شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

گفت‌و‌گوی ایران‌اینترنشنال با یک شهروند آبادانی: ساعت‌ها آب گل‌آلود از لوله‌ها خارج می‌شد

 

نبود آب آشامیدنی مناسب ، قطعی آب در طول شبانه روز، قطع برق و بوی تعفن موجود در آب،  باعث تجمع‌های اعتراضی در استان خوزستان شده است.

عبدالله سامری نماینده خرمشهر در مجلس روز یکشنبه دهم تیر، ریشه مشکل را خرابی لوله و گرمای شدید هوا عنوان کرده و گفته بود که این دو اتفاق باعث ورود  آب شور خلیج فارس به خط لوله‌ها شده است.

به گفته او، در این وضعیت دو راه بیشتر وجود نداشته است؛ یکی قطع آب و یکی هم ورود آب شوراز کنال ژیان. او گفته در نهایت تصمیم بر این گرفته شد تا  آب شور وارد لوله های آب شود؛ آبی که به گفته مردم همراه با بوی فاضلاب بوده است.

یکی از ساکنان آبادان به وب سایت ایران اینترنشال گفت که علاوه بر کمبود آب، بوی فاضلاب در هنگام مصرف آب نیز همچنان به قوت خود باقی است.

این شهروند در گفت و گو با وب سایت ایران اینترنشنال گفت: «آب از اوایل ماه رمضان رو به شوری رفت و مرتب بیشتر شد تا جایی که برای شستشو هم قابل استفاده نبود.»

به گفته وی کیفیت آب بهتر شده اما هنوز قابل استفاده نیست. این شهروند آبادانی می‌گوید:« طی روزهای اخیر در بسیاری از مناطق، ساعت‌ها آب گل آلود از لوله ها خارج می‌شد و بسیاری از دستگاه های تصفیه خانگی خراب شدند اما می‌توان گفت که از دیروز کمی وضعیت آب بهتر شده است.»

با این حال یکی از مسوولان انشعبات آب در خرمشهر در گفت و گویی با وب سایت ایران اینترنشنال، وجود بوی فاضلاب در آب را بسیار جزئی و آن را برای مدت کوتاهی عنوان کرد.

به گفته وی  مشکلات آب در خرمشهر و آبادان مشکلات همیشگی بوده اما به آن شدتی نیست که رسانه ها به آن می‌پردازند و در فضای مجازی منعکس می‌شود.

این مقام مسوول که نخواست نامی از او برده شود، گفت که مشکلات آب خرمشهر تا ۱۵ تیرماه برطرف خواهد شد. به گفته او در حال حاضر کارکنان به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند تا بتوانند با لوله کشی مناسب، آب شرب شیرین را به لوله‌ها انتقال دهند.

او همچنین گفت که مساله آب و کمبود فشار آن در همه مناطق خرمشهر به صورت یکسان بوده اما در طی این چند روز تلاش شده که مشکلات به حداقل برسد.

مشکلات آب خوزستان از کمبود آن گرفته تا شوری و وجود بوی تعفن در آن سابقه‌ای نسبتا طولانی دارد.

هاشم بالدی مدیرکل وقت بحران استانداری خوزستان مرداد سال ۱۳۹۴ درباره وضعیت آب شرب شهرهای آبادان و خرمشهر هشدار داده بود.

بالدی گفته بود شهرهایی مثل آبادان و خرمشهر با شوری آب و میزان کلر بالا روبرو هستند که  باید برای آنها چاره‌ای اندیشید.

مدیر کل وقت بحران استانداری خوزستان  همان زمان به رسانه ها گفته بود که این استان در مساله آب با کمبود اعتبار روبرست و باید برای آب و فاضلاب آن فکری اساسی کرد چرا که در آینده با مشکل روبرو خواهند شد.

کاهش چشمگیر نزولات جوی،  کاهش میزان آبدهی از بالادست رودخانه کارون در سال های اخیر و همچنین  ورود بخشی از زه آب اراضی کشاورزی به این رودخانه، از جمله مشکلاتی است که به  کیفیت بد آب شهرهای آبادان و خرمشهر منجر شده است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More