شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

استخدام معلمان براساس قد و وزن انجام خواهد شد

 

بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، از این پس استخدام معلمان براساس ضوابط و شرایط خاصی همچون قد و وزن صورت خواهد گرفت.

با  تصویب واجرایی شدن سند تحول نظام آموزشی کشور، افراد علاقه‌مند به شغل معلمی می‌توانند از طریق کنکور سراسری و دانشگاه فرهنگیان و همچنین آزمون‌های استخدامی که درکشوربرگزار می‌شوند به استخدام آموزش وپرورش درآیند.

با أغاز ثبت‌نام چهارمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور، پذیرش نیروهای مروبط به آموزش وپرورش نیز اعلام آمادگی کرده است اما برای نخستین بار برای استخدام افراد داوطلب این حرفه شرایط و ضوابط خاصی درنظر گرفته شده است.

 

  • معلم عادی باید چگونه باشد

دی ماه ۱۳۹۴ ، طرحی به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید که معلمان باید استانداردهایی را بر مبنای تأیید پزشک معتمد آموزش و پرورش داشته باشند. در این طرح، معلم نباید نقص عضو داشته باشد، قدش از یک حدی کمتر نباشد، نباید ۶انگشتی باشد، لکنت زبان نداشته باشد، عیب و نقصی در چهره نداشته باشد، اعتیاد نداشته باشد و دارای چهره خوب و توانایی تکلم باشد.

البته جانبازان و معلولان در این خصوص مستثنی هستند و موضوع تدریس آنها در مدارس استثنایی با این موضوع متفاوت است اما معلمان عادی نباید مشکلات مطرح شده را داشته باشند.

 

  • چه افرادی استخدام نخواهند شد

به گزارش فارس، مهدی نوید ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش درباره شرایط جدید استخدام معلمی در آموزش و پرورش گفت: «از شهریور ماه سال جاری استخدام  درآموزش وپرورش همچون گذشته نخواهد بود.. معیارهایی وجود دارد که در تمامی شهرها باید اجرایی شود».

معیار گزینش داوطلبان معلمی بدین شرح است:

  • قد و وزن:

با توجه به مقتضیات هر استان و متناسب با وظایف شغل معلمی به تشخیص اداره کل آموزش و پرورش استان مربوط طبق ضوابط و مقررات که در مرحله مصاحبه استخدامی وانجام معاینات پزشکی مورد سنجش قرار می‌گیرد.

  • بیماری‌های چشم:

نداشتن دید کمتر از ۱۰/۱۰ در یک چشم، پس از اصلاح با عینک و نداشتن دید کمتر از ۱۰ + ۱۰/۱۶ در دو چشم، پس از اصلاح با عینک
هر نوع نقص میدان بینایی در یک یا هر دو چشم
دوربینی غیر قابل درمان و نیستاگموس شدید هر دو چشم
ضایعات وسیع، شدید و غیر قابل درمان در هر دو قرنیه
کوررنگی (برای رشته‌های آموزش ابتدایی و رشته‌های هنر و رشته‌هایی که شناخت رنگ و طیف نوری در آنها ضروری می‌باشد، ممنوع است و در بقیه رشته‌ها بلامانع است)
- نابینایی در یک چشم

  • سایر موارد:

بیماری‌های پوست و مو
بیماری‌های سرو صورت (گوش، گلو، بینی، فک و دندانها)
بیماری‌‌های ریه‌ها و قفسه سینه
بیماری‌های قلب و عروق
بیماری‌های سیستم ادراری، کلیه و تناسلی
بیماری‌های مغز و اعصاب
بیماری‌های اعصاب و روان
بیماری‌های اندام، استخوان و مفاصل
بیماری‌های غدد و هورمون‌ها و متابولیک
بیماری‌های خون و غدد لنفاوی و بدخیمی‌های آنها
بیماری‌های دستگاه گوارش و جراحی عمومی
بیماری‌های عفونی
بیماری‌های زنان
تمامی ناهنجاری‌های ژنتیکی و مادرزادی که منجر به اختلال عملکرد عادی فرد شود.

  • قدرت شنوایی:

کمی شنوایی داوطلب نباید بیش از ۴۰ دسی‌بل باشد و داوطلب باید صدای نجوا را از فاصله ۶ متری به خوبی بشنود.

تمامی داوطلبانی که از طریق آزمون‌های استخدامی وارد آموزش و پرورش می‌شوند، باید یکسال دوره‌های آموزشی معلمی را در دانشگاه فرهنگیان سپری کنند.

اجرای این طرح در وزارت آموزش وپرورش کمک خواهد کرد که درچندسال آینده این وزارت‌خانه از استاندارهای شغلی معلمی در جسم وروان برخوردار باشند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More