شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

وزارت اطلاعات از دستگیری یک گروه وابسته به داعش در روز قدس خبر داد

 

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی با انتشار اطلاعیه‌ای در روز شنبه سوم تیر اعلام کرد که اعضای یک گروه تروریستی وابسته به «دولت اسلامی»، داعش، را دستگیر کرده است.

براساس این اطلاعیه، اعضای این گروه که قصد انجام اقدامات تروریستی را داشتند، روز جمعه همزمان با روز قدس دستگیر شدند. این اطلاعیه می‌افزاید: دستگیرشدگان قصد انجام عملیات  در «استان‌های عمقی و شهرهای مذهبی کشور» را داشته‌اند.

وزارت اطلاعات درباره تعداد بازداشت‌شدگان، مکان بازداشت‌ و یا شهرها و استان‌هایی که قرار بوده این گروه تروریستی در آنها عملیات انجام دهند، توضیح نداده است.
به گفته وزارت اطلاعات این افراد پیشتر شناسایی شده بودند و قبل از هر گونه اقدام به همراه تجهیزات انفجاری و انتحاری بازداشت شدند.
بنا بر اطلاعیه وزارت اطلاعات از این گروه تروریستی «سه قبضه کلاشنیکف، یک قبضه مسلسل برتا به همراه صدا خفه کن، دوربین دید در شب، سه کمربند انتحاری، سه گوشی تجهیزشده جهت انفجار از راه دور، مقادیر زیادی فشنگ، مواد پیش‌ساز بمب، فتیله انفجاری، کیت‌های انفجاری، وسائل الکترونیکی، بیسیم و سایر ابزارهای فنی ساخت بمب کشف و ضبط  شده اشت.»
از زمان حمله تروریستی گروه داعش به آرامگاه آیت‌الله خمینی و مجلس شورای اسلامی ایران در ۱۷ خرداد امسال مقامات امنیتی تا کنون بارها از دستگیری یا کشته شدن افراد وابسته به گروه داعش در ایران خبر داده‌اند.

وزارت اطلاعات ایران روز جمعه ۱۹ خرداد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «۴۱ نفر از اعضای گروه داعش» را دستگیر کرده و از آنها اسناد و مدارک و تجهیزات به دست آورده است. پیش از این نیز اعلام شده بود که هفت نفر در استان فارس و دو نفر در کرمانشاه بازداشت شده‌‌اند.

روز ۲۴ خرداد نیز محمود علوی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی، اعلام کرد که در جریان انهدام یک تیم تروریستی در چابهار، ۲ عضو آن کشته و ۵ نفر دیگر زخمی شده اند. وی همزمان از شناسایی و انهدام یک تیم تروریستی در کردستان خبر داد که به گفته‌ی وزارت اطلاعات قصد انجام اقداماتی در ایام شب‌های قدر را داشته‌اند، و از آنها  مقادیر زیادی سلاح و جلیقه انتحاری کشف شده است.
روز ۱۷ خرداد، حمله به  مجلس شورای اسلامی  و آرامگاه آیت‌الله خمینی ۱۷ نفر کشته و بیش از ۵۰ نفر زخمی شدند. ساعتی پس از حملات تهران، داعش در سایت خبری خود «اعماق» مسئولیت این حملات را برعهده گرفت.
در واکنش به این حمله، سپاه پاسداران شامگاه یک‌شنبه ۲۸ خرداد در اقدامی بی‌سابقه ۶ موشک به مواضع گروه داعش در سوریه پرتاب کرد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More