شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

پیام وکیل محمد ثلاث پیش از بازداشتش: اختیارات دیوان دادرسی محدود بود

 

زینب طاهری، وکیل مدافع محمد ثلاث در یک پیام صوتی که در اختیار ایران اینترنشال قرار گرفته، می‌گوید مستشار دیوان دادرسی گفته که اختیاراتش برای تجدیدنظر در پرونده محمد ثلاث محدود بود.

زینب طاهری در این پیام ضمن اشاره به پرسش‌هایی که از وی در خصوص پرونده موکلش می‌شود گفته که «باتوجه به اجرای حکم اعدام و اینکه هدف ما در این پرونده تنها نجات جان یک انسان بوده، دیگر موردی برای پاسخ‌دادن به سئوالات وجود ندارد».

وکیل محمد ثلاث همچنین با تاکید به اظهارات مستشار و رئیس شعبه ۳۵ دادرسی در خصوص «اختیارات محدود» آنان در رسیدگی به «ایرادات پرونده»، افزود که «متاسفانه اعاده دادرسی رد شده و حکم اجرا شد».

زینب طاهری همچنین دراین پیام تاکید کرد که «پرونده محمد ثلاث از دید او به عنوان وکیل و نیز فرزندان ثلاث بسته شده است».

روز سه‌شنبه ۲۹ خرداد، گزارش‌هایی مبنی بر بازداشت زینب طاهری وکیل محمد ثلاث منتشر شده که تاکنون به تایید رسمی نرسیده است.

محمد ثلاث به اتهام زیر گرفتن سه نفر از سربازان نیروی انتظامی در جریان درگیری‌ها با دراویش، دیروز یکشنبه  ۲۸ خرداد اعدام شد.

زینب طاهری پیشتر خواهان تجدیدنظر  و اعاده دادرسی در پرونده ثلاث شده بود.

محمد ثلاث ابتدا اتهام زیر گرفتن سه نفر از ماموران به وسیله یک دستگاه اتوبویس در درگیری‌های منطقه گلستان هفتم را پذیرفته بود اما بعدا عنوان کرد که این اعتراف‌ها تحت شکنجه بوده و او ساعت‌ها پیش از آن واقعه توسط ماموران امنیتی بازداشت شده بود.

دیروز صفحه‌ای منتسب به وکیل ثلاث نوشته بود که تا یک روز آینده سندهای مربوط به بیگناهی وی را منتشر می‌کند اما بعدا در این اکانت آمده بود که انتشار اسناد و ایجاد حاشیه بیشتر پیرامون پرونده اقای ثلاث، نتیجه‌ای جز ایجاد محدودیت‌های بیشتر برای فرزندانش ندارد.

در عین حال خبرگزاری ایرنا امروز صبح مصاحبه‌ای را با زینب طاهری انجام داده بود که این وکیل دادگستری انتساب اکانت‌ به خود در رسانه‌های اجتماعی را تکذیب کرده است. او در این مصاحبه گفته بود کنال‌های تلگرامی برخی مطالب را از سایت بنده برداشتند و در این باره منتشر کردند که هیچ ارتباطی به من ندارد.

بررسی دستگیری وکیل محمد ثلاث در گفت‌وگو با وحید بهشتی فعال حقوق دراویش
بررسی پرونده اعدام محمد ثلاث با مهرانگیز کار حقوق‌دان
گفت و گو با وحید بهشتی، فعال حقوق دراویش
تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More