شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

بازداشت مدیر خاطی مدرسه شهید فاریابی جیرفت

 

حسین سلامی، دادستان جیرفت، از رسیدگی خارج از نوبت به پرونده‌ی مدیر مدرسه‌ی شهید فاریابی در آن شهر خبر داد و اعلام کرد که مدیر خاطی، پس‌از تفهیم اتهام و صدور قرار تأمین مناسب، به‌دلیل عجز از تودیع وثیقه، بازداشت شده است.

اخیراً تصاویری از چهره‌ی دانش‌آموزی جیرفتی که ازسوی مدیر مدرسه‌اش مورد ضرب‌و‌جرح قرار گرفته بود، در فضای مجازی منتشر شد که بازتاب‌های فراوانی به‌همراه داشت.

براساس ادعای خانواده‌ی دانیال رفیعی، مدیر مدرسه، این دانش‌آموز را با هدف تنبیه، کتک زده، که درپی آن، لب و بینی او دچار پارگی و شکستگی شده است. پزشکی قانونی شهرستان جیرفت، سه‌ماه طول درمان برای این کودک در نظر گرفته است.

 

 

مجید امیرتیموری، رئیس اداره‌ی آموزش‌وپرورش شهرستان جیرفت، بیست‌وسوم دی‌ماه، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، ضمن تشریح آخرین اقدامات صورت‌گرفته در راستای این ماجرا، گفته بود: «روز پنجم دی‌ماه، متأسفانه این اتفاق رخ داده است که یک روز بعد، ضمن برکناری مدیر مدرسه از سمتش، مدیر جایگزین نیز معرفی شده است». به گفته‌ی امیرتیموری، آن‌چه در حیطه‌ی وظایف اداره‌ی شهرستان بوده، انجام شده و پرونده‌ی مدیر متخلف، توسط هیأت تخلفات کارکنان، در دست پی‌گیری و رسیدگی است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حسین سلامی، دادستان جیرفت، روز چهارشنبه ۲۷ دی‌ماه، از بازداشت این مدیر خبر داد. او در این رابطه توضیح داد: «پس‌از شکایت پدر دانش‌آموز، به‌عنوان ولی قهری، مبنی‌بر ایراد ضرب‌وجرح عمدی منجربه شکستگی استخوان بینی و پارگی لب فرزندش، بلافاصله رسیدگی به این پرونده آغاز شد».

او افزود: «در همان تحقیقات اولیه، دانش‌آموز به پزشکی قانونی معرفی شد و طبق نظریه‌ی پزشکی قانونی، شکستگی استخوان بینی و پارگی لب وی مشخص شد. بلافاصله تحقیقات میدانی از شاهدان عینی (دانش‌آموزان و سایر کارکنان مدرسه) آغاز و درنهایت، مدیر مدرسه به دادسرا احضار و پس از تفهیم اتهام و صدور قرار تأمین مناسب، به‌دلیل عجز از تودیع وثیقه، بازداشت شد».

سلامی همچنین به این اشاره کرد که مدیر مدرسه، در اظهارات اولیه‌ی خود، پس‌از اقرار به موضوع و پشیمانی از رفتار خود، از اولیای دانش‌آموز، عذرخواهی کرده است.

دادستان جیرفت با اشاره به اخباری که روزهای گذشته مبنی‌بر تهدید دانش‌آموز به ممانعت از ادامه‌ی تحصیل او، درصورت پس نگرفتن شکایت خانواده‌اش از مدیر مدرسه، در فضای مجازی و بعضی رسانه‌ها منتشر شده بود، آن را تکذیب کرد و گفت: «تحقیقات نشان می‌دهد که ازسوی مسؤولان مدرسه و آموزش‌وپروش جیرفت، هیچ‌گونه تهدیدی علیه دانش‌آموز، مبنی‌بر اخراج از مدرسه، صورت نگرفته است».

به گفته‌ی سلامی، از آن‌جایی که بزه‌دیده، صغیر بوده، طبق قانون حمایت از کودکان و نوجوانان، مصوب ۱۱ دی‌ماه ۱۳۸۱، هرنوع آزار و اذیت کودکان که موجب شود به آنان صدمه‌ی جسمانی یا روانی و اخلاقی وارد شود و سلامت آن‌ها را به مخاطره بیاندازد، ممنوع است و با مجازات روبرو می‌شود.

دادستان جیرفت در نهایت اعلام کرد که این پرونده، در شعبه‌ی دوم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت درحال رسیدگی است و پس از صدور کیفرخواست، به دادگاه صالحه ارسال خواهد شد.

 

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More