شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

پایان دومین جلسه رسیدگی به پرونده «حمید بقایی»


حمید بقایی که برای حضور در دومین جلسه رسیدگی به پرونده‌اش  وارد دادگاه ویژه کارکنان دولت مستقر در ساختمان شماره ۲ قوه قضاییه شده بود،  پس از پایان دادگاه به همراه وکلایش محل برگزاری دادگاه را ترک کرد.
به گزارش ایسنا، حمید بقایی معاون رییس جمهور در دولت نهم و دهم، در بدو ورود به شعبه ۱۰۵۷ دادگاه ویژه کارکنان دولت مدعی شد: این دادگاه سیاسی است. او به خبرنگاران گفت که از سال ۹۰ تا به امروز عده‌ای ما را متهم به فساد و جریان انحرافی کردند.

بر اساس گزارش‌ها، علی‌اکبر جوانفکر نیز قبل از ورود بقایی به دادگاه در محل حضور یافت، ولی اجازه حضور در دادگاه به او داده نشد.
اولین جلسه رسیدگی به پرونده حمید بقایی در تاریخ ۲۵ مهر ماه در شعبه مذکور برگزار شد.
علی اصغرحسینی، وکیل مدافع حمید بقایی بعد از اتمام نخستین جلسه دادگاه  از روند رسیدگی به پرونده ناراضی و گفت: «از نظر ما کیفرخواست دارای ایرادات شکلی بود. روند رسیدگی دادسرا از نظر ما ایراداتی داشت که آنها را مطرح کردیم و دادگاه ایرادات را پذیرفت.»
حسینی می‌گوید موارد اتهامی در حد تخلف است و هیچ کدام جرم نیست، ولی برای همه دفاع داریم و دفاعیات را بعد از این‌که کیفرخواست اصلاح شد به دادگاه ارایه می‌دهیم.

بقایی در روز یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶ با حکم بازپرس پرونده سابق خود از مقابل خانه‌اش بازداشت و پس از تعیین وثیقه ۵۰ میلیارد تومانی در دادسرا و تهیه نشدن آن زندانی شد.

در ۲۵ تیر ۱۳۹۶ غلامحسین محسنی اژه‌ای در یک نشست خبری اتهامات حمید بقایی را «تصرف غیرمجاز، اختلاس و تبانی در معاملات دولتی» اعلام کرد. اژه‌ای همچنین گفت: «در روزهای اول هم که تحقیق انجام می‌شد، مورد دیگری مطرح شد که دو میلیون یورو در اختیار متهم (حمید بقایی) بوده که این را باید به جای دیگری می‌داده، ولی این در هیچ جایی ثبت و ضبط نشده که این موضوع هم باید پیگیری شود.»

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More