شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نامه احمدی‌نژاد به ۴۵ مرجع تقلید و سران نظام: این همه فساد را نمی‌بینید؟

 

محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری پیشین ایران، در نامه‌ای خطاب به ۴۵ مرجع تقلید و سران نظام، با طرح این پرسش که «آیا این همه فساد در ایران را نمی‌بینید؟» گفت که امروز در ایران، به‌جای رقابت برای خدمت، «جنگ قدرت» در جریان است.

نامه‌ای که متن آن، روز چهارشنبه ۲۲ فروردین‌ماه، در وب‌سایت دولت بهار، نزدیک به احمدی‌نژاد  منتشر شده است، روز دهم آبان‌ماه ۹۶، ازسوی احمدی‌نژاد، خطاب‌به ۴۵ مرجع تقلید و چند تن از سران نظام جمهوری اسلامی ایران، ازجمله ناصر مکارم شیرازی، محمود هاشمی شاهرودی و علی‌اکبر ولایتی نوشته شده است.

او در ابتدای نامه خود، ضمن انتقاد از عدم واکنش مراجع تقلید به بازداشت و اعتصاب غذای بقایی، نوشته فرض بر این است که مراجع و سران نظام، خبر «ظلم بزرگ» بر بقایی را نشنیده‌اند، چراکه در غیر این‌صورت، کار خیلی دشوار خواهد بود!

احمدی‌نژاد در نامه خود، مدعی شده است که بقایی به‌دلایل کاملاً غیرقضایی، مورد «بزرگ‌ترین ظلم‌ها» قرار گرفته است و «سندی دال بر تخلف» او وجود ندارد.

او در ادامه نامه، به شرایط بازداشت و تحت فشار بودن بقایی از سال‌های گذشته تاکنون اشاره کرده و نوشته بود: «دادستان در جرم عمومی مدعی‌العموم است؛ ولی وقتی خودش طرف دعوا است، حق ورود ندارد. مقامات قضایی اصرار دارند به هر ترتیب و با زیر پا گذاشتن تمام موازین قضایی، بالاخره برای ایشان محکومیت دست و پا کنند. هیچ تخلفی در پرونده وجود ندارد؛ چه برسد به جرم! لیکن ظاهراً برخی مقامات قضایی خودشان، هم قانونند و هم قانون‌گذار و هم دادستان و هم قاضی و هم شاکی و هم مجری».

احمدی‌نژاد با طرح چند پرسش، نوشته است که وقتی با فرد شناخته‌شده‌ای مانند بقایی این‌گونه رفتار می‌شود، با مردمی که صدایشان به جای نمی‌رسد، چگونه برخورد می‌شود؟

 

  • آیا اصول قانون اساسی تزیینی است؟

رییس جمهوری پیشین ایران، در بخش دیگری از این نامه، با اشاره به چند اصل قانون اساسی درمورد حقوق شهروندی که به میثاق ملی تبدیل شده، نوشت: «آیا این اصول تزیینی است؟»

احمدی‌نژاد در ادامه نامه خود، نوشت که قوه‌قضاییه با کوچک‌ترین انتقاد، «فاتحانه بر مظلوم می‌تازد» و خود قوه‌قضاییه شکایت می‌کند و خود نیز آن را مورد رسیدگی قرار می‌دهد. او این سؤوال را مطرح کرده است که «آیا رواست مقامات قضایی علناً با اتخاذ مواضع سیاسی از قدرت و اختیارات خود استفاده کنند؟»

 

  • آیا این همه فساد در ایران را نمی‌بینید؟

او در بخش دیگری از نامه خود با اشاره به سوءاستفاده‌های کلان، فاصله طبقاتی، بی‌اعتنایی به مردم، فشارهای طاقت‌فرسا بر اکثریت جامعه، بی‌اعتمادی عمیق بین مردم و مسؤولان و مشکلاتی که به گفته او، همه بخش ها را دربر گرفته است، پرسید که آیا این‌ها مشاهده نمی‌شود؟

او فزود: «چه حادثه ای باید اتفاق بیفتد تا حمیت‌ها و اراده‌ها برای دفاع از حق مردم و نجات کشور و انقلاب برانگیخته شود؟ آیا فرصت برای چنین کار مهمی همواره وجود خواهد داشت؟»

 

  • رقابت برای خدمت به «جنگ قدرت» تبدیل شده است

احمدی‌نژاد در نامه خود همچنین انتقاد کرده است که بسیاری از پست‌ و مقام‌ها به مناصبی برای «آقایی، اشرافیت، اعمال سلیقه شخصی و گروهی» و رقابت برای خدمت، به «جنگ برای قدرت» تبدیل شده است.

رییس جمهوری پیشین ایران، مدعی شده است که هرگز در دوران ریاست‌جمهوری خود، به‌دنبال ثروت و قدرت نبوده است.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More