شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نتانیاهو نسبت به حضور نظامی جمهوری اسلامی در مرزهای اسرائیل هشدار داد

 

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل هشدار داده  کشورش اجازه نخواهد داد که جمهوری اسلامی ایران در نزدیکی جولان و مرزهای اسرائیل حضور نظامی داشته باشد.
نخست وزیر اسرائیل در نشست هفتگی کابینه تاکید کرد که این کشور تلاش‌های تهران را برای حضور نظامی در سوریه و مسلح کردن حزب‌الله با موشک‌های پیشرفته به دقت زیر نظر دارد.

روز شنبه سوم تیر، نیروی هوایی ارتش اسرائیل دو تانک سوریه را در نزدیکی بلندی‌های جولان هدف قرار داد. رسانه‌های سوریه از کشته شدن دو شهروند سوری در حمله هوایی اسرائیل خبر دادند. سخنگوی ارتش اسراییل گفته بود که از خاک سوریه ۱۰ خمپاره به این کشور شلیک شده و این حمله به تلافی شلیک خمپاره‌ها بوده است. با این حال اسراییل اعلام کرد که این حملات آسیب جانی در پی نداشته است. ارتش اسرائیل در همین حال گفته است، حملات خمپاره‌ای بخشی از جنگ میان معارضین با ارتش بشار اسد بوده است.

بر اساس بیانیه ارتش اسرائیل، این کشور منبع آتشباری را تانک‌های سوریه و یک قبضه توپ شناسایی کرد که در حال درگیری نظامی با معارضین بودند، اما از آنجا که اسرائیل «رژیم سوریه را مسئول اقدامات صورت گرفته از خاک این کشور می داند»، به آنها حمله کرد.

بنیامین نتانیاهو گفته است: «سیاست ما واضح است. ما هیچ گونه خمپاره، موشک و آتشی از خاک سوریه را تحمل نمی‌کنیم. ما به هر حمله‌ای که به خاک و علیه شهروندانمان بشود پاسخ می‌دهیم.»
نخست وزیر اسرائیل باردیگر تکرار کرد که اسرائیل هر اقدامی که لازم باشد برای جلوگیری از رسیدن تسلیحات به حزب الله از طریق سوریه و همچنین حضور نظامی جمهوری اسلامی در منطقه مرزی‌اش انجام می‌دهد.

آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع اسرائیل، نیز پنجشنبه اول تیر در سخنانی هشدار داد که  کشورش «هر زمان که لازم بداند برای دفاع از منافع خود، به سوریه حمله می کند».

ساعاتی پیش از حمله هوایی اسرائیل به تانک‌های ارتش سوریه، حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت «روز قدس» گفته بود: «اسرائیل بداند در هر جنگ آتی که با لبنان، سوریه یا غزه راه بیندازد، ده‌ها هزار نفر و چه بسا صدها هزار جهادگر از عراق، یمن، ایران، افغانستان و پاکستان وارد کارزار می‌شوند»
اسراییل همواره از افزایش حضور نظامی جمهوری اسلامی ایران  در جنگ سوریه و حضور شبه‌نظامیانش در منطقه ابراز نگرانی کرده است.
روز ۲۸ خرداد، جمهوری اسلامی ایران در اقدامی بی‌سابقه با شلیک ۶ موشک از استان‌های غربی کردستان و کرمانشاه؛ به مواضع داعش در دیرالزور سوریه حمله کرده است.
تهران این حمله را انتقام از داعش و هشدار به حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای «تروریست‌ها» خواند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More