شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

وزارت ارتباطات: رمز عبور سایت‌های خبری هک شده یکسان بود

 

مرکز فنی وزارت ارتباطات ایران طی گزارشی در خصوص حمله‌ی سایبری اخیر به وب‌سایت‌ها و پورتال‌های خبری، اعلام کرد که رمز عبور سایت‌های خبری هک شده یکسان بوده است.

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای (ماهر)، وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، طی گزارشی  که روز دوشنبه ۲۲ بهمن‌ماه منتشر کرد تاکید کرد که تمامی سایت‌های خبری مورد حمله،‌ دارای نام کاربری و کلمه‌ی عبور پیش فرض و یکسان بوده است.

همچنین آدرس پست الکترونیکی راهبر ارشد سامانه با سطح دسترسی بالا برابر *****@gmail.com مطابق نام کاربری و کلمه عبور استفاده شده که نشان می‌دهد حداقل موارد امنیتی رعایت نشده است.

ساعت ۱۰ شب روز ۲۱ بهمن‌ماه، خبرهایی مبنی‌بر مرگ آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران با فاصله‌ی چند دقیقه‌، در وب‌سایت‌های «آرمان امروز»، «ستاره صبح» و «قانون» منتشر شد.

پس‌از انتشار خبر، حساب توییتر روزنامه‌ی قانون، از هک‌شدن سایت آن روزنامه و انتشار اخبار جعلی بر روی آن و همچنین خارج شدن سایت از دسترس مخاطبان خبر داد.

در ادامه گزارش گروه فنی مرکز ماهر آمده است که تمامی این سامانه‌ها توسط یک شرکت و در بستر سیستم عامل ویندوز توسعه داده شده‌اند، ضمن اینکه شرکت تولیدکننده نرم‌افزار این سامانه‌ها مجری بیش از ۳۰ وب‌سایت خبری است.

مرکز ماهر همچنین هشدار داده است که تهدید اخیر کماکان برای این سایت‌ها وجود دارد و لازم است این وب‌سایت‌ها سریعاً تمهیدات امنیتی مناسب را اعمال کنند.

همچنین این مرکز مدعی شد بر اساس ۵ آی‌پی استخراج شده، مبدأ حملات کشورهای انگلستان و آمریکا بوده است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More