شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
روزنامه‌خوانی بیست و هفتم دی ماه

ایرانی‌ها روزی هشت هزار کیلومتر سیگار می‌کشند

 

یک آخر هفته آرام،  تیم ملی فوتبال ایران با عراق به تساوی رسید و صدر‌نشین شد و البته روزنامه‌های امروز هم چندان ذوق زده نشدند و بیشتر به داور بازی بند کردند که انگار پنالتی نگرفته بود. روزنامه آرمان تیتر زده«صدر‌نشینی با داوری پر حرف و حدیث».

از فوتبال که بگذریم امروز سومین سالگرد انعقاد معاهده برجام است و فرصتی است تا موافق و مخالف برجام به میدان بیایند. ابتکار با این تیتر که« گل یا پوچ ایران در ماجرای برجام»، به عایدی ایران از توافقش با اروپا و آمریکا پرداخته است و محمد رضا ستاری در سرمقاله همین روزنامه برجام را از منظر دیگری بررسی کرده است.

ستاری نوشته که سه سال پیش این فرصت را داشتیم که با کشورهای منطقه تنش‌زدایی بکنیم و در داخل کشور هم به یک توافقی مثل برجام برسیم که این فرصت از دست رفت. نویسنده ابتکار ادامه داده حالا مسوولان باید دنبال این باشند که چطور تحریم‌ها را برطرف کنند نه اینکه دنبال راه‌های زندگی در تحریم باشند.

روزنامه خراسان هم در سالگرد برجام، با این تیتر طعنه‌ای به دولت زده «کاسه صبر ایران در برابر اروپا لبریز شد؟» که اشاره‌ای است به تعلل اروپا در ارائه راهکارهای مالی و بی‌عملی و انتظار دولت روحانی.

تاریخ و گذشته، دست از سر روزنامه‌ها بر نمی‌دارد، یک هفته پیش سالگرد درگذشت هاشمی رفسنجانی بود و رییس جمهور و بسیاری از شخصیت‌های سیاسی به مدح رفسنجانی پرداخته‌اند اما با اظهارات تند محمد موسوی خوئیئی که از روحانیان چپ‌گرا  و از جناح اصلاح طلبان است، دوباره حرف هاشمی به میان آمده و روزنامه‌ها به دنبال این هستند که موسوی خوئینی در چنین شرایطی که اصلاح طلبان وضع خوبی ندارند، چرا این حرف‌ها را زده است.

روزنامه قانون موسوی خوئینی را شخصیتی مرموز معرفی کرده و عکس‌اش را در صفحه اول کار کرده و تیتر زده «غائله هزار دستان» که اشاره‌ای است به سریال هزار دستان ساخته علی حاتمی که شخصیت مرموزی و همه کاره‌ای را به تصویر می‌کشید که کارهای مملکت به دستش بود و کسی هم او را نمی‌شناخت.

اما روزنامه اصولگرا برای حمله به آمریکا سوژه‌ای جدید پیدا کرده‌اند، مرضیه هاشمی، خبرنگار پرس تی وی، رسانه وابسته به حکومت ایران، در آمریکا دستگیر شده و حالا روزنامه جوان هشدار داده که مسوولیت جان این خبرنگار با آمریکایی‌هاست.

حالا که حرف از تهدید شد، یادی هم کنیم از فرمانده سپاه پاسداران که دیروز به اسرائیل اخطار کرده که دست از حرکات ایذایی بردارد. روزنامه اعتماد نیم رخ سردار جعفری را برجلد گذاشته و از قول فرمانده سپاه تیتر زده که «با دم شیر بازی نکن». با این هشدار و تهدید مثل اینکه آخر هفته آنقدرها هم آرام نبود.

 

اعتماد: اسرائیل تنها مانده است
آرمان: انقلاب مسیرش را گم کرده است
قانون: موسوی خوئینی از هاشمی کینه دارد
سازندگی: ابطال انتخابات دوم خرداد
آفتاب: دختری وسط گود زورخانه
همدلی: ایرانی‌ها روزانه هشت هزار کیلومتر سیگار می کشند
تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More