شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
دیزنی کلاسیک‌های فاکس قرن بیستم را بازسازی می‌کند

«تنها در خانه» به پرده‌ سینماها بازمی‌گردد

احتمالا مجموعه فیلم‌های «تنها در خانه» محبوب‌ترین فیلم‌های ژانر کودک و نوجوان‌اند که خارج از استودیوی دیزنی ساخته شده‌اند. این پنج فیلم‌، که به «کمدی‌های نوئلی» هم مشهورند، بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۲ در کمپانی فاکس قرن بیستم ساخته شدند. هرچند آنچه از «تنها در خانه» در ذهن‌ مانده همان دو فیلم اول و دوم این مجموعه است، که شبکه‌های تلویزیونی سراسر جهان همچنان به هر مناسبتی، به‌خصوص در ایام سال نو میلادی، بازپخش می‌کنند.

سی سال از اکران اولین فیلم «تنها در خانه» می‌گذرد. جهان در این سال‌ها تغییر کرده و در این بین، شرکت دیزنی در سال ۲۰۱۸، فاکس قرن بیستم را به قیمت ۷۱ میلیارد دلار خرید و حالا امتیاز مجموعه معروف «تنها در خانه‌» را هم در دست دارد. خبرها حاکی از آن است که دیزنی تصمیم دارد این فیلم را که حالا دیگر کلاسیک شده است بازسازی کند و روی پرده ببرد. به این ترتیب، خانواده‌ مک‌کالیستر و چند بچه‌ قد‌و‌نیم‌قدش دوباره می‌تواند روی پرده سینماها بدرخشد.

این روزها، شرکت دیزنی دارد انیمیشن‌ها و فیلم‌های کلاسیکش را بازسازی می‌کند. سیندرلا، سفیدبرفی، دیو و دلبر و همین چند ماه پیش، شیرشاه روی پرده‌ رفته‌اند. بنابراین، خبر بازسازی تنها در خانه چندان عجیب نیست.

کارگردانی دو قسمت اول این مجموعه فیلم ــ «تنها در خانه‌» و «گمشده در نیویورک» ــ را کریس کلمبوس به عهده داشت و فیلم‌نامه را جان هیوز نوشته بود. هیوز می‌گوید زمانی که مشغول ساخت فیلمی به نام «عمو باک» بود، طرح این فیلم به ذهنش رسید و آن را به کلمبوس پیشنهاد داد. کلمبوس کارگردان سینمای کودک و نوجوان است و بعدها، دو قسمت اول از مجموعه فیلم‌های هری‌ پاتر ــ «هری پاتر و سنگ جادو» و «هری‌ پاتر و حفره‌ اسرارآمیز» ــ را کارگردانی کرد، که البته هوادارن هری پاتر از این دو فیلم خیلی ناراضی‌اند.

فیلم تنها در خانه داستان سفر تعطیلات سال نو خانواده‌ مک‌کالیستر به پاریس است. در شلوغی‌ تدارک سفر، کوین، یکی از پسرها، در خانه جا می‌ماند. در حالی‌که خانواده تازه توی هواپیما از نبودِ کوین خبردار می‌شوند، دو دزد دست‌وپاچلفتی تصمیم می‌گیرند خانه را خالی کنند، اما کوین باهوش و شجاع جلویشان را می‌گیرد.

تنها در خانه از مشهورترین فیلم‌های اوایل دهه‌ ۱۹۹۰ است و شخصیت کودک بازیگوش، کوین مک‌کالیستر، از نمادهای آن دوران است. بازیگر این نقش، مکالی کالکین، گران‌ترین بازیگر کودک آن‌ سال‌های هالیوود بود و پس از بازی در این فیلم‌ها، به شهرت و ثروتی باورنکردنی رسید، تا جایی‌که مایکل جکسون برای یکی از ویدیوهایش از او دعوت به همکاری کرد. گفته می‌شود مکالی کالکین یکی از مهمان‌های همیشگی مهمانی‌های مایکل جکسون بوده است. اما شهرت و ثروت مکالی برایش حاشیه‌های زیادی هم داشت. در رسانه‌ها، از پدرش بدگویی می‌کرد و حتی به پلیس شکایت کرد که پدرش با خشونت جسمی و روحی با او رفتار می‌کند. مکالی بعدها دو بار به‌خاطر مصرف و حمل مواد مخدر دستگیر شد و یک سال هم زندان رفت. هرچند بعدها به کار در سینما ادامه داد و برای یوتیوب ویدیو ساخت، دیگر محبوبیت سال‌های کودکی‌اش را به دست نیاورد. با خبر ساخت مجدد تنها در خانه، مکالی کالکین، که نماد این فیلم است، عکسی از خود در صفحه توییترش منتشر کرد که روی کاناپه نشسته و لپ‌تاپ روی پایش و ظرف‌ غذای آماده‌ در دستش است و ته‌مانده‌ غذا هم روی مبل ولوست. سر‌و‌وضعش آشفته است و احتمالا قصد داشته است نشان بدهد این روزها، تنها ماندن در خانه چه حال‌و‌هوایی دارد. سوال جدی طرفداران تنها در خانه اما این است که نقش کوین را چه بازیگری بازی خواهد کرد و آیا این بازیگر به اندازه‌ مکالی بازیگوش و بامزه است یا نه؟

انتشار خبر بازسازی تنها در خانه بازخوردهای متفاوتی داشته است. خیلی‌ها از این‌که شرکت دیزنی قصد دارد قهرمان دوران کودکی‌‌شان را دوباره به تصویر بکشد و احتمالا تصویرش را تغییر دهد خوشحال نیستند، اما بسیاری نیز از این اتفاق هیجان‌زده‌اند. دیزنی اما تازه اول راه است. برنامه‌ بعدی این شرکت بازسازی سایر تولیدات پرفروش فاکس قرن بیستم خواهد بود، از جمله مجموعه فیلم‌های موفق «شب در موزه» که با بازی بن استیلر بسیار پرفروش شد یا فیلم‌‌هایی مثل «دفترچه‌ خاطرات یک بی‌عرضه» محصول سال ۲۰۱۰ و «دو جینش ارزان‌تر است» که در سال ۲۰۰۳ روی پرده سینما رفت.

 

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More