شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

از لندن تا توکیو، تنها با یک قطار

 

شاید شما نیز بتوانید در آینده‌ای نزدیک حد فاصل لندن تا توکیو را از طریق خط راه‌آهن ۱۳هزار و ۵۰۰ کیلومتری «ترنس سیبریا» طی کنید.

به گزارش ایندیپندنت برای اجرای این پروژه بلندپروازانه  که توسط دولت روسیه ارائه شده، نیاز به ساخت پلی ۴۵ کیلومتری بر روی دریای ژاپن (دریای شرقی) برای عبور قطار است.

 

از لندن تا توکیو، تنها با یک قطار

 

این قطار از لندن حرکت کرده و با گذر از قلب روسیه به شهر«واکانِی‌آی» در جزیره‌ی هوکایدو خواهد رسید.

در این سفر شما شاهد با ارزش‌ترین تغییرات ساختاری موجود در سطح زمین خواهید بود. این قطار پیش از ورود به کشور‌های اروپای شرقی از کشور‌های آلمان و لهستان عبور خواهد کرد.

مسافران پیش از عبور از پل مذکور از کوهستان‌های سیبری عبور خواهند کرد.

ولادیمیرپوتین، رئیس جمهور روسیه ضمن انجام مذاکرات جدی با دولت ژاپن در راستای این پروژه، علاقمندی خود را در افزایش سرمایه‌گذاری در بخش شرقی روسیه اعلام کرده است.

سرگئی ایوانف، مشاور محیط زیست رئیس جمهور روسیه، گفته است که پیوند میان ژاپن و ساخالین ( بزرگترین جزیره روسیه که تا قبل از جنگ جهانی دوم نیمی از آن توسط توکیو کنترل می‌شد)، رویایی طولانی بوده که تحقق آن به تولید نفت و گاز در کشور، سود بسیار خواهد رساند.

«سیبریَن تایمز» به نقل از ایوانف گفت :« ما به طور جدی ساخت پروژه خط آهن هوکایدو به بخش جنوبی ساخالین را به شرکای ژاپنی خود پیشنهاد می‌دهیم.»

این طرح در نشست اقتصادی شرق روسیه، که در روزهای ششم و هفتم سپتامبر سال جاری در دانشگاه فدرال خاور دور در ولادی وستوک برگزار شد مطرح شده است.  

در حال حاضر مسافران می توانند با راه آهن «ترنس سیبریا»، از «بی‌جینگ» تا مسکو را با گذر از مغولستان ظرف ۱۵ روز طی کنند.

این مسیر، سال‌های متمادی است که یکی از جاذبه‌های دیدنی برای دانش آموزان مشتاق و دانشجویان است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More