شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اعتراض به ممنوعیت نقاب و برقع در ایالت کِبک کانادا

 

خبرگزاری میدل ایست آی امروز چهارشنبه سوم آبان در گزارشی از ایالت کِبِک در کانادا نوشت برخی از فعالان حقوق بشر در این کشور می‌گویند "ممنوعیت پوشش صورت زنان مسلمان نقض حقوق اجتماعی آنهاست".
در این گزارش آمده است: "واردا نائیلی با شنیدن این خبر به گریه افتاد. او می‌گوید: "زنانی مانند من که نقاب می‌پوشند زیاد هستند اما شما آنها را نمی‌بینید و درباره ما زیاد نمی‌دانید. وقتی که این قانون جدید برای منع پوشیدن نقاب تصویب شد من به خودم گفتم پس ما شهروندان دست دوم هستیم؟"
نائیلی که در یک خانواده کاتولیک در مونترال به دنیا آمده و بزرگ شده است اکنون 33 سال دارد و در سن 19 سالگی به اسلام گرویده است. او نخست در سال 2011 روسری بر سرش کرد و حالا تمام صورتش را هم با نقاب پوشانده است.
اکنون اما پس از تصویب یک قانون جدید برای منع پوشیدن نقاب در ایالت کِبِک، شهروندان می‌بایستی برای دریافت حقوق و مزایای دولت از پوشیدن صورت خودداری کنند.
نائیلی می‌گوید او بیم آن دارد که در صورت ادامه پوشاندن صورت خود با واکنش عمومی روبرو بشود و استقلال خود را از دست بدهد.
او اکنون به فرزندان خود گفته است هنگام خروج از منزل مراقب رفتار خود باشند و امنیت خود را به‌خطر نیاندازند.
نائیلی می‌گوید: "شرایط زندگی ما سخت شده است. ما دائم مورد تهدید و فحاشی هستیم. این قانون جدید حتی این گرفتاری‌ها را تشدید هم خواهد کرد".
قانون جدیدی که هفته گذشته در ایالت کِبِک تصویب شد صاحبان صنایع و مدیران ادارات دولتی را موظف می‌دارد که کارمندان و کارکنان آنها باید در هنگام کار بدون پوشش صورت باشند.
خبرگزاری سی‌بی‌اس کانادا می‌گوید راننده‌های اتوبوس نیز می‌توانند از سوار کردن مسافرانی که صورت آنها پوشیده و هویت آنها مشخص نیست خودداری کنند».

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More