شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نامه احمدی‌نژاد به رهبر ایران؛ فریاد مردم از وضع کشور به آسمان است

 

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق ایران، روز سه‌شنبه ۷آذرماه، در نامه ای سرگشاده به آیت الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، از عملکرد قوای سه گانه و به‌خصوص قوه قضاییه، به شدت انتقاد کرده و نوشته است: «نارضایتی عمومی از وضع کشور و دستگاه قضایی بی‌سابقه و فریاد قاطبه مردم از بی‌عدالتی و روابط نادرست به آسمان است.»
 

به گزارش سایت دولت بهار، که متن کامل این نامه را منتشر کرده، محمود احمدی نژاد در نامه‌ی خود خطاب به رهبری نوشته است: «مقام‌های قوه قضاییه، در افکار عمومی به هر دلیل متهم هستند و مواضع و تکذیب‌های پی‌درپی آنان نه تنها کمکی به بهبود شرایط نکرده بلکه وضع را بدتر کرده است.»
رئیس جمهور سابق ایران همچنین تاکید کرد که به بهانه‌های مختلف و با برخوردهای خشن، راه بر هر نوع نقد و اعتراض و آزادی بیان بسته شده و گروهی اندک و چند خانواده مشخص می‌کوشند  قدرت و مناصب اصلی را در انحصار خود داشته باشند و آن‌را در جهت تثبیت حاکمیت جناح‌ها و باندهای ثروت و قدرت به کار گیرند.
به تازگی محمود احمدی نژاد در ویدیویی که پس از بست نشینی حمید بقایی، منتشر کرد به تندی از قوه قضاییه و خانواده لاریجانی انتقاد کرد.

 

رئیس‌جمهور پیشین در نامه‌ی خود در توضیح وضعیت فعلی قوه قضاییه نوشته است: «مردم، مایوس از عدالت قضایی، در مقابل مجلس که نمایندگان، آن‌را خانه ملت می‌نامند، به تظلم می‌روند اما با همان رفتار قبلی بلکه تندتر، از سوی ضابطین مواجه می‌شوند. حتی یک نفر از مقامات مجلس نیز حاضر به گفتگو و شنیدن سخنان آنان نمی شود. یا اینکه کارگرانی که با تحمل سختی و فقر، ماه‌ها از دریافت همان حداقل حقوق ماهانه نیز محروم بوده و از پیگیری‌های مستمر از مسئولان مایوس شده و صدا به اعتراض بلند کرده‌اند، مورد ضرب و شتم و دستگیری و بازداشت قرار می گیرند.»

احمدی نژاد در نامه‌ی خود افزوده است: «اصرار غیر عادی و غیر موجه و غیر قانونی بر مواضع شخصی و سیاسی و دخالت دادن آن مواضع در امر قضا و بهره‌برداری از قدرت قضایی در مناسبات سیاسی، شخصی و خانوادگی، فرصت رسیدگی و اصلاح وضع دستگاه قضایی و مراقبت از خطا و ظلم و تلاش برای حل مسائل اصلی کشور و احقاق حقوق مردم را از آن مقامات سلب کرده است.»
 

رئیس جمهور سابق ایران در نامه‌ی خود شرایط امروز کشور را خطیر و طراحی‌های دشمنان برای ضربه زدن به ملت ایران را پیچیده توصیف کرده و گفته است: «به‌دلیل غفلت مسئولین و اثرگذاری برنامه‌های دشمنان، بحران‌های رکود بی‌سابقه اقتصادی، نقدینگی، بانکی، بیکاری، فقر و فاصله طبقاتی و تولید به وضعیت حادی رسیده و هر لحظه ممکن است کشور و مردم را با شرایط غیر قابل پیش‌بینی و مدیریت مواجه سازد.»
احمدی نژاد خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای گفته که علیرغم تلاش وی، شرایط جاری کشور، امید به تحقق آینده بهتر را، از رهگذر ساز و کارهای موجود، به حداقل رسانده است و افزوده: «اعتماد عمومی به صداقت و توانایی برخی مدیران ارشد و دستگاه‌های گوناگون برای مدیریت بحران و عبور دادن کشور از این شرایط، مدتهاست از خطوط قرمز عبور کرده و به صفر نزدیک شده است و رسانه ملی نیز که مسئولیت بسیار خطیری در این رابطه بر عهده دارد، خود از وضعیت مشابهی رنج می‌برد.»
او در نامه‌ی خود از مجلس شورای اسلامی نیز انتقاد کرده و نوشته است: «اغلب صداهایی که از مجلس به گوش می‌رسد نه تنها موجب دلگرمی مردم نیست بلکه بر دامنه نگاه منفی به ساختارهای نظام می‌افزاید.»
احمدی نژاد در نامه‌ی خود نوشته در گذشته بارها و به صورت حضوری و یا مکتوب مشکلات کشور را به اطلاع آیت لله خامنه‌ای رسانده است. او افزوده: «مردم با مراجعات متعدد و مکرر از سراسر ایران و با این باور که این‌جانب به حضرت‌عالی دسترسی دارم، به اصرار و به طور موکد می‌خواهند که سخن آنان و وضع کشور را به استحضار حضرت‌عالی برسانم.»
 

او با انتقاد از قوه مجریه نیز هشدار داده که مشکلات مدیریتی و اقتصادی وضع را به جایی رسانده که هر لحظه ممکن است کشور و مردم را با شرایط غیر قابل پیش‌بینی و مدیریت مواجه کند. احمدی‌نژاد در نامه‌ی خود از برجام هم انتقاد کرده و گفته است: «مقامات قوه مجریه با امید و اعتناء بیش از اندازه به نتایج توافق موسوم به برجام و یا تمرکز بیش از حد بر آن تقریباً سایر امور کشور را رها کرده‌اند. بازی با آمار و ارائه اطلاعات غیر واقعی از وضع کشور نیز مانند پاشیدن نمک بر زخم های عمیق مردم شده است. علیرغم اینکه فروش نفت افزایش یافته و درآمد و بودجه دولت طی سالهای اخیر بیش از سه برابر شده است اما وضعیت عمومی مردم و کشور به طور آشکار عقب‌گرد داشته است. اطلاعات و آمار واقعی نشان از حرکت به سوی بن‌بست در بخش‌های گوناگون دارد.»
احمدی‌نژاد ادامه وضع موجود را «برآورده شدن آرزوی تاریخی دشمنان» خوانده که به گفته‌ی او آنها را  به اجرای توطئه های خود مصمم‌تر و جری‌‌تر کرده است.
او در پایان تشریح این وضعیت برای آیت‌الله خامنه‌ای را وظیفه شرعی خود  و بنا به درخواست مردم توصیف کرده است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More