شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

مناظره‌های انتخاباتی پخش زنده ندارد

سلمان سامانی، سخن‌گوی وزارت کشور و رئیس کمیته‌ی حقوقی ستاد انتخابات اعلام کرد مناظرات نامزدهای انتخابات دوره‌ی دوازدهم ریاست‌جمهوری، پخش زنده نخواهد داشت و به‌صورت ضبط‌ شده از تلویزیون پخش می‌شود.
به گزارش تسنیم، این عضو ستاد انتخابات کشور گفت که امروز، پنج‌شنبه، ۳۱ فروردین ماه، در دومین جلسه‌ی «کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری»، ضوابط و چارچوب‌های تولید و پخش برنامه‌های انتخاباتی دوازدهمین دوره‌ی ریاست‌جمهوری مورد بررسی و تصویب قرار گرفته است.

در این جلسه که به ریاست وزیر کشور برگزار شد، محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور، عبدالعلی علی‌عسگری، رئیس سازمان صداوسیما، احسان قاضی‌زاده هاشمی، نماینده‌ی مجلس و عضو شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما، مسؤولان ستاد انتخابات کشور و نماینده‌ی ناظر شورای نگهبان حضور داشتند.

سخن‌گوی وزارت کشور افزود :این جلسه به منظور برخورداری برابر نامزدها از امکانات صداوسیما برگزار شده و قرار بر این است که مناظره‌ها و سایر برنامه‌ها با رویکرد حفظ بی‌طرفی و برابری نامزدها پخش شود.
سامانی همچنین با اشاره به پخش‌شدن مناظره‌ها به‌صورت برنامه‌ی از پیش ضبط‌شده، از پیش‌بینی گفت‌وگوی زنده‌ی تلویزیونی برای نامزدها خبر داد.

تصمیم پخش نشدن زنده‌ی مناظره‌های انتخاباتی در حالی مطرح شد که صبح امروز مرتضی میرباقری، معاون سیمای سازمان صداوسیما، مناظر‌ه‌های زنده‌ی تلویزیونی را مهم‌ترین و جذاب‌ترین بخش برنامه‌های صداوسیما در تبلیغات انتخاباتی دانست که مردم از این طریق بیشترین شناخت را از کاندیداها به دست‌ می‌آورند.
میرباقری دیگر برنامه‌های ویژه‌ی انتخاباتی را به این ترتیب اعلام کرد:

برنامه‌ی «صحبت مستقیم کاندیداها با دوربین» در شبکه‌ی یک سیما؛ برنامه‌ی «گفتگوی ویژه‌ی خبری» در شبکه‌ی دو؛ در شبکه‌ی سه، برنامه‌ای برای «پاسخ‌گویی به سؤالات جوانان»؛ در شبکه‌ی چهار، «پاسخ‌گویی به سؤالات کارشناسی در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی»؛ و در شبکه‌ی جام‌جم، برنامه‌ی «پاسخ‌گویی به سؤالات ایرانیان خارج از کشور».

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More