شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

وزارت اطلاعات از شناسایی چند تیم تروریستی خبر داد

 

وزارت اطلاعات ایران، در اطلاعیه‌ای، اقدامات جدید خود را در برخورد با معترضان  تشریح کرد و از شناسایی و دستگیری چند تیم تروریستی خبر داد.
در اطلاعیه‌ای که این وزارتخانه‌ منتشر و رسانه‌های ایران آن‌را روز چهارشنبه ۲۰دی‌ماه، بازتاب داده‌اند، آمده است: «سربازان گمنام امام زمان (نیروهای وزارت اطلاعات)، با رصد اطلاعاتی و بهره گیری از گزارشات مردمی، برخی عوامل آشوب، اغتشاش، قتل و ضرب و شتم مردم و ماموران ناجا، تخریب و سرقت اموال عمومی و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی جامعه را شناسایی و دستگیر کند.»
 

در بخش دیگری از این اطلاعیه همچنثن به  شناسایی، دستگیری و انهدام برخی تیم هایی که وزارت اطلاعات آنها را تروریست خوانده  نیز اشاره شده است.
وزارت اطلاعات گفته است که در مناطقی چون سردشت، ورامین، تیم هایی را با هدف اقدامات تروریستی در حال فعالیت بوده را شناسایی و دستگیر کرده است.
براساس گزارش منتشر شده از سوی وزارت اطلاعات، شماری از تحریک‌کنندگان مردم در فضای مجازی که در برخی استان ها فعالیت می کردند نیز دستگیر شدند.
بر اساس اطلاعات موجود در این گزارش منتشر شده، هسته عملیاتی معترضان شهرستان ایذه و بازداشت متهم م – ص که قصد به آتش کشاندن منزل یکی از مسئولان این شهرستان را داشت، نیز شناسایی و دستگیر شد.

 

  • موارد کشته شده عمدتا مشکوک است

هم‌زمان با انتشار اطلاعیه وزارت اطلاعات، سرلشکرمحمد باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح، در حاشیه بازدید از نمایشگاه عملکرد و دستاوردهای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، به حوادث اخیر اشاره و با بیان اینکه کشته‌هایی که در ناآرامی‌های اخیر اتفاق افتاده عمدتا مشکوک است، گفت: «شورش‌های هفته گذشته حتی یک مورد سراغ نداشتیم که از نیروهای انتظامی، سپاه یا بسیج با اسلحه به خیابان آمده باشند؛ چراکه طبق دستورالعمل‌های ستاد کل نیروهای مسلح، این موضوع ممنوع است و هیچ‌کس با اسلحه به خیابان نمی‌آید.»
او در ادامه تصریح کرد: «حداکثر تحمل را در اتفاقات اخیر علیه اغتشاشگران داشتیم و سعی شد تا با صحبت کردن و نصیحت کردن جنبه‌های خطرناک تعرض کنترل و پیشگیری شود.»
به گفته او موارد کشته‌هایی که اتفاق افتاده عمدتا مشکوک است؛ چراکه تیراندازی‌های صورت گرفته از پشت سر و یا مناطق نامشخص اجرا شده که در دست بررسی است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More