شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اجرای حکم قصاص برای متهم ردیف اول پرونده بنیتا


غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، از صدور حکم متهم ردیف اول «محمد- و» پرونده قتل بنیتا خبر داد و گفت که متهم ردیف اول به اتهام قتل عمد به قصاص و در ارتباط با سایر موارد اتهامی به حبس، شلاق و تبعید محکوم شده است.
سخنگوی قوه قضائیه در صد و هجدهمین نشست خبری خود درخصوص حکم صادر شده برای متهم ردیف اول گفت: این متهم چند اتهام داشته که به خاطر قتل عمدحکم قصاص برای او صادر شده است.
اژه ای خاطر نشان کرد: اتهام قتل متهم ردیف دوم محرز نشد و این فرد از اتهام قتل عمد تبرئه شد.
او در ادامه توضیح داد: متهمان ردیف دوم و سوم پرونده قتل «بنیتا» دختربچه ۸ ماهه،  از قتل عمد تبرئه و به حبس و شلاق محکوم شدند.
بنیتا، دختر هشت‌ماهه‌ی ایرانی بود که صبح روز پنج‌شنبه، ۲۹ تیر ۱۳۹۶، درحالی‌که درون خودروی پراید پدرش بود، ربوده شد و پس از شش روز، در بامداد ۴ مرداد، جسد او پیدا شد. او به دلیل باقی ماندن در خودرو و از شدت گرما، گرسنگی و نبودِ اکسیژن، جان خود را از دست داده بود.
پلیس آگاهی تهران، ربایندگان خودرو و کودک هشت‌ماهه را دستگیر و با حضور متهمان در مقابل منزل این کودک، با حضور مأموران پلیس آگاهی، صحنه جرم بازسازی شد.
نخستین دادگاه عاملان قتل «بنیتا»، صبح روز دوشنبه ۲۰ شهریور در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران، به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد.
قاضی شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران به عنوان نماینده دادستان کیفرخواست را قرائت کرد. در این کیفرخواست با استناد به شواهد موجود جرم یکی از متهمان قتل عمد تشخیص داده شد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More