شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

انتقاد عضوهیات مدیره حقوق انجمن خلبانان به آگهی شرکت هما

عضو هیات مدیره انجمن خلبانان ایران از آگهی استخدام شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران  مبنی بر در نظر گرفتن حقوق ۱۱ هزار دلاری برای استخدام خلبان خارجی انتقاد کرد.

 

به گزارش مهر،  کاپیتان بهزاد صداقت نیا، درباره انتشار این آگهی استخدام گفت: «با اشاره به وجود ۴۰۰ تا ۴۸۰ خلبان بیکار در کشور از مجموع هزار ۴۰۰ خلبان آموزش دیده، درباره مشکل پرداختی این میزان حقوق پرداختی در ایران به یک خلبان مجرب ایرانی در بهترین حالت که معمولا از سوی هما پرداخت می شود، کمتر از ۲ هزار دلار است.»

به گفته وی موارد زیادی در ایران داریم که ایرلاین ها حقوق خلبانان را به موقع پرداخت نمی کنند و معوقات آنها به قدری زیاد می شود که تهیه این مبلغ از عهده ایرلاین بدهکار خارج است. حتی در برخی موارد نیز خلبانان طلبکار از بازپس گیری مطالبات خود منصرف می شوند.

وی ادامه داد: «این در حالی است که تعداد زیادی از خلبانان فعلی کشور قابلیت پرواز با جت را دارا بوده و نسبت به بسیاری از خلبانان خارجی از توانایی های گسترده ای در هدایت هواپیما برخوردارند.»

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، آگهی استخدام خلبان برای پرواز با ای تی آر ۷۲ با حقوق ماهانه ۱۱ هزار دلار را منتشر کرد.
بر اساس آنچه در این آگهی آمده، تعداد خلبانان مورد نیاز خود را ذکر نکرده؛ اما میزان حقوق پرداختی آنها را ماهانه ۱۱ هزار دلار آمریکا عنوان کرده است.

همچنین هما در این آگهی اعلام کرده که با خلبانان مورد نیاز قرارداد کوتاه مدت یک تا چهار ماهه منعقد می شود ضمن اینکه زمان آغاز قراردادها نیز اول می ۲۰۱۷ (۱۱ اردیبهشت ماه جاری) خواهد بود. به عبارت دیگر ایران ایر به خلبانان استخدامی خود بابت روزهای گذشته و پروازهای انجام نشده نیز حقوق خواهد داد.
از دیگر ویژگی های جذب خلبانان در این آگهی، علاوه بر پرداخت حقوق بالا، ارائه محل اقامت و سرویس رفت و برگشت به فرودگاه برای خلبانان استخدامی به صورت رایگان و به عنوان یکی از وظایف ایرلاین عنوان شده است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More