شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

وزیر دفاع دلیل تأخیر در پرداخت حقوق نیروهای مسلح را اعلام کرد

 

وزیر «دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح»، درخصوص تأخیر و کسری پرداخت حقوق نیروهای مسلح توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، دوشنبه ششم شهریورماه، گفت: «وزارت دفاع به موضوع معیشت نیروهای مسلح توجه ویژه‌ای دارد».

او تأکید کرد که تلاش می‌کند قانون درمورد معیشت کارکنان نیروهای مسلح، به‌ویژه بازنشستگان اجرا شود.

حاتمی همچنین گفت که حقوق نیروهای مسلح، ۲۰درصد نسبت‌به سایردستگاه‌ها بیشتر است و این تفاوت، به‌دلیل سختی کار و وضعیت خاص کاری آنهاست که باید این موضوع پی‌گیری شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پاسخ به این موضوع که «گفته می‌شود حقوق مردادماه نیروهای مسلح با تاخیر پرداخت شده و تنها حقوق ۲۳روز از مردادماه را دریافت کرده‌اند»، گفت: «حتماً حقوق کارکنان نیروهای مسلح کامل پرداخت می‌شود؛ این موضوع، مربوط به یک اختلاف محاسبه‌ای بین نیروهای مسلح و بخش‌های مرتبط همانند سازمان برنامه است.

امیر حاتمی درنهایت، خاطرنشان کرد: «این موضوع درحال پی‌گیری و رسیدگی است؛ یک اختلاف محاسبه در بودجه است که حتماً به نتیجه می‌رسد و جای دغدغه‌ای برای کارکنان نیروهای مسلح نیست».

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: «آن چیزی که نیروهای مسلح برداشتشان بود که مربوط به بخش حقوق است، پرداخت شده و استنباط سازمان برنامه این است که مابقی در همین پولی که این ماه تخصیص پیدا کرده، وجود دارد؛ ولی نیروهای مسلح معتقدند که این وجود ندارد؛ این موضوع یک اختلاف محاسبه است که رسیدگی می‌شود».

حاتمی درمورد پرداخت مابه‌التفاوت احتمالی به نیروهای مسلح، گفت: «پرداخت مابه‌التفاوت حتمی است و حتماً حقوق کارکنان نیروهای مسلح پرداخت خواهد شد و چیزی از حقوق آن‌ها کسر نخواهد شد».

این سخنان وزیر دفاع، در حالی است که در روزهای گذشته، در شبکه‌های اجتماعی و بسیاری از رسانه‌های خبری، اخباری در زمینه‌ی تأخیر در پرداخت حقوق و کاهش دریافتی نیروهای مسلح منتشر شده بود. تعدادی از سربازان وظیفه‌ی مشغول به خدمت در ارتش نیز در شبکه‌های اجتماعی از عدم دریافت حقوق مردادماهشان خبر داده بودند.

روز یکشنبه پنجم شهریور، احمد امیرآبادی، عضو هیأت‌رئیسه‌ی مجلس نیز گفت که حقوق ماه مرداد نیروهای مسلح، شامل ارتش، سپاه و ستاد کل نیروهای مسلح ایران، با حدود یک هفته تأخیر پرداخت شده و تنها حقوق ۲۳ روز از مردادماه بوده است.

به گفته‌ی امیرآبادی، کاهش دریافتی و تأخیر در پرداخت حقوق پرسنل نیروهای مسلح، به دلیل اختلاف میان «ستادکل نیروهای مسلح» و «سازمان برنامه‌وبودجه» بوده است. او در این زمینه توضیح داد که سازمان برنامه‌وبودجه از ستادکل خواسته تا حقوق‌ها را از اعتباری که در قانون بودجه در ردیف «تقویت بنیه‌ی دفاعی» آمده است، تأمین کند؛ اما مقام‌های ستادکل زیر بار نرفته‌اند و به همین دلیل، بودجه برای پرداخت حقوق‌ها کافی نبوده است.

 

سردار باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز روز شنبه چهارم شهریورماه، در مراسم معارفه‌ی سرلشکر موسوی، به‌عنوان «فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران»، تأکید کرده بود که «همه‌ی ما وظیفه داریم به ارتش در حل مشکلات معیشتی کارکنانش کمک کنیم».

پیش‌تر، در اردی‌بهشت‌ماه سال جاری نیز خبرهایی از تأخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح منتشر شده بود.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More