شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

پنج کشته در درگیری مسلحانه وزارت اطلاعات با انصار الفرقان

 

خبرگزاریهای ایران از درگیری نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات با برخی اعضای «انصار الفرقان» خبر می دهند که در جریان این عملیات پنج نفر دستگیر و دو نفر نیز کشته شدند.

براساس گزارش خبرگزاریهای داخل ایران این درگیری عصر روز چهارشنبه ۲۴ خرداد و در چابهار استان سیستان و بلوچستان رخ داده است. محمود علوی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی در گفتگو با خبرگزاری ایرنا تاییدکره که یک نفر از نیروی وزارت اطلاعات که اهل استان گیلان بوده، کشته شده و یک نفر دیگر هم زخمی شده است. گزارش شده که متهمان قصد داشتند که در «شب های قدر» عملیاتی را انجام دهند.

خبرگزاری فارس به نقل از وزیر اطلاعات گزارش داده که از میان این تروریست ها، ۵ نفر ایرانی و ۲ نفر از کشورهای همسایه بودند که از افراد بازداشت شده، هفت جلیقه انفجاری و مقدار زیادی مهمات کشف شده است.

این درگیری دو روز پس از درگیری دیگری میان پلیس با افراد مسلح در شهرستان رودان استان هرمزگان صورت می گیرد که چهار کشته برجای گذاشت. گروهی که نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، آنها را «اشرار مسلح» خواند که پرچم داعش حمل می کردند.

انصارالفرقان، یک گروه مسلح سنی است که در سال های گذشته، در جنوب شرقی ایران به نیروهای حکومتی حمله کرده است. این گروه پیشتر تهدید کرده بود که برای انتقام از اعدام زندانیان سنی اقدام به حملات انتحاری خواهد کرد.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در اردیبهشت ۱۳۹۴ اعلام کرده بود «هشام عزیزی» معروف به «ابوحفص البلوشی» فرمانده سیاسی- نظامی گروه انصار الفرقان را کشته است.

محمود علوی، عربستان سعودی را حامی این گروه ها دانست و تصریح کرد: «اخباری داریم که نشان می‌دهد آنها از کشورهای همسایه مزدورانی را برای ایجاد ناامنی در ایران اجیر می‌کنند.

روز گذشته نیز محمدجواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی در مجمع اسلو در نروژ گفته بود اطلاعاتی دارد که عربستان سعودی از «تروریست ها» در نزدیکی مرزهای ایران حمایت و پشتیبانی می‌کند.

با این حال وزاری خارجه و اطلاعات جمهوری اسلامی به جزییات اطلاعاتی که به گفته آنان در اختیارشان است اشاره ای نکردند. پیشتر نیز محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران، عربستان سعودی را متهم کرد که در حملات تروریستی هفته گذشته تهران دست داشته‌‌ است. آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی نیز دو روز بعد از حملات تروریستی تهران پیام تسلیت کوتاهی در این‌باره صادر کرد و این حملات را به عربستان سعودی نسبت داد. این درحالی است که حسن روحانی در پیام تسلیت خود پس از حوادث تروریستی تهران از ضرورت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم خبر داد.

همزمان گزارشها حاکی است که یک «گروه تروریستی» نیز در استان کردستان شناسایی شده است. اما از جزییات این گروه اطلاعات بیشتری منتشر نشده است.

پس از حملات روز ۱۷ خرداد به آرامگاه آیت‌الله خمینی و مجلس شورای اسلامی، وزیر اطلاعات و مقامات انتظامی جمهوری اسلامی از دستگیری تعدادی در این رابطه و تشدید تدابیر امنیتی خبر دادند.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More