شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی: تمام تحقیقات مربوط به سانچی در چین انجام می‌شود

 

 

معاون سازمان بنادر و دریانوردی ایران، ضمن اعلام انجام مصاحبه با خدمه کشتی فله بر چینی موسوم به «کریستال»، تاکید کرد که نتایج این مصاحبه‌ها فعلا محرمانه خواهد ماند.
هادی حق شناس، روز جمعه ۶ بهمن‌ماه، با اشاره به شروع روند تحقیقات در خصوص علت حادثه سانچی گفت که بازخوانی جعبه‌های سیاه هر دو کشتی نفتکش سانچی و کریستال (کشتی‌ای که با نفتکش سانچی برخورد کرد)، با حضور نمایندگانی از هر چهار کشور ایران، کره‌جنوبی، چین و پاناما انجام می‌شود.
او ضمن اشاره به توافق چهار کشور مذکور برای همکاری مشترک، همچنین افزود که رمزخوانی جعبه سیاه ممکن است حدود سه ماه و یا حتی بیشتر از آن نیز طول بکشد.
حق شناس با تاکید بر اتمام مصاحبه با خدمه کشتی فله‌بر کریستال، بر لزوم محرمانه ماندن نتایج این مصاحبه در شرایط فعلی تاکید کرد.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی ایران، همچنین در رابطه با شناسایی قربانیان این حادثه گفت، به دلیل وضعیت اجساد کشته‌شدگان، شناسایی هویت آنها بسیار طولانی است.  

کشتی نفتکش سانچی با ۱۳۶هزار تن معیانات گازی متعلق به شرکت ملی نفت ایران روز شنبه، ۱۶ دی ماه، ساعت ۲۰ به وقت محلی در آب های ساحل شرق چین، با کشتی فله‌بر چینی برخورد کرد و آتش گرفتن این نفتکش و کشته شدن ۳۲ پرسنل آن را در پی ‌داشت،این آتش‌سوزی تمامی کشتی سانچی را در برگرفت و در نهایت پس از ۹ روز سوختن، باعث غرق شدن آن شد.  

در این حادثه ۳۰ تن از کارکنان کشتی مفقود شده و جسد دو نفر از آنان توسط نیروهای امدادی از کشتی خارج شد.

به گفته حق شناس، کمیته ایرانی بررسی این سانحه فردا شنبه برای ادامه تحقیقات به شانگهای می‌رود.

پس از ناامید شدن خانواده‌های قربانیان حادثه و پیدا شدن جعبه سیاه این نفتکش، چشم‌ها به نتیجه تحقیقات برای یافتن علت این حادثه دوخته شده‌است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More