شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اعطای جایزه برتر مرکز جهانی موسیقی کره جنوبی به حسین علیزاده

 

بنیاد مرکز جهانی موسیقی کره جنوبی، روز پنجشنبه جایزه نخست بهترین موسیقی‌دان سال خود را به حسین علیزاده از جمهوری اسلامی ایران اهداء کرد.
به گزارش ایرنا، «کانگ سان دائه» رئیس مرکز جهانی موسیقی کره جنوبی در آیین اهدای این جایزه در سخنانی به موسیقی ایرانی اشاره کرد و گفت: « موسیقی ایران ریشه در تاریخ دارد که بسیار کهن و غیر تقلیدی است».
او در ادامه تصریح کرد: «موسیقی ایرانی به وضوح ماهیتی متمایز از موسیقی سایر ملل و دیگر نقاط جهان دارد و بسیاری از سازهای کنونی جهان از سازهای موسیقی این کشور اقتباس یا الهام گرفته‌اند که در این بین می توان گفت که پیانو از سنتور و گیتار نیز از تار و سه تار ایرانی الهام گرفته‌اند».
«کانگ سان دائه» در ادامه گفت: « کلیسای ارتدوکس در زمان‌های بسیار دور نیز برای ترویج آئین خود از موسیقی ایران استفاده بهره می گرفته است».

 

اهدای جایزه بهترین موسیقی دان

 

به دلیل عدم حضور علیزاده در این مراسم، آیین اهدای جایزه او با حضور «کانگ سان دائه» رئیس مرکز جهانی موسیقی کره، سفیر ایران در کره جنوبی و تنی چند از مسئولان سفارت ایران در شهر سئول برگزار شد.
این جایزه که شامل پلاک ویژه و مبلغ 10 هزار دلار است به سفیر ایران حسن طاهریان سفیر ایران در سئول به نیابت از ایشان اهداء شد.
خلق آثار ارزشمند موسیقیایی و توانمندی بالای حسین علیزاده در ایجاد ارتباط جهانی از طریق موسیقی از دلایل انتخاب او به عنوان موسیقی‌دان برتر این دوره توسط بنیاد مرکز جهانی موسیقی کره جنوبی عنوان شده است.
گفتنی است، این بنیاد هر دو سال یک بار اقدام به انتخاب برترین های موسیقی از کشورهای مختلف از جمله قاره آسیا می کند که جایزه امسال این مرکز مطرح هنری به موسیقیدان شهیر کشورمان اختصاص یافت.  پیشتر در سال ۲۰۱۵، جایزه نخست این بنیاد به «یویوما» موسیقیدان بزرگ ژاپنی تعلق گرفت.

 

http://kayhan.london/fa/wp-content/uploads/2016/11/unspecified-2.jpg

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More