شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

بدهی هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش به معلمان

 

محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش از میزان  بدهی هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش به معلمان خبر داد و گفت: تلاش براین است که بخشی از معوقات آن‌ها  تا قبل از مهرماه پرداخت شود.

به گزارش  فارس،‌ بطحایی درباره تاخیر در پرداخت حقوق معوقه معلمان گفت: تلاش بر این بود که بتوانیم تا پایان مرداد حق‌التدریس معوق فرهنگیان پرداخت شود که این اتفاق رخ نداد ولی پیگیری ما همچنان ادامه دارد.

او در ادامه گفت: تاکنون جلساتی را  با محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور درهمین رابطه برگزار کردیم . فهرست معوقات آماده شده و در تلاش هستیم تا از سوی خزانه برای پرداختی مشکلی رخ ندهد و بتوانیم پرداخت‌هایی را تا قبل از مهر ماه داشته باشیم.
وزیر آموزش و پرورش در خصوص مبلغ کلی معوقات و همچنین حق التدریس معلمان، گفت: «کل معوقات معلمان نزدیک به هزار میلیارد تومان است که حدود۲۰۰ میلیارد حق التدریس به معلمان بدهکار هستیم.»

علی ادیانی نماینده مردم قائمشهر در مجلس نیز خواستار تسریع در پرداخت سرانه آموزشی مدارس شد و گفت: امیدوارم در آستانه مهر تکلیف پرونده  معلمان و مربیان حق‌التدریسی مشخص شود.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس همچنین درباره وضعیت معلمان و مربیان حق التدریسی از وزارت آموزش وپرورش خواستار رسیدگی هرچه سریع‌تر به این پرونده شد و گفت: وزارت آموزش و پرورش انتظار داریم که این نیروهای فعال در آموزش و پروش بر اساس مصوبه‌های مجالس هشتم، نهم و دهم تعیین تکلیف شوند تا این افراد با انگیزه و روحیه مناسب‌تری با شروع سال تحصیلی جدید، شروع به کار کنند.

از سال ۹۵ تا کنون برخی از فرهنگیان با برگزاری تجمعات گوناگون خواستار رسیدگی به حقوق معوقه‌ خود شدند که این خواسته تا کنون به قوت خود باقی است. درخواست معترضان به صحن علنی مجلس کشیده شد. نمایندگان از مسئولان وزارت آموزش و پرورش درخواست کردند، که به صورت ماهانه حقوق و مزایای پرسنل را پرداخت کنند که مسئولان وزارتخانه در این خصوص قول مساعد دادند.

با گذشت بیش از یکسال از وعده داده شده توسط مقامات دولتی، خواسته فرهنگیان محقق نشد و آن‌ها همچنان با برگزاری تجمعات گوناگون در شهرهای مختلف خواستار رسیدگی به وضعیت معیشتی خود شدند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More