شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

واکنش دادستان تهران به انتقادها از قوه قضاییه: جوسازی است

 

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، روز سه‌شنبه ۹آبان، در پانزدهمین نشست شورای معاونان دادستانی تهران، در واکنش به پیام ویدئویی اخیر محمود احمدی‌نژاد و سخنان حمید بقایی در انتقاد از قوه قضاییه گفت: "برخی متهمان و جریانات سیاسی حامی آنان مدعی‌اند که قوه قضاییه در مبارزه با فساد، سیاسی عمل می‌کند؛ از نظر دادستانی تهران، در مبارزه با فساد هیچ فردی، مصونیت ندارد".
 

به گزارش خبرگزاری میزان، دادستان تهران شگرد برخی متهمان به فساد را «مظلوم‌نمایی» خواند و تصریح کرد: "غالباً این افراد زمانی که با تعقیب قضایی مواجه می‌شوند، اقدام به جوسازی نموده و با ادعاهایی چون دادگاه علنی تشکیل دهید تا حقایق را بگوییم، مظلوم‌نمایی می‌کنند؛ در حالی که تشکیل دادگاه علنی به تشخیص محکمه رسیدگی کننده است".

دادستان تهران شگرد دیگر متهمان را «تهدید به افشاگری» اعلام کرد و با تاکید بر این‌که دادستان وظیفه خود دائر بر تعقیب، تحقیق و صدور کیفرخواست را انجام می‌دهد و دادگاه نیز محاکمه می‌کند، افزود: "چنانچه متهمان این پرونده‌ها ادعایی دارند، به جای تهدید به افشاگری، در دادگاه از خود دفاع نمایند".

جعفری دولت‌آبادی «راه‌اندازی کمپین در فضای مجازی» را از دیگر روش‌های متهمان دانست و هدف از چنین اقدامی را اعمال فشار بر قوه قضاییه به‌منظور افشای محتویات پرونده‌ها خواند. به گفته‌ی دادستان تهران توهین به قاضی و افترا زدن به نهادهای رسمی کشور، صرفاً با هدف تزلزل عزم قضات در رسیدگی‌های قضایی به عمل می‌آید و قوه قضاییه با این فرافکنی‌ها عقب‌نشینی نمی‌کند.

دادستان تهران در سخنانش از فرد خاصی نام نبرد اما به نظر می‌رسد اشاره او به محمود احمدی‌نژاد و حمید بقایی باشد که اخیرا انتقادهای تندی را علیه قوه قضاییه مطرح کردند.

محمود احمدی نژاد، مهرماه سال‌جاری، با انتشار ویدئویی ضمن انتقاد شدید از قوه قضاییه، صادق آملی‌لاریجانی، رئیس این قوه را به قربانی کردن وی و یارانش برای اهداف سیاسی متهم کرد.

حمید بقایی، معاون اجرایی محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری سابق ایران، نیز چندی پیش اتهامات مطرح شده علیه خود را سیاسی خواند وگفت: "نه ۶۳ حساب شخصی دارم، نه دخترم جاسوس انگلیس است و نه برادرم فاسد".
اشاره حمید بقایی به موضوع حساب‌های شخصی صادق آملی‌لاریجانی، رئیس قوه قضائیه و خبرهای منتشر شده در وبسایت آمدنیوز درباره جاسوسی زهرا لاریجانی، دختر رئیس قوه قضاییه و  گمانه‌ها درباره فساد فاضل لاریجانی، برادر صادق لاریجانی است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More