شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نماینده ارامنه جنوب ایران: نباید کهریزک دیگری تکرار شود

 

ژرژیک ابرامیان،نماینده ارامنه اصفهان و جنوب ایران  درباره وضیعت بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیرگفت: امیدوارم شاهد کهریزک دوباره نشویم. همان یکبار کافی بود. برخورد باید در چارچوب قانون باشد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس امروز یازدهم دی ماه در گفت و گویی با ایلنا به تشریح اعتراضات چند روزه در ایران پرداخت و گفت: اتفاقات اخیر یکسری خواسته‌‌های بجا ‌و بحق مردم است که در زمان خودش به آن اهمیت داده نشد و به صورت یک انرژی محبوس در‌آمد و بالاخره  امروز نمود عینی پیدا کرد. حال چرا به این خواسته‌ها در زمان خودش توجه نشد موضوعی است که باید بررسی شود.

نماینده ارامنه اصفهان و جنوب ایران در ادامه تشریح کرد: من خودم شاهدم  که روزهای متمادی مردم در جلوی مجلس برای رسیدن به خواسته‌هایشان تجمع می‌کردند اما کسی به آنها بها نمی‌داد. خب طبیعی است که همین بی‌توجهی‌ها زمینه‌ای برای بروز چنین اتفاقاتی شود ،از طرف دیگر زمینه‌های اعتراض که ایجاد شد دشمن هم که خواب نیست ،سعی می‌کند از این اتفاقات به نفع خودش بهره برداری کند.
به گفته این نماینده اقلیت‌های مناطق جنوبی ایران نه تنها بایستی به حرف معترضا‌ن توجه شود که حتما باید خواسته‌هایشان را  شنید  و در حد ممکن عملی کرد. البته آبرامیان معتقد است با اغتشاشگران نیز باید بی محابا برخورد شود.
ابرامیان در ادامه تصریح کرد:  در کنار این اعتراض‌ها  بخشی هم در حال سوء استفاده کردن و ایجاد اغتشاش هستند و دست به تخریب اموال عمومی  می‌زنند. هدف‌شان نیز معلوم است. اما از آن طرف عد‌ه‌ای دیگر از مردم خواسته‌هایی دارند که باید به آنها توجه شود این عده هیچ گاه دست به تخریب نزده و نمی‌زنند؛ بنابراین اگر این چند وجه را هوشمندانه تفکیک کرده  و براساس قانون  با هر کدام از این وجوه برخورد مناسب خودش  انجام شود چنان این نا‌آرامی‌ها فروکش خواهد کرد که خودمان هم تعجب می‌کنیم.
به گفته این نماینده مجلس شورای اسلامی، رییس دولت و مسؤولان بلندپایه نظام باید رو در رو، شفاف و بدون غل و غش با مردم صحبت کنند. همین موضوع خود به‌‌خود باعث آرامش می شود.

از روز پنج‌شنبه هفتم دی‌ماه، درپی انتشار فراخوان تجمع «نه به گرانی» در فضای مجازی، صدها نفر از معترضان به گرانی، ابتدا در شهرهای مشهد، نیشابور، کاشمر و یزد دست به تجمع زدند؛ تجمعاتی که در بعضی موارد به خشونت کشیده شد و به دستگیری ۵۲ نفر در مشهد منجر شد. روز جمعه هشتم دی‌ماه نیز معترضان در شهرهایی دیگر مانند کرمانشاه، تهران و بیرجند تجمعاتی تشکیل دادند. با گسترده‌تر شدن دامنه‌ی این تجمعات از روز شنبه نهم دی‌ماه، اعتراضات مردمی، به دیگر شهرهای کوچک و بزرگ ایران نیز کشیده شد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More