شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اعتراض‌ها در اهواز به خشونت کشیده شد؛ معترضین می‌گویند یک مامور امنیتی کشته شده است

 

تصاویر منتشر شده از ادامه اعتراض‌ها در اهواز حاکی از به خشونت کشیده شدن این اعتراض‌هاست. این تصاویر حمله معترضین به یک خودرو و به زمین افتادن فردی را نشان می‌دهد.

 

گزارشی از بهار جویا درباره اعتراضات اخیر در خوزستان: 

 

 

 

فعالان حقوق بشر از قول معترضین می‌گویند، یک مامور امنیتی در اثر حمله معترضین کشته شده است.

بر اساس گفته‌های شاهدان عینی در رسانه‌های اجتماعی، شخص مورد نظر به همراه یک نفر دیگر مشغول فیلمبرداری از تظاهر‌کنندگان بوده است.

ویدئوهای منتشر شده از این تظاهرات در رسانه های اجتماعی، نشان می دهد که تظاهرات در کوی علوی اهواز به خشونت کشیده شده است.

 



 

تعدادی از فعالان عرب ایرانی در گفتگو با خبرنگار ایران اینترنشنال گفته‌اند که در جریان تظاهرات روز سه‌شنبه ۱۴ فروردین‌ماه در کوی علوی اهواز، دو مأمور امنیتی که در حال فیلمبرداری از این تظاهرات بوده‌اند مورد حمله معترضان قرار گرفته و یکی از آنها کشته و دیگری گریخته است.

در ویدیویی که از این حادثه پخش شده، یکی از این مأموران بر روی زمین افتاده و کمی دورتر، یک خودروی پژو که گفته می‌شود متعلق به نیروهای امنیتی است، توسط برخی از معترضان، به آتش کشیده شده است.

 



 

این فعالان عرب ایرانی، همچنین ویدیوهایی از تظاهرات مردم شهر حمیدیه، واقع در ۲۵ کیلومتری اهواز و تظاهرات مردم در امیدیه، واقع در ۱۳۴کیلومتری اهواز پخش کرده‌اند.

هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص علت اصلی مرگ این فرد منتشر نشده است.

 



 

اعتراض‌های اخیر مردم عرب‌ اهواز، به دلیل پخش میان‌برنامه‌ای است که در یکی از  قسمت‌های سریال تلویزیونی «کلاه قرمزی»، یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های کودک، در دوم فروردین‌ماه از شبکه دوم تلویزیون رسمی ایران پخش شده است.

 

  • گفتگو با محسن سازگارا درباره اعتراضات اخیر در خوزستان:

 

 

 

 

  • گفتگو با مجید دیهمی درباره اعتراضات اخیر در خوزستان:

 

 

 

 

این خبر تکمیل خواهد شد...

 

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More