شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اختلاف‌نظر وزارت دارایی درمورد بدهی‌ها با شهرداری ادامه دارد

 

 

محمدعلی نجفی، شهردار تهران، درباره‌ اختلاف‌نظر با وزارت دارایی، در مورد بدهی و مطالبات شهرداری توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، صبح روز جمعه ۳۱ شهریورماه، در حاشیه مراسم «روز جهانی بدون خودرو»، محمدعلی نجفی درباره‌ بدهی‌ها و مطالبات شهرداری و دولت گفت: «تا کنون با چهار وزارت‌خانه مذاکره داشته‌ایم تا بتوانیم با تشکیل کارگروه‌های مشترک برای حل مسائل و مشکلات به‌وجود آمده میان دولت و شهرداری، راه‌کارهایی را پیدا کنیم؛ اما این اختلاف‌نظر همچنان پابرجاست و امیدوارم تا چندماه آینده، تکلیف مطالبات و بدهی‌ها مشخص شود».

شهردار تهران همچنین با اشاره به تشکیل کارگروه‌ درخصوص تعیین بدهکاری شهرداری، خاطرنشان کرد: «در این زمینه، جلساتی با وزارت اقتصاد داشتیم. وزیر اقتصاد دو نفر از معاونان خود را به‌عنوان نماینده برای شرکت در این کارگروه معرفی کرده‌اند».

او تصریح کرد: «دو نفر از شهرداری و دو نفر کارشناس در این کارگروه عضویت دارند و ظرف دو الی سه ماه آینده، در مرحله اول، میزان مطالبات، از هر دو طرف، روشن خواهد شد».

نجفی خاطرنشان کرد: «گام بعدی، بازپرداخت این مطالبات است. در حال حاضر، برنامه‌ای را طراحی و تنظیم کردیم؛ اما برای عملی‌کردن آن، باید اختلاف‌نظری که با وزارت امور اقتصادی و دارایی وجود دارد، برطرف شود».

امروز، ۳۱ شهریورماه، همزمان با «روز جهانی بدون خودرو»، محمدعلی نجفی، شهردار تهران، به‌همراه شهربانو امانی و زهرا نژادبهرام، دوتن از اعضای شوای شهر تهران، سوار مترو شد. نجفی از ایستگاه میرداماد تا امام خمینی، از نزدیک با مسافران مترو صحبت کرد و نظرشان را درمورد مترو و خدمات آن به شهروندان تهران، جویا شد.
نجفی، همچنین پس‌از این سفر داخل شهری با مترو،  از واگذاری ۱۰۰۰ واگن به سیستم حمل‌ونقل مترو خبر داد. او درمورد وضعیت حمل‌ونقل عمومی، با بیان این‌که اقداماتی باید انجام شود که متوجه میزان محدودیت منابع مالی بشویم، گفت: «مشکلی که در حال حاضر وجود دارد، ازدحام جمعیت در اول صبح و عصر است. این مسأله نارضایتی را برای شهروندان فراهم کرده است که باید هرچه زودتر تعداد قطارها را افزایش دهیم، تا ساعت فاصله حرکت قطارها کاهش یابد.
نجفی درباره‌ راهکار اتخاذشده، گفت: «قرار است ۱۰۰۰ واگن طی برنامه‌ای در اختیار تهران قرار گیرد، تا فاصله حرکت قطارها که در حاضر پنج دقیقه است، به ۳/۵ دقیقه کاهش یابد. با این روش، ظرفیت جابجایی مسافر نیز به‌وسیله مترو افزایش پیدا می‌کند».

او در ادامه افزود: «برای افزایش قطارها، باید منابع مالی، اعم‌از ارزی و ریالی تأمین شود و البته مقدماتی فراهم شد تا با کمک دولت، از فاینانس استفاده کنیم».

مرتضی الویری، منتخب مردم تهران در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، روز دوشنبه ۲۳مردادماه، از نهادینه‌شدن فساد در شهرداری تهران در زمان محمدباقر قالیباف سخن گفته و اعلام کرده بود که حال  تهران خوب نیست.
 

براساس اظهارات این عضو شورای شهر تهران، شهرداری به‌صورت قطعی، ۲۳هزار و ۵۰۰میلیارد تومان بدهی دارد که در کنار این رقم، باید تعداد زیادی پروژه نیمه‌کاره را هم که هزینه‌ی لازم برای اتمام آن‌ها به حدود ۳۰هزار‌میلیارد‌تومان می‌رسد،اضافه کرد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More