شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اعتصاب بازاریان در بانه و پیرانشهر در اعتراض به بسته‌ماندن مرزها

 

به گزارش ساکنان محلی، بازرایان و کسبه شهرهای بانه و پیرانشهر روز شنبه ۵ اسفند، در اعتراض به بسته‌ماندن گذرگاه‌های مرزی دست به اعتصاب گسترده زدند.

به گزارش وبسایت خبری «باس‌نیوز»، به دنبال فراخوان سوم اسفند، امروز بازاریان و کسبه شهر بانه، واقع در استان کردستان و پیرانشهر در استان آذربایجان‌غربی به نشانه اعتراض به بسته‌ماندن مرزها دست به اعتصاب گسترده زدند.

 

اعتصاب بازاریان

 

هدف از این اعتصاب که بازگشایی مرزهای ایران با اقلیم کردستان عراق اعلام شده، بازار این دو شهر را به تعطیلی کشانده‌است و مردم مغازه‌های خود را امروز باز نکردند.  

یک منبع محلی ساکن در منطقه در گفت‌گو با ایران‌اینترنشنال  این خبر و تعطیلی بازار  را تایید کرده‌ است.

 

 

 

 

این گزارش همچنین به نقل از برخی از شهروندان گفته‌ که ممکن است این اعتصاب تا حصول نتیجه یعنی بازگشایی مرزها و از سرگیری مبادلات تجاری بین ایران و اقلیم کردستان عراق ادامه داشته‌ باشد.

اگرچه منابع محلی گفته‌اند که مقامات دولتی قول داده‌اند تا روز دوشنبه هفته جاری مرزها را بازگشایی کنند اما این اعتصاب تا لحظه انتشار این خبر در جریان است.

در فراخوان این اعتصاب آمده بسته‌شدن مرزهای رسمی و غیر‌رسمی در مناطق مرزی ایران با عراق به کسب و معیشت هزاران خانوار لطمه زده و فشارهای اقتصادی مردم را وادار به اعتصاب کرده است.

 

 

 

 

پس از برگزاری  رفراندوم استقلال اقلیم کردستان عراق در اوایل پاییز امسال، جمهوری اسلامی در هماهنگی با دولت عراق و در راستای اجرای تحریم‌های بغداد علیه کردستان عراق، تصمیم به بستن مرزهای «رسمی» و اخیرا «غیر‌رسمی» ایران با اقلیم کردستان عراق گرفت. 

 

 

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More