شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

هشدار تند رهبر جمهوری اسلامی به احمدی‌نژاد

 

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در سخنانی تند که به نظر می‌رسد در واکنش به انتقادات اخیر احمدی‌نژاد، رییس جمهور پیشین ایران از دستگاه قضا و رییس قوه قضاییه بیان شده است، به وی هشدار داد: «کسانی که کشور در اختیارشان هست یا بوده دیگر حق ندارند علیه کشور حرف بزنند.»

رهبر جمهوری اسلامی چهارشنبه ۶ دی ماه در دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، تاکید کرد: «آن کسانی که همه امکانات کشور دستشان هست یا بوده حق ندارند نقش اپوزیسیون بازی کنند.»

به گزارش ایسنا، آیت‌الله خامنه‌ای در سخنان خود، ضمن بیان اینکه گروهی درست همان کار «دشمن» را در داخل انجام می‌دهند، افزود: «در داخل هم گروهی، درست کار دشمن را که ناامید و بدبین کردن، متهم کردن، دروغ‌های شاخدار دشمن‌ساز را در ذهن مردم جا انداختن؛ را انجام می‌دهند.»

وی «دین» این گروه را «سیاسی» خوانده و تصریح کرد: «این‌ها دینشان سیاسی است؛ به‌جای آنکه سیاستشان دینی باشد، دینشان سیاسی‌کاری است.»

آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه سخنانش ضمن اشاره به این‌که تهمت و لجن‌پراکنی حرام است، گفت: «این‌که برداریم همین‌طوری بی‌هوا این قوه و آن قوه را بدون هیچ تمییزی محکوم کنیم، هنری نیست. هر بچه‌ای هم می‌تواند سنگ بردارد و شیشه‌ها را بشکند.»

رئیس‌جمهور پیشین  ایران، روز دوشنبه ۴دی با مطرح کردن ۲۹اشکال ساختاری و رفتاری  قوه قضائیه ایران،  به ارزیابی عملکرد قوه قضاییه ایران پرداخته بود.

وی همچنین ضمن اینکه خواستار تشکیل «شورای عالی قضایی» شد، تاکید کرده بود که  برای رسیدن به این منظور باید قانون اساسی جمهوری اسلامی تغییر کند.

از سوی دیگر رهبر جمهوری اسلامی در این زمینه اشاره کرده است:« همه‌ی مدیران جمهوری اسلامی از اول تا امروز، خدمات مهمی انجام داده‌اند؛ خب ما بودیم و از نزدیک دیده‌ایم؛ البته صدماتی هم زده‌اند.»

وی درعین حال تاکید کرد: «انسان باید خدمات دولتی‌ها و قضایی‌ها و مجلسی‌ها را در طول زمان، هر چه بوده، سپاسگزاری کند، صدمات را هم باید نقد کرد، منتها نقد منصفانه و مسوولانه، نه نقد همراه با تهمت.»

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More