اند. حالا کار به مقامات کشــوری رسیده است و هرکدام به نوعی این مســئله را تحلیل و تفســیر می کنند. بــه عنوان مثــال علی مطهری در یادداشــتی نوشت: »این شعار می تواند ســرنخی بــرای نحــوه فوت آن مرحوم باشــد که برای بســیاری از اذهان به صــورت یک معمــا باقی مانده اســت. در واقــع مفهوم این شــعار این اســت که آقــای رئیس جمهور، ما همانطور که ســر آقای هاشمی را زیر آب کردیم سر تو را هم زیر آب خواهیم کرد«. علی مطهری در نهایت تاکید کرد: »وزارت اطلاعــات باید ایــن موضــوع را پیگیری و نتیجه را به اطلاع ملت برســاند. شــاید ماجرای فوت ناگهانی و غیرقابل باور رئیس فقید مجمع تشــخیص مصلحت نظام نیز روشن شود«. اما روزنامــه جمهوری اسـلامی از جمله روزنامه هایی اســت که به شدت نسبت به این مسئله واکنش نشان داد و در یاداشتی نوشــت: »کســانی که می گوینــد دولت باید برکنار شــود، در نقشــه دشمن عمل کنند« یک جریــان معلوم الحال، تجمعی در اعتراض به دولــت در فیضیه قم برگزار می کند و بــا برنامه ریزی هدفــدار و تهیه تابلوهای حاوی شــعار ضد رئیس جمهور عده ای را به آن تجمع می آورد تا علیه دولت و شــخص رئیس جمهور تحریک شوند و دیگران را تحریک کنند، یک پدیده عادی نیست.« با وجود اینکه فرماندار قم وعده داده اســت که با عوامل این ماجرا برخورد خواهد کرد اما هنوز خبری نیست. در همین خصوص مصطفی درایتی، فعال سیاســی در گفــت و گو با »بهار« عنــوان کرد: اگر خــوب به عکس منتشر شده توجه کنید می بینید که روی دسته پاکارد نوشته شــده است که »بعد از مراســم تحویل داده شــود« لذا کاملا مشــخص است که این ماجرا از یک جایی هدایت شــده و به هیچ عنوان خودجوش نبوده و طبیعی نیســت.

 

روزنامه آرمان: چرا ریاست فرهاد شیرین نبود

 

روزنامه آرمان در گزارشی به موضوع برکناری فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه آزاد پرداخته و نوشته: خبری فضای رسانه‌ای را تحت تاثیر قرار داد که کمتر کسی انتظارش را داشت؛ برگزاری نشست اضطراری هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با دستور کار عزل رئیس این دانشگاه. عزل فرهاد رهبر، فردی که یک سال پیش انتصابش به این سمت بسیاری را شگفت زده کرده بود. علی‌اکبر ولایتی در مراسم معارفه محمدمهدی طهرانچی به مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد، بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان است. اگر چنین باشد، بزرگترین دانشگاه حضوری در جهان می‌تواند در همه بخش‌های داخلی موثر باشد و چه بسا تاثیری منطقه‌ای داشته باشد. دانشگاهی که در دورترین نقاط کشور زمینه تحصیلات عالی را فراهم کرد. بزرگترین دانشگاه در جهان می‌تواند به این مفهوم هم اشاره داشته باشد که اعوجاج و انحراف از مسیر طراحی شده ممکن است تاثیری کاهنده در جامعه داشته باشد، همچنان که تاثیر مثبت آن قطعی خواهد بود. از زمانی که دکتر ولایتی در راس دانشگاه قرار گرفت، انتظار این بود که دامنه تغییرات مثبت وجوه متعدد را در بر گیرد. دکتر ولایتی نشان داده بود که به دکتر نوریان تمایل داشته است. این تمایل به نتیجه نرسید و فرهاد رهبر با سابقه ریاست بر دانشگاه تهران انتخاب شد. انتخاب رهبر به مثابه چهره‌ای نزدیک به طیفی که برادران دانشجو آن را نمایندگی می‌کردند، وقتی در سابقه امنیتی فرهاد رهبر ضرب شد، نتیجه آن شکل گیری فضایی در دانشگاه آزاد بود که کمتر کسی انتظارش را داشت. هر چند دانشجویانی که دوره مدیریت فرهاد رهبر بر دانشگاه تهران را تجربه کرده بودند، می‌توانستند انتظار داشته باشند. فرهاد رهبر نشان داد که در استفاده از امکانات دانشگاه آزاد برای دیگر موارد غیر مربوط دستی قدرتمند دارد. او انتظار داشت سیاست‌هایش مورد وثوق و تایید هیات امنا هم باشد اما گذر زمان کم‌کم نشان داد که دلخوری‌هایی در کار آمده است. این دلخوری‌ها را می‌شد در برنامه روز گذشته دید؛ جایی که تنها برنامه معارفه دکتر محمدمهدی طهرانچی برگزار شد و نه تودیع فرهاد رهبر؛ او غایب سرشناس مراسم بود، هر چند که خبرنگارها هم غایب بودند اما داستان خبرنگارها چیز دیگری است.

 

روزنامه جهان صنعت
روزنامه جهان صنعت: مرگ طبقه متوسط

 

روزنامه جهان صنعت در گزارش اصلی خود به کاهش قدرت خرید مردم و در نتیجه مرگ طبقه متوسط جامعه پرداخته و نوشته: ماراتن افزایش قیمت کالاهای مصرفی چندی است شروع شده‌. شتاب افزایش قیمت‌ها در حال پیشی گرفتن از اقشار متوسط درآمدی است و تاب مقاومت در برابر هجمه‌های سنگین قیمتی را از کف داده است.

اگر تا پیش از این اقشار مختلف درآمدی به سه دسته اقشار بالا، متوسط و ضعیف تقسیم می‌شدند، امروز دیگر این سه دسته در قالب دو دسته اقشار بالا و پایین درآمدی جا خوش کرده است و سیل به زیر کشاندن اقشار متوسط به سمت اقشار ضعیف درآمدی در حال فراگیر شدن است.

امروز دیگر به وضوح شاهد تصویر تفکیک‌های گسترده در دهک‌های مختلف درآمدی هستیم؛ دهک‌هایی که یا قدرت اقتصادی را در سطح بالایی در دست دارند ‌یا بالعکس توان اداره زندگی معیشتی‌شان را در سطح مطلوبی از دست داده‌اند.

نگاهی به سیاستگذاری‌های اقتصادی کشور در طول ماه‌های گذشته بیانگر این واقعیت است که نقش دولت و سیاستمداران در پایه‌ریزی اوضاع کنونی کشور چنان پر‌رنگ است که حتی به راحتی می‌توان دست‌های پشت پرده تحریم‌های آمریکا در به وجود آوردن چنین شرایطی را نادیده گرفت.

در زمستان سال گذشته که برنامه دخل و خرج دولت برای سال‌جاری مورد تصویب دولت و مجلس قرار گرفت، مسوولان دولتی تمام هم و غم خود را بر این اصل گذاشتند که برای بهبود وضعیت معیشتی اقشار فقیر و ضعیف جامعه برنامه‌های اساسی بچینند و بهبود‌های گسترده‌ای را در شاخص‌های کلان اقتصادی موجب شوند.

اشتغال فراگیر در سطح اقتصاد و از بین بردن فقر مطلق در اقتصاد از اهم برنامه‌های دولت در سطح کلان بود که در برنامه دخل و خرج دولت خود را نشان می‌داد اما امروز و با وجود گذشت پنج ماه تلاقی سیاست‌های اقتصادی دولت با برنامه‌های ارزی عملا از به ثمر نشستن برنامه‌های بودجه‌ای دولت ممانعت کرده و آن‌طور که به نظر می‌رسد دیگر زمانی برای اجرای برنامه‌های دولت تحت لوای بودجه باقی نمی‌ماند.

جهان صنعت در ادامه نوشته: آنطور که حسین راغفر، اقتصاددان نیز اشاره می‌کند، طبقه متوسط جامعه قادر نیست قدرت خرید خود را متناسب با شتاب‌های بزرگ تورمی افزایش دهد و تعدیل دستمزدها متناسب با این تورم‌ها ارزیابی نشده است.

عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا، با بیان اینکه سفته‌بازی‌های بازار ارز می‌تواند بخشی از اقشار طبقات متوسط جامعه را به زیر خط فقر بکشاند، اظهار کرد: طبقات متوسط نمی‌توانند قدرت خریدشان را متناسب با شتاب‌های بزرگ تورمی افزایش دهند، چرا که معمولا دستمزد ثابتی دارند. از سوی دیگر تعدیل دستمزدها هم با نرخ‌های تورم وحشتناک موجود متناسب نیست، بنابراین قدرت خرید این طبقات پایین می‌آید و حتی پس‌اندازهایشان را از دست می‌دهند.

 

روزنامه کیهان: مردم در انتظار اقدام دولت

 

روزنامه کیهان در گزارش اصلی خود تاکید کرده که مردم در انتظار اقدام دولت هستند اما دولت درگیر تناقض در حرف و عمل است و توضیح داده که ا توجه به آنچه در اقتصاد کشور در حال جریان است به نظر می‌رسد دولت سیاست واحدی که آن را جلو برده و بتواند پاسخگوی پیامدهای آن باشد نداشته و خود را به آمد و شد حوادث سپرده است، حوادثی که خود مبدع آن بوده و با گذر زمان اسیر عوارض این رخدادها می‌شود.

در حالی که دولت در سیاست‌های گذشته و امروز ارزی کشور نقش اصلی را داشته است آقای جهانگیری از تلف شدن ده‌ها میلیارد دلار سخن می‌گوید بی‌آنکه پاسخ دهد در این میان مسئولین کجا بوده‌اند، از سوی دیگر درخواست وی برای برخورد با فساد به صراحت با اظهارات رئیس‌جمهور و وزیر اطلاعات که می‌گویند اقتصاد جای بگیر و ببند نیست منافات دارد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور که از او به عنوان مبدع دلار ۴۲۰۰ تومانی یا همان دلار جهانگیری یاد می‌شود بعدازظهر شنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا در جمع اعضای تحریریه این خبرگزاری به نکاتی چند ‌اشاره کرد، نخست آنکه او از برخورد بدون مسامحه و خط قرمز با فساد سخن گفت.

هر چند اما و اگرهای جهانگیری نارضایتی او از برخورد با برخی نزدیکان دولت را به خوبی نشان می‌دهد ولی اگر قرار را بر این بگذاریم که این‌گونه نیست و بپذیریم که جهانگیری واقعا معتقد است « با فساد، بدون هیچ خط قرمز و تبعیضی در قوای سه گانه و در همه جا مبارزه شود » می‌توان پرسید چرا رئیس‌جمهور و وزیر اطلاعات گفته‌اند اقتصاد جای بگیر و ببند نیست؟!

معاون اول رئیس‌جمهوری در سخنان اخیر خود با ‌اشاره به معضل فساد به‌عنوان یکی از دغدغه‌های عمومی کشور، اظهار کرده است: متاسفانه فساد به برخی از مسئولان بالایی کشور رسیده است و در دوره‌ای که می‌شد و باید جلوی فساد را می‌گرفتند، نگرفتند و برخی مسئولین کشور را به فساد آلوده کردند.

وی با تاکید بر اینکه راه مبارزه با فساد این بود که بدون تبعیض و فارغ از وابستگی‌های جناحی برخورد می‌شد، خاطر نشان کرد: اگر با فساد و مسئولینی که دامن جمهوری اسلامی را به فساد آلوده کردند به‌موقع برخورد می‌شد، امروز مبارزه با فساد به دغدغه عمومی ملت تبدیل نشده بود.

 

روزنامه قانون: اعزامی‌های جاکارتا

 

محمدعلی محمدپور در ستون طنز روزنامه قانون نوشته: با شروع بازی‌های آسیایی ما متوجه شدیم که واقعا مسئولان در مورد اعزام نکردن بعضی ورزشکاران به خاطر هزینه‌های بالا حق داشتن چون ما این روزها شاهد هستیم که تعدادی از کارمندان و مسئولان فدراسیون‌ها و اقوام وابسته به این مسابقات اعزام میشن و واقعا اعزام اون‌ها به این مسابقات دستاوردهای بسیار بزرگی برای ورزش ما خواهد داشت. با هم وارد یکی از هواپیماهای مخصوص اعزام به مسابقات جارکارتا میشیم تا موضوع را از نزدیک ببینیم.

- دوستان توی هواپیما سلااام.

دوستان توی هوایپما: سلااام.

- شما خیلییی باحالین.

دوستان توی هواپیما: خیلییی.

با هم سراغ یکی از اعضای کاروان کشورمان میریم تا باهاش گفت‌وگویی داشته باشیم.

- سلام ورزشکار گرانقدر. شما عضو کدوم یک از تیم‌های اعزامی هستین؟

+ سلام. من عضو تیم منچ محل‌مون هستم. (از خنده ریسه می‌رود و کف هواپیما غلت می‌زند)

- ظاهرا شما خیلی هم خوش‌خنده هستین. ببخشید می‌تونم بپرسم اگه ورزشکار نیستین پس اینجا چه می‌کنین؟

+ اگه میشه از شوهرعمه‌ام بپرسین.

- شوهرعمه‌تون؟

+ بله معاون ریاست یکی از فدراسیون‌ها هستن. راستش تو گروه فامیلی جوک گذاشته بودن من از همه بیشتر ایموجی خنده گذاشتم انتخابم کردن بیام جاکارتا.

+ بله خیلی هم خوب. به‌هرحال مسابقات انتخابی هم داشتین و شایستگی‌تون رو اثبات کردین. میریم سراغ نفر دوم.

- ورزشکار عزیز سلام.

+ آقا برو خودت رو مسخره کن. آخه به من میاد با این شکم ورزشکار باشم؟

- حقیقتا نه. من عذر میخوام. دوستان ببخشید کسی تو این هواپیما هست ورزشکار باشه احیانا؟

+ (یکی از میان جمعیت) تو قسمت بار هواپیما یه ورزشکار جا دادیم به‌هرحال اونم خالی از لطف نبود باهامون بیاد.

پس با هم به قسمت بار هوایپما بریم شاید پیداش کنیم.

- (یکی از میان جمعیت) نه زحمت نکشین. من لحظه آخر یکی از چمدون‌هام جا نشد ایشون رو پیاده کردم، چمدونم رو جا دادم.

(خنده حضار)

 

روزنامه ابتکار

 

کارتون محمد طحانی در روزنامه ابتکار: «نمی‌تونی مثل من باشی، برو بمیر»

 

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More