شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اف‌بی‌آی، در تعقیب هکر ایرانی سریال تاج و تخت

 

با دستور مقامات قضایی ایالات متحده آمریکا، یک هکر ایرانی مورد تعقیب پلیس فدرال قرار گرفت.

به گزارش رویترز، این هکر ایرانی، با نفوذ به شبکه تلویزیون کابلی (HBO) و سرقت قسمت‌هایی از سریال‌های آماده پخش، از جمله سریال بازی "تاج و تخت" قصد باج گیری ۶ میلیون دلاری از این شبکه را داشته است.

بهزاد مصری، هکری ایرانی و متولد نقده در استان آذربایجان غربی، که با نام مستعار"سکوت وحشت" اقدام به این سرقت کرده است، روز سه شنبه ۳۰ آبان، توسط دادستانی کل ایالات متحده متهم شناخته و دستور بازداشت او صادر شده است.

 

بهزاد مصری

 

جون کیم، دادستان اجرایی ایالات متحده آمریکا، در یک کنفرانس خبری، ضمن اعلام این موضوع که مصری در ایران است و امکان بازداشت او میسر نیست تاکید کرد که وی با "عواقب این کار روبرو خواهد شد".

او در ادامه افزود: "مصری دیگر نمی‌تواند بدون ترس از بازداشت از ایران خارج شود."

به گفته این دادستان اجرایی، مصری، هکری کارآزموده است که مدت زمان زیادی سرگرم نفوذ به شبکه‌های کامپیوتری در سراسر جهان بوده است. او افزود که این شخص با نیروهای نظامی ایران برای حمله به شبکه‌های نظامی، نرم‌افزارهای هسته‌ای و زیرساخت‌های اسراییلی همکاری داشته است.

 

 

دادگستری آمریکا مدعی شده است که مصری عضو یک گروه هکر ایرانی است که صدها وبسایت را در آمریکا و سایر نقاط جهان هک کرده‌اند.

این حمله سایبری در تابستان امسال درست زمانی که فصل جدید سریال تاج و تخت در حال پخش شدن بود روی داده است

مصری از ماه می تا ژوئیه سال جاری با دستیابی به اطلاعات محرمانه‌ای که کارمندان شرکت برای دسترسی به شبکه از آن استفاده می‌کرده‌اند، توانسته وارد این سیستم شده و قسمت‌هایی از این سریال را سرقت کند.

مصری از طریق ارسال ایمیلی به تمامی تیم شبکه پخش، در ازای عدم نشر این اطلاعات از شرکت پخش کننده این سریال در خواست ۶ میلیون دلار به صورت پول دیجیتال(BitCoin) کرده است.

 

بازی تاج‌وتخت (Game of Thrones) یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی است که توسط دیوید بنیاف و دی. بی. وایس برای شبکه (HBO)ساخته شده‌است. این مجموعه برگرفته از پرفروش‌ترین مجموعه داستان‌های فانتزی جرج آر. آر. مارتین یعنی ترانه یخ و آتش است. نخستین کتاب این مجموعه بازی تاج‌وتخت نام دارد. فیلم‌برداری مجموعه در کارگاه ضبط فیلم پینت هال بلفاست و همچنین در مالت، کرواسی، ایسلند و مراکش انجام شده است.

داستان سریال در قاره‌های خیالی وستروس و اسوس، اتفاق می‌افتد و چندین خط هم‌زمان داستانی را دنبال می‌کند. اولین داستان به جنگ بین خانواده‌های اشرافی برای به دست آوردن تخت آهنین پادشاهی هفت اقلیم می‌پردازد. دومین خط داستانی، نزدیک بودن زمستانی طولانی و یورش موجوداتی افسانه‌ای از شمال را شرح می‌دهد و سومین خط داستانی مجموعه، تلاش فرزندان شاه مخلوع، برای بازپس‌گیری تاج‌وتخت است.

این مجموعه از طریق شخصیت‌هایی که اخلاقیات مبهمی دارند، به مسائلی چون طبقات اجتماعی، مذهب، وفاداری، فساد، جنگ داخلی و مجازات می‌پردازد.

بازی تاج‌وتخت با وجود طرفداران بسیاری که در سراسر جهان دارد، رکورددار تعداد بیننده در شبکه (HBO) است.

علیرغم استفاده‌ی بیش از حد  از برهنگی، خشونت و خشونت جنسی که انتقاداتی را به این مجموعه وارد آورده، منتقدین این مجموعه نظرات مثبت فراوانی در مورد این سریال داشته‌اند. این سریال تاکنون نامزد و برندهٔ بسیاری از جوایز بین‌المللی شده‌است که از میان آن‌ها می‌توان به نامزدی "جایزه اِمی" بهترین سریال درام برای هر چهار فصل پخش شده‌ی آن، نامزدی جایزه "گلدن گلوب" برای بهترین سریال تلویزیونی درام و نامزدی جایزه‌ی هوگو برای بهترین نمایش درام اشاره کرد. پیتر دینکلیج نیز برای بازی در نقش تیریون لنیستر، موفق به دریافت دو جایزه‌ی اِمی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و یک جایزه گلدن گلوب برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده‌ است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More