شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

افتتاح روز انیمیشن جشنواره کن با فیلم رهایی از بهشت

 

بخش «روز انیمیشن» جشنواره کن اول خرداد ماه ساعت ۲۰ با نمایش انیمیشن ۷۶ دقیقه‌ای «رهایی از بهشت» به کارگردانی علی نوری اسکویی افتتاح خواهد شد.

به گزارش سایت فیلم فستیوالز، «رهایی از بهشت» نخستین فیلم سینمایی انیمیشن ایرانی است که علاوه بر حضور در بازار کن به یکی از بخش‌های رقابتی جشنواره کن راه می‌یابد و با فیلم‌هایی از ژاپن، کره و فرانسه رقابت می‌کند.
این فیلم امروز به عنوان فیلم افتتاحیه بخش «روز انیمیشن» به نمایش در می‌آید و در بازار کن نیز برای اولین بار دیده می‌شود.

 

رهایی ازبهشت

رهایی از بهشت،  انیمیشن ۷۶ دقیقه‌ای ساخته علی نوری اسکویی بر مبنای فیلمنامه مجید آسودگان ساخته شده و علی نوری اسکویی و سید وحید علیایی تهیه‌کنندگانش هستند. داستان فیلم در کشوری در حال جنگ می‌گذرد که یک نویسنده زن و آموزگار باید دو تن از دانش‌آموزانش را در سفری که زندگی را تغییر می‌دهد همراهی کند.

«اقبال: کودکی که نمی‌ترسید» نام انیمیشن دیگری است که یک کارگردان ایرانی با نام بابک پیامی به همراه «میشل فوزولیه» انیماتور فرانسوی آن را ساخته‌اند و در روز انیمیشن روی پرده خواهد رفت.
پسر ۱۲ ساله‌ای به نام "اقبال مسیح" در سال ۱۹۸۳ در لاهور به دنیا آمد و در سن چهار سالگی برای تأمین هزینه‌های درمانی مادرش به قیمت ۱۲ دلار فروخته شد. او در یک کارگاه فرش‌بافی کار می‌کرد و در ده‌سالگی خودش را آزاد کرد.

 

اقبال کودکی که نمی‌ترسد

 

اقبال به مرور تبدیل به یکی از فعالان جنبش مقابله یا سوءاستفاده از کودکان شد. او در سال ۱۹۹۵ و در سن دوازده سالگی پس از بازگشت به کشورش توسط همان‌هایی که کودکان را به اسارت در می‌آورند به ضرب دو گلوله کشته شد. انیمیشن «اقبال: کودکی که نمی‌ترسید» درباره این پسر جوان و مبارز است.

گفتنی است زهرا  امیر ابراهیمی بازیگر  ایران ای الاصل نیز  با انیمیشن تابو تهران محصول کشور اتریش و آلمان در جشنواره کن  امسال حضور دارد.

 

 

انیمیشن ٩٠ دقیقه‎ای " تابو تهران" ساخته علی سوزنده، فیلمساز ساکن آلمان، تولید مشترکی است از آلمان و اتریش. در این درام ٩٠ دقیقه‌ای که در بخش "هفته منتقدان" به نمایش در می‌آید، آرش مرندی و زهرا امیرابراهیمی ایفای نقش کرده‌اند.

گفتنی است هفتادمین دوره فستیوال فیلم کن با حضور اصغر فرهادی افتتاح شد. اصغر فرهادی سال گذشته برنده جایزه بهترین فیلمنامه این فستیوال برای فیلم «فروشنده» شد.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More