شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نماینده مجلس: مخالفت با حضور زنان در ورزشگاه‌ها خلاف منشور حقوق شهروندی است

 

عبدالکریم حسین زاده، رئیس فراکسیون حقوق شهروندی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از ادامه ممنوعیت حضور بانوان ایرانی در ورزشگاه‌ها گفت که چنین امری در تعارض با حقوق شهروندی است.

 

عبدالکریم حسین زاده، رئیس فراکسیون حقوق شهروندی مجلس شورای اسلامی

 

حسین‌ زاده، یکشنبه ۱۲ فروردین در گفتگو با خبرگزاری رسمی مجلس «خانه ملت»، درباره ممنوعیت حضور بانوان درورزشگاه‌ها گفت: «حضور زنان در ورزشگاه حق طبیعی‌شان است و اگر اکنون گروهی از مردان مدعی هستند که امکان حضور زنان در ورزشگاها وجود ندارد، ناشی از ضعف در خود آن‌ها است که نتوانسته‌اند شرایط فرهنگی را به گونه‌ای پیش ببرند که اکنون زنان از حق طبیعی خود محروم نشوند».

وی با تاکید بر اینکه ادامه این شرایط، عواقب جهانی بسیاری برای ورزش ایران به ویژه فوتبال به دنبال خواهد داشت و این مسئله در زمان سفر رئیس فدراسیون جهانی فوتبال به ایران نمایان شد، افزود: «وجود نشاط سالم در بین خانواده‌ها یک مسئله اساسی، ضروری و لاینفک برای زندگی شهری امروز جامعه است و با توجه به اینکه ما جزء کشورهای غیرخوشحال دنیا هستیم نیاز به وجود چنین فضاهایی حس می‌شود».

رئیس فراکسیون حقوق شهروندی مجلس در پایان با بیان اینکه همواره در قوانین کشور از برابری حقوق زن و مرد گفته شده است و ممنوعیت ورود بانوان ایرانی به ورزشگاه‌ها بر خلاف منشور حقوق شهروندی است، تصریح کرد: « اینکه به دلیل رفتار نامناسب آقایان، خانم‌ها از رفتن به استادیوم محروم شوند قابل قبول نیست و در این زمینه مردان ایرانی نیز باید اعتراض خود را به این موضوع بیان کنند».

اخیرا در زمان برگزاری دربی هشتاد و ششم پایتخت بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس که اوایل اسفند سال گذشته در ورزشگاه آزادی و در حضور جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا برگزار شد، زنانی که برای دیدن این بازی به ورزشگاه آزادی مراجعه کرده بودند با برخورد سنگین پلیس و نیروهای امنیتی مواجه شده و در نهایت ۳۵ نفر از آن‌ها بازداشت شدند.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران نیز در دیدار با اینفانتینو به او قول داد که به زودی شرایط حضور بانوان در استادیوم‌های فوتبال ایران را فراهم آورد. رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال هم در بازگشت از سفر ایران به سوئیس به صراحت اعلام کرد که دولت ایران باید به قانون ممنوعیت حضور بانوان در ورزشگاه‌های این کشور پایان دهد که در غیراین صورت با برخورد سخت‌تر فیفا روبرو خواهد شد.

درحال حاضر ایران تنها کشور در جهان است که بانوان حق ندارند آزادانه در ورزشگاه‌های محل برگزاری رقابت‌های ورزشی به خصوص فوتبال حضور یافته و به تماشای این رشته پرطرفدار بنشینند. چندی قبل سران کشور عربستان به قانون ممنوعیت حضور بانوان در ورزشگاه‌های این کشور پایان دادند و زنان این کشور توانستند پس از سال‌ها در ورزشگاه‌ حاضر شده و رقابت‌های فوتبال باشگاهی این کشو را از نزدیک تماشا کنند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More