شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اعتراض کارگران هپکو ازسرگرفته شد

 

کارگران کارخانه هپکوی اراک، روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه، تجمع اعتراضی خود را ازسرگرفتند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، حدود ۹۰۰ کارگر کارخانه هپکوی اراک بعد از پایان مهلتی که برای اجرایی‌شدن وعده حل مشکلاتشان ازسوی مسؤولان داده بودند، بار دیگر دست به تجمع زدند.

هفته گذشته بعد از چهار روز تجمع اعتراضی کارگران هپکو و همچنین بستن خط راه‌آهن شمال به جنوب، مسؤولان وعده حل مشکلات را تا دوشنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه داده بودند؛ اما با محقق‌نشدن وعده‌ها، تجمع‌ دوباره از سر گرفته شد.

به اعتقاد کارگران هپکو، مشکلات این کارخانه از زمان خصوصی‌سازی آن آغاز شده است.

 

هپکو

 

یکی از کارگران هپکو به خبرگزاری ایلنا گفته است که حتی از تأمین معاش و مایحتاج روزمره خود ناتوان شده‌اند.

حسین بختیاری، فرماندار اراک در تجمع امروز کارگران هپکو مدعی شد که پی‌گیر مطالبات کارگران بوده و تصمیمات خوبی برای حل مشکلات اتخاذ شده است.

او با بیان این‌که سهام‌دار فعلی هپکو توانایی مدیریت این کارخانه را ندارد، اضافه کرد برای راه‌اندازی این کارخانه، ۱۰۰میلیارد تومان برای خرید تجهیزات و پرداخت حقوق نیاز است.

 

هپکو

 

بختیاری افزود: «در هیأت دولت مصوب شده است که از ابتدای امسال به بدهی‌های بانکی شرکت هیچ جریمه‌ای تعلق نگیرد و دولت آن را پرداخت کند».

فرماندار اراک افزود که ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات نیز در اختیار هیأت‌مدیره جدید کارخانه هپکو قرار خواهد گرفت.

بختیاری در جمع کارگران، سازمان خصوصی‌سازی را به‌عنوان نماینده دولت برای حل این مشکل معرفی کرد.

 

هپکو

 

اعتراض و تجمع کارگران شرکت هپکوی اراک از روز یک‌شنبه هفته گذشته آغاز و تا روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه به مدت چهار روز ادامه داشت.

کارگران هپکو پیش‌تر، در ۲۸ شهریور سال ۹۶ نیز در نقاط جداگانه شهر اراک تجمع کرده بودند که آن تجمع، با گاز اشک‌آور و باتوم نیروهای امنیتی و پلیس ضدشورش مواجه شد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More