شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

مقایسه خامنه‌ای با وزیر تبلیغات هیتلر؛ هشدار درباره خطر فروپاشی ایران

 

ابوالفضل قدیانی، از اعضای ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، آیت‌الله خامنه‌ای را با یوزف گوبلز، وزیر تبلیغات هیتلر مقایسه کرده و گفته است که او در کشوری که آشکارا حق آزادی بیان سرکوب شده، مدعی وجود آزادی و حق انتخاب می‌شود.

قدیانی در این نامه که روز پنج‌شنبه ۱۶ فروردین منتشر شد، از علی خامنه‌ای خواست اگر صادق است، خود را در معرض انتخاب عمومی بگذارد.

او پیشتر نیز با انتقاد شدید از «رخوت و تسلیم‌طلبی اصلاح‌طلبان» از آنان خواسته بود، بر سر حقوق ملت با رهبر جمهوری اسلامی مصالحه نکنند.

قدیانی با اشاره به اعتراض‌های دی‌ماه سال ۱۳۹۶ و نام بردن از آنها با عنوان «قیام خودجوش و اصیل»، از به زندان انداختن معترضان انتقاد کرده و بر حق مسلم مردم برای راهپیمایی و اعتراض مطابق بر اصل ۲۷ قانون اساسی تاکید کرد.

او همچنین با انتقاد شدید از وضعیت اقتصادی کشور نوشت: «ویژه‌خواری و چنبره بنگاه‌های اقتصادی تحت تیول مستبد و استبداد» مشکل اصلی اقتصاد ایران است».

عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه «اگر بنا به نجات کشور از فروپاشی است باید ترس سرکوب را فرو ریخت و پشت سیاست النصر بالرعب را شکست» تصریح کرد: «تجربه تاریخی نشان داده است که شخص مستبد چه در جریان وقایع تیرماه ۷۸، چه در حصر آیت الله فقید منتظری و چه در تجربه کودتای انتخاباتی سال ۸۸ هرگاه نیروهای سیاسی را منفعل یافته بیشتر تاخته و عرصه را بر مردم فعالین فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تنگ‎تر کرده است».

 

  • هشدار نهضت آزادی درباره خطر فروپاشی سیاسی و اجتماعی ایران

روز چهارشنبه ۱۵ فروردین نیز، نهضت آزادی طی بیانیه‌ای با اشاره به خشونت‌ها در جریان اعتراضات دی‌ماه ۹۶، نسبت به خطر فروپاشی سیاسی و اجتماعی در ایران هشدار داد.

به گفته‌ی این تشکل سیاسی، خشونت سازمان‌یافته در بستر جامعه بحران‌زده و ناکارآمدی حاکمیت، خطری است که ایران را تهدید می‌کند.

همچنین بیانیه نهضت آزادی ضمن درخواست از «بازگشت صادقانه همگان به اصول قانون اساسی»، خطاب به حاکمان جمهوری اسلامی نوشت: «تا دیر نشده و طوفان خشونت، کیان کشور و نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران را در هم نپیچیده است، به موقع، داوطلبانه و واقع‌بینانه، پذیرای اصلاحاتی اساسی در ساختار مدیریت کشور باشند».

هم‌زمان با این تحولات، روز پنج‌شنبه ۱۶ فروردین، ۳۰۰ نفر از «اعضای تشکل‌های انقلابی و فعالان دانشگاهی و حوزوی»، در نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی ایران، گفتند که ملت ایران از وضع فعلی کشور رضایت ندارد. آنان ضمن هشدار نسبت به وضع سیاسی کشور و حذف مخالفان، تاکید کردند که وضع امروز نظام دیگر مظهر اراده‌ عمومی ملت نیست.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More