شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

آلاینده‌های سوختی و مهلت ۶ماهه وزارت نفت برای پاسخگویی

 

شورای شهر تهران از وزارت نفت و سایر دستگاه‌های ذی ربط  خواست که طی ۶ ماه، گزارش اقدامات صورت گرفته درباره  کاهش آلودگی هوا را به این شورا ارایه دهند.

به گزارش ایلنا،  آرش میلانی، عضو شورای شهر تهران ری و تجریش در دوازدهمین جلسه این شورا با اشاره به افزایش آلودگی هوا در فصل سرما از سازمان ها و نهادهایی که در ایجاد آلودگی هوا نقش دارند خواستار پاسخگویی شد و گفت: "با شروع فصل سرما با پدیده وارونگی مواجه هستیم و با شدت گرفتن آلودگی هوا همه مصاحبه می‌کنند و قول و قرار می‌گذارند".

میلانی با اشاره مصوبه هیات وزیران در خصوص آلودگی هوا در سال گذشته گفت:"این مصوبه  یک زمانبندی را برای دستگاه ها به منظور کاهش آلودگی هوا در نظر گرفته است و اقداماتی همچون  وضعیت یکپارچه سازی معاینه فنی را معین کرده است."

این عضو شواری شهر همچنین به موتورهای دیزلی که از منابع اصلی آلودگی هوا هستند اشاره کردو گفت: "باید هر ۶ ماه گزارشی در این مورد به شورای شهر ارائه می‌شد که این اقدام صورت نگرفته است.خواهشمندم دستگاه های ذی ربط از جمله وزارت نفت،  شهرداری، استانداری و سازمان محیط زیست در صحن شورا  حاضر و گزارشی از اقدامات خود ارائه کنند".

سال گذشته دولت، مصوباتی را پس از  بررسی های صورت گرفته درخصوص شاخص های آلودگی هوا در کلانشهرهای تهران، اصفهان، کرج، اهواز، اراک، شیراز و تبریز و اقدامات دولت در جهت کاهش آلودگی و افزایش روزهای پاک به هیات وزیران تصویب کرد و از دستگاه های ذیربط خواست که هر شش ماه گزارش عملکرد خود را به شورای شهر ارایه دهند.

همچنین توزیع بنزین یورو ۴، گازوئیل با گوگرد کمتر از ۵۰ پی پی ام، کاهش میزان غلظت بنزن، ارتقای استاندارد خودرو، ممانعت از شماره ­گذاری خودروهای دیزلی فاقد فیلتر، بازنگری و تصویب حدود مجاز معاینه فنی خودروها و راه­ اندازی سیستم یکپارچه معاینه فنی از بندهای موجود در این مصوبه بود.

تغییر سوخت مصرفی نیروگاه­های برق از مازوت به گاز، نوسازی ناوگان عمومی و خروج خودروهای فرسوده، اجرایی شدن طرح LEZ، عدم شماره ­گذاری و ثبت سفارش موتورسیکلت­‌های کاربراتوری، پایش لحظه­ ای میزان آلایندگی و در نتیجه کاهش روند هزینه سلامت ناشی از انتشار آلاینده­ ها  از دیگر مواردی بود که در این مصوبه به آن پرداخته شد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More