شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

هشدار جعفری در مورد ناامنی پایگاه‌های آمریکا در منطقه، در صورت تحریم سپاه

 

محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هشدار داد که اگر امریکا بخواهد تحریم سپاه و تحریم برنامه‌ی دفاعی ایران را دنبال کند، پیش از آن، باید پایگاه‌های منطقه‌ای خود را تا عمق هزار کیلومتری اطراف ایران جمع‌آوری کند.

به گزارش سپاه نیوز، جعفری، روز چهارشنبه ۲۸ تیرماه، در همایش فرماندهان نیروی زمینی سپاه که در مشهد برگزار شد، با تأکید بر اینکه توانمندی موشکی کشور، به‌هیچ‌عنوان قابل معامله و حتی مذاکره نیست، گفت: «ما از توان موشکی، همان‌گونه دفاع می‌کنیم که مردان غیرت‌مند، از ناموس خود دفاع می‌کنند».

فرمانده کل سپاه، توان موشکی ایران در هوا ، دریا و زمین را به‌سرعت در حال رشد دانست و با اشاره به جایگاه و اهمیت توانمندی موشکی در ایجاد قدرت بازدارندگی، گفت : «موشک‌های نقطه‌زنی که در عملیات اخیر موشکی علیه تروریست‌های تکفیری، کیلومترها دورتر از مرزهای کشور با دقت و موفقیت به اهداف اصابت کرد، در حال توسعه‌ی کمی است».

جعفری با اشاره به اینکه «قدرت معنوی انقلاب اسلامی، توان تسلیحاتی نیروهای مسلح و غرش موشک‌های سپاه»، ایران را به یک قدرت بزرگ منطقه‌ای و حتی جهانی تبدیل کرده است، گفت: «دامنه‌ی نفوذ معنوی انقلاب اسلامی، آن‌قدر گسترده شده که ما در اکثر نقاط جهان، خود را هم‌جوار با منافع امریکا می‌بینیم‌».

فرمانده کل سپاه پاسداران، تحریم‌های جدید  S722 علیه توان دفاعی و موشکی سپاه را نقض برجام دانست و هشدار داد: «اگر امریکا بخواهد موضوع تحریم دفاعی و تحریم سپاه را دنبال کند، قبل از آن، باید پایگاه‌های منطقه‌ای خود را تا عمق هزار کیلومتر، در اطراف ایران جمع‌آوری کرده و بداند اشتباه محاسباتی خود را با هزینه‌ی بالایی باید تصحیح کند».

محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز دوشنبه، ۲۶ تیرماه، در روز نخست همایش فرماندهان نیروی زمینی سپاه، قدرت موشکی ایران را دفاعی و غیرقابل مذاکره خوانده و هشدار داده بود که قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی و اعمال تحریم بر آن، ریسک بزرگی برای آمریکایی‌ها و پایگاه‌ها و نیروهای آن‌ها در منطقه است.

محمدعلی جعفری در ادامه‌ی سخنانش، هدف از اعمال تحریم‌ علیه سپاه و توان دفاعی ایران را  «قرار دادن مردم مقابل هم» و «دربرابر منافع ملی» دانست و اعلام کرد که مردم ایران در این زمینه، «بی‌صبرانه در انتظار موضع‌گیری مقتدرانه‌ی مسؤولان سیاست خارجی کشور هستند».

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More