شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

پروانه سلحشوری: چندین پرونده مانند زهرا کاظمی‌ داریم

 

پروانه سلحشوری رئیس فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه همانند پرونده زهرا کاظمی در ایران بسیار زیاد است، گفت جرم هیچ کدام از این افراد ثابت نشد اما در زندان به اتهام جاسوسی نگهداری شدند.

علی یونسی وزیر پیشین اطلاعات طی‌گفت‌وگویی با روزنامه ایران در روز یک‌شنبه ۶ اسفند گفت برخلاف تشخیص وزارت اطلاعات دولت اصلاحات، سعید مرتضوی اصرار بر جاسوس بودن زهرا کاظمی داشت که در نهایت منجر به مرگ این شهروند ایرانی - کانادایی شد.

سلحشوری رئیس فراکسیون زنان مجلس در واکنش به اظهارات اخیر علی یونسی روز سه‌شنبه ۸ اسفندماه این پرسش را مطرح کرد که چرا چنین افشاگری از سوی یونسی الان باید صورت گیرد؟ آیا گفتن چنین اظهاراتی فایده‌ای برای زهرا کاظمی دارد؟

زهرا کاظمی خبرنگار و عکاس ایرانی - کانادایی سال ۸۲ در سفر خود به تهران هنگام ناآرامی‌ها و اعتراضات دانشجویی، به جرم عکاسی از تجمع برخی از خانواده‌های زندانیان در مقابل زندان اوین، بازداشت و در زندان در گذشت.

سلحشوری همچنین گفت: «در چندسال اخیر چندین پرونده همانند خانم کاظمی داشته‌ایم که هیچ کدام جرمشان ثابت نشد و در زندان به اتهام جاسوسی نگهداری شدند».

این عضو فراکسیون امید از حسن روحانی رئیس جمهور ایران خواست تا از اختیارات قانونی خود برای حمایت از زندانیان  سیاسی با این‌گونه اتهام زنی‌ها استفاده کند.

 

  • وقتی حکم دادگاه برای سعید مرتضوی بی‌اثر است

رئیس فراکسیون زنان مجلس همچنین در خصوص اتهام‌های سعید مرتضوی، عنوان کرد: «مگر پرونده‌های که برای مرتضوی بازشده و احکامی که برای وی صادر شده است توانسته او را به عنوان یک مجرم در زندان نگهدارد؟

پرونده فوت زهرا کاظمی پس از گذشت سال‌ها در دستگاه قضایی جمهوری اسلامی به سرانجامی نرسید و تنها متهم پرونده یکی از کارمندان رده پایین وزارت اطلاعات بود که در نهایت تبرئه شد.

 

  • سکوت مشکوک یونسی

سلحشور با انتقاد از سکوت یونسی و دولت اصلاحات در مورد پرونده زهرا کاظمی افزود سکوت یونسی تا الان جای بسی سؤوال دارد، اگر دلایل موجه نباشد قطعاً در این خصوص کوتاهی شده است.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More