شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

بخشی از بینایی "سهیلا جورکش" بازگشت

 

سهیلا جورکش، یکی از آسیب دیدگان حادثه اسیدپاشی اصفهان  که ازناحیه چشم دچار آسیب شدید شده بود پس از چندین عمل جراحی در حال بهبودی است.

به گزارش ایسنا، سهیلا جورکش با اعلام این خبر گفت:بخشی از بینایی چشم چپ او بازگشته اما هنوز نمی‌توان به طور قطعی تایید کرد که این بینایی ثابت می‌ماند.
این قربانی اسیدپاشی زمانی که پزشکان ایرانی نتوانستند برای درمان چشمانش کاری انجام دهند راهی سفر بوستون آمریکا شد. کمک‌های مالی داده شده برای درمان او کافی نبود و خانواده اش خود هزینه درمانش را متقبل شدند.
او در تیرماه ۹۶ گفته بود  که بعد از شش ماه که از سفر  آنها به آمریکا می‌گذرد، هنوز هزینه‌ای برای انجام کارهای درمانی پرداخت نشده؛ هزینه‌هایی که دستور پرداخت آن از سوی رئیس جمهور و وزیر بهداشت صادر شده است. او  دو عمل جراحی را در آمریکا پشت سرگذاشته که نتایج مثبتی را به دنبال داشته‌ است.
حال پس از هشت ماه اقامت در بوستون آمریکا با جراحی که برای اولین بار مجوز آن از طرف اف.‌دی.‌ای آمریکا صادر شد، قسمتی از بینایی چشم چپ او بازگشت. این جراحی برای اولین بار بر روی چشم سهیلا امتحان شد که  نتیجه آن قابل پیش بینی نیست و چشمی که جراحی شده نیاز به مراقبت‌های زیادی دارد.

امروز شانزدهم مهرماه محمدرضا مقیمی، رييس پليس آگاهي ناجا نیز درباره آخرین وضعیت پرونده اسیدپاشی اصفهان گفت: این پرونده همچنان در اداره آگاهی اصفهان باز است و ما مشغول بررسی بر روی این پرونده هستیم.

مقیمی درخصوص پیگیری سه ساله پلیس در شناسایی عامل یا عاملان اسیدپاشی اصفهان تصریح کرد: « نمی‌خواهیم بگویم که فرد مجرم پیدا نمی‌شود و حتی ممکن است به دلیل ارتکاب جرائمی دیگر با این فرد برخورد شده باشد. حتی شخصی داشتیم که خیلی گزینه‌هایش به این اسیدپاشی نزدیک بوده و حتی خودش هم ادعاهایی را مطرح کرده بود اما ما نپذیرفتیم.»
او در ادامه خاطر نشان کرد: ما تقریبا تا یک قدمی این فرد رسیده بودیم و در اسیدپاشی آخر با فاصله کمی به محل رسیدیم و حدود یکی دو دقیقه با مجرم در صحنه جرم فاصله داشتیم. اما نتوانستیم او را دستگیر کنیم.
او علت ناموفق بودن عملیات پلیس برای دستگیری مجرم را ناآرام بودن فضا عنوان کرد و گفت:  قطعا اگر فضا فضای آرامی وجود داشت و مجرم احساس خطر نمی‌کرد که احتمال دستگیری‌اش بالاست بیرون می‌آمد و ما می‌توانستیم دستگیرش کنیم. برنامه‌ریزی‌هایی ما داشتیم و در آن جغرافیای جرم و ساعت‌هایی که مجرم کار خودش را انجام داده بود، پیک زمانی و جغرافیای جرم برای ما معلوم بود و پیش‌بینی ما این بود که دستگیرش می‌کنیم اما متاسفانه کمی شلوغ شد و برخی رسانه‌ها جلوجلو حکم اعدام برای مجرم صادر کردند و فضا طوری شد که متهم دیگر بیرون نیامد و به عبارتی صحنه را ترک کرد.
به گفته ی رييس پليس آگاهي ناجا این پرونده همچنان در حال رسیدگی است و در دستور کار ماموران و کاراگاهان پلیس آگاهی قرار دارد.

در مهرماه ۱۳۹۳ بود که عامل یا عاملان با نزدیک شدن به زنان بدون چادر و ریختن اسید بر روی صورت آنها، حوادث غیرقابل را رقم زندند. جریان این اسیدپاشی‌ها، حداقل چهار دختر یا زن جوان، مورد حمله قرار گرفته‌اند که منجر به مرگ یکی از آنها شد.برخی گزارش‌ها شمار قربانیان اسیدپاشی در اصفهان را ۱۵ نفر اعلام کرده‌اند. این حادثه با واکنش جهانی روبرو شد. پلیس آگاهی پایتخت مسؤولیت رسیدگی به پرونده را برعهده گرفت اما تا کنون با گذشت سه سال هنوز نتوانسته است عامل یا عاملان این حادثه را دستگیر کند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More