شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نامه همسر احمدرضا جلالی به حسن روحانی؛ حقوق همسرم نقض شده است

 

ویدا مهران‌نیا، همسر احمدرضا جلالی، که به اتهام جاسوسی توسط قوه قضاییه جمهوری اسلامی به اعدام محکوم شده است، با ارسال نامه‌ای به حسن روحانی رییس جمهور ایران، از او درخواست کرده تا در راستای رعایت حقوق شهروندی، هیاتی بی‌طرف را برای بررسی نقض حقوق همسرش توسط وزارت اطلاعات تشکیل دهد.

او طی این نامه نسبت به اجرایی شدن وعده‌های روحانی در خصوص رعایت حقوق شهروندی اظهار امیدواری کرده است.

ویدا مهران نیا با اشاره به همدستی بازجویان وزارت اطلاعات در دولت حسن روحانی، با قاضی صلواتی و صدا سیما برای پخش فیلم اعترافات نمایشی همسرش، اعتراض خود را نسبت به نقض آشکار حقوق شهروندی او، فرزندان، مادر احمد رضا و خودش در دستگاه امنیتی کشور اعتراض کرد.

او در نامه خود نوشته:««جنابعالی به درستی فرمودید وزرا هر شش ماه یکبار به من و هر سال یکبار باید به مردم درباره نحوه اجرای حقوق شهروندی گزارش بدهند. با توجه به در خطر بودن جان همسرم از جنابعالی خواهشمندم در اسرع وقت دستور فرمایید ضمن خلع بازجویان خاطی و برحذر داشتن آنان از دخالت و فشار به دستگاه قضایی در ادامه رسیدگی و درخواست اعاده دادرسی چنین گزارشی از سوی هیاتی بیطرف و منتخب جنابعالی از عملکرد بازجویان وزرات اطلاعات در دولت جنابعالی در پرونده همسرم تهیه و در اختیارتان برای تصمیم‌گیری قرار دهند...»

مهران‌نیا می‌گوید در صورتی که روحانی به بررسی عملکرد وزارت اطلاعات در دولت خود بپردازد، متوجه خواهد شد که محافلی در وزارت اطلاعات وجود دارد که تیشه به ریشه حقوق شهروندی مطرح شده توسط رییس جمهور می‌زنند.

او در ادامه خطاب به روحانی می گوید:«به‌عنوان شهروند ایرانی که به جنابعالی دو بار رای‌ داده‌ام از شما می‌خواهم به وعده خود مبنی بر اجرای حقوق شهروندی آن هم در حوزه دولت خود یعنی عملکرد تعدادی بازجوی وزارت اطلاعات در قربانی نمودن همسرم و بازی با جان او و سرنوشت فرزندان و خانواده‌اش رسیدگی نمایید.»

در فیلم اعترافات پخش شده که «تیشه بر ریشه» نام داشت، احمد رضا جلالی خود را جاسوسی معرفی می‌کند که برای موساد، سازمان اطلاعات و امنیت اسراییل اطلاعات کار می‌کرده است.

تنها چند روز پس از پخش این اعترافات اجباری، احمد رضا جلالی در فایلی صوتی اعلام کرد که اعترافات پخش شده ، تحت فشار بوده و در جریان این اعترافات به وکیل و یا بازپرس دسترسی نداشته است.

او هرگونه همکاری با سرویس های امنیتی و اطلاعاتی خارجی و سازمان امنیت و اطلاعات اسراییل را رد کرده است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More